9 жовтня 2017 року у рамках тижня педмайстерності вчителів гуманітарного циклу у 31 групі філологічного профілю учителем української мови та літератури Дудкою Л. В. було проведено учнівську конференцію “Жанр і художні особливості роману “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Значення творчості Панаса Мирного в українській літературі”.
Творчість Панаса Мирного є органічним продовженням шевченківського служіння народові. Його полум’яне слово було спрямоване на захист народних інтересів. Твори письменника показали різні сторони життя народу з усім розмаїттям людських характерів. Справжньою симфонією народного життя називають високохудожній роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Мета учнівської конференції - глибше зрозуміти світ Панаса Мирного, розкрити особливості художньої манери письменника-реаліста.
Учнівська конференція — це важлива форма навчання, яка сприяє формуванню знань, умінь і навичок учнів, їх закріпленню та вдосконаленню, поглибленню й систематизації; це комплексна форма узагальнення результатів самостійної пізнавальної діяльності учнів під керівництвом учителя, що здійснюється завдяки спільним зусиллям учителя й учнів.
Урок-конференцію проведено за таким планом:
1. Твір Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — соціально-психологічний роман. ( Саміщенко Анастасія).
2. Світогляд українських селян середини XIX ст. за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». (Новосельська Злата)ю
3. Роль портретних характеристик у творенні літературних образів. (Ладняк Людмила).
4. Пейзаж у романі — важливий засіб змалювання психологічного стану героїв. (Лісовицька Олександра).
5. Прислів’я, приказки та авторські афоризми у творі, їх роль. (Звичайний Ярослав).
6. Прообрази (прототипи) персонажів роману і спорідненість їх з літературними.(Дабіжа Марія).
7. Єдність національного та загальнолюдського у творчості Панаса Мирного. (Муронець Аліна).
8. Народність творчості Панаса Мирного. (Гоменюк Марина).
9. Новаторство Панаса Мирного як майстра художнього слова. ( Дудко Вікторія).
10. Вплив творчості Панаса Мирного на сучасних йому прозаїків і письменників пізніших часів. (Чорна Яна).
11. Вшанування пам’яті Панаса Мирного. (Ольшевська Марія).
Усі учні підготували цікаві та грунтовні повідомлення, створили мультимедійні презентації, продемонстрували вміння визначати ідею твору, вказувати місце роману в історії світової психологічної прози, наводити конкретні приклади на підтвердження високої майстерності Панаса Мирного.