24-26 березня у Києві проводився другий етап ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства. На перший етап конкурсу було подано близько 300 робіт із України та з-за кордону. До участі у другому етапі було відібрано 84 роботи.
За результатами трьох етапів – заочне оцінювання робіт, контрольна робота та захист науково-дослідницьких робіт Петрова Поліна, учениця 31 групи Білоцерківського колегіуму, посіла І місце.
У рамках конкурсу проводилося тестування з українознавства, за результатами якого Колісніченко Анастасія, учениця 42 групи Білоцерківського колегіуму, посіла ІІІ місце.
24 березня 2016 року відбулось урочисте відкриття ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів у Київському міському будинку вчителя.
Відкриття розпочалося з виступу заступника Міністра освіти і науки МОН України Стріхи Максима Віталійовича.
З вітальним словом до учасників конкурсу звернувся директор Науково-дослідного інституту українознавства Галайко Богдан Миколайович: «Найперше хочу привітати усіх наших конкурсантів – як тих, хто має досвід написання науково-дослідних робіт, так і тих, хто здобуває його вперше. Привітати з тим, що вони вже стали переможцями, вже визнані найкращими, адже вони потрапили сюди, до фінального туру, і підставою цього стала та висока якість наукових робіт, яку вони подали на Міжнародний конкурс з українознавства. Ці роботи ретельно перевірялися – переважно докторами та кандидатами наук – і те, що вони визнані гідними очного етапу конкурсу, свідчить про ту ґрунтовність, що її продемонстрували у своїх дослідженнях учні. Цей перший досвід наукового пошуку стане особливо їм у нагоді тоді, коли вони зі шкільних парт пересядуть на студентську лаву.
Тематика представлених на конкурс робіт – найрізноманітніша, проте всім їм притаманна та особлива актуальність, суголосність духові нашого часу, яку так гостро відчуває молоде покоління українців. Воно бачить, з якими складнощами відбувається розвиток нашої державності, воно намагається зрозуміти, як уникнути історичних помилок минулого, аби не повторювати їх у майбутньому. Сьогодні, на 25 році відновленої української державності, ми знову змушені ставити перед собою ці питання і проводити аналогії з подіями сторічної давнини, коли українці так само змушені були зі зброєю відстоювати нашу незалежність».
Заступник голови Українського інституту національної пам’яті Тиліщак Володимир Семенович у своєму виступі зауважив: «Надзвичайно приємно вітати вас в цій історичній залі, де 100 років тому працювали, дискутували, обговорювали майбутнє Михайло Грушевський, Євген Чикаленко і сотні інших видатних особистостей, які творили українську ідентичність. Сьогодні у нас спільно з вами є завдання творити сучасну українську ідентичність XXI століття.
Важливо, що цей конкурс викликає велике зацікавлення серед молодого покоління дослідників, приємно читати теми робіт, які представлені, адже вони є необхідними для нашого народу та нашої держави».
До привітань учасників та організаторів ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства приєднались дирекція, педагогічний колектив та учні школи українознавства товариства «Рідна школа» у м. Клівленді, Огайо.
Знати Україну – означає бути її патріотом, якщо ми будемо знати рідну мову, її історію, літературу, звичаї, обряди, прекрасні українські пісні, тільки тоді ми будемо мати право називати себе справжніми українськими патріотами.
Одна з головних місій людей, коли вони приходять у цей світ, - пізнати себе, пізнати свій світ. А місія українців – пізнати Україну. Такі конкурси, як конкурс із українознавства, допомагають зрозуміти, хто ми є, хто були наші батьки, ким були наші пращури і яка наша українська місія на цій землі, в чому наші традиції, в чому наша національна ідентичність.