Перелік книжок, які можуть бути корисними для сучасного вчителя
До списку потрапили різні за тематикою, жанром і призначенням видання, автори яких торкаються питань формування світогляду, філософії освіти, психології дитини, відповідального батьківства, технологій навчання та виховання.
Оксана А. Винницька. Львів, Літопис, 2005.
Як виховати дитину творчою, ініціативною, комунікативною? Для чого потрібна (і чи потрібна) в початковій школі робота в малих групах? Яким має бути планування та оцінювання? Ґрунтовні відповіді на ці та багато інших запитань ви знайдете в цій книжці.
Василь Стус. Харків, Ранок, 2019.
Що спонукає дорослих ділитися власним досвідом з дітьми? Естафета від покоління до покоління кожну сотню років набуває нових форм і глибин, але мета та сама: пошук близькості, застереження від помилок і небезпек, імпульс для виростання. Батьки незалежно від обставин мусять навчити своїх дітей жити в реальному світі.
Не кожен батьківський досвід буває почутим. Але Стусів став «класикою», яка сьогодні набуває нових значень.
Діма Зіцер. Харків, Віват, 2016.
Чи знаєте ви, що для гармонійного розвитку дітей потрібна не так педагогіка, як логіка? І що найкраще в житті з дитиною трапляється не завдяки, а всупереч так званому традиційному вихованню?
Досвідчений педагог Діма Зіцер не перший рік вивчає взаємодію дорослих і малих людей. У своїй книжці він розповідає, як повернути радість від спілкування з дітьми, і доводить, що ростити їх — це цікава пригода, а не важкий обов’язок.
Освіта проти таланту. Сила творчості
Кен Робінсон. Львів, Літопис, 2017.
Автор захопливо й доступно описує, як інтелект і креативність працюють на біологічному рівні, аргументує, чому творчість треба повернути не лише до шкільних класів, а й до організацій.
У книжці безліч цікавих розповідей про те, як відомі компанії досягли успіху, наповнивши повсякденну діяльність творчістю. А ще приклади з історії, оповіді з життя знаменитостей, які реалізували себе всупереч обставинам, і практичні рецепти, як змінити шкільну систему, компанію чи навіть особисте життя, додавши до них дрібку творчості.
Пауло Фрейре. Київ, ЮНІВЕРС, 2003.
Нова філософія освіти, яка сприяє визволенню людини від фізичного, ідеологічного, психологічного чи культурного гноблення, – ось про що книжка одного з найвидатніших педагогів ХХ сторіччя.
Людина досягає вільного особистого розвитку лише в результаті рівноправного діалогу, у якому вона має право й можливість «мовити своє слово» про навколишній світ і перетворювати цей світ завдяки критичному сприйняттю дійсності.
Технології розвитку критичного мислення учнів
Алан Кроуфорд, Венді Саул, Самюель Метьюз, Джеймс Макінстер. Київ, Плеяди, 2006.
Книжка містить ґрунтовні практичні матеріали з проблем запровадження методів і прийомів розвитку критичного мислення учнів під час викладання різних предметів.
Видання буде цікавим педагогам, які прагнуть до запровадження інноваційних технологій.
Фінські уроки 2.0. Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії
Пасі Салберґ. Харків, Ранок, 2019.
У виданні описана унікальна за своєю ефективністю й справедливістю фінська освітня система. Автор розповідає історію освітньої реформи у Фінляндії, аналізує фінську освіту з різних боків, розмірковує над тим, як інші країни можуть скористатися вдалим досвідом фінів.
Виховання без травмування або Навіщо дітям дорослі?
Вікторія Горбунова. Харків, Клуб Сімейного Дозвілля, 2016.
Як знайти рівновагу між турботою про безпеку дитини та гіперопікою, відмовитися від традиційних «виховних залякувань» і покарань за помилки? Як допомогти дитині відчути себе компетентною й розвинути в неї адекватну самооцінку? Як навчити її жити щасливим дитячим життям, а не «переживати» численні тривоги світу дорослих?
Авторка розповість про небезпеки методик раннього розвитку, проблеми «безпроблемних» відмінників та про те, чому непосидючим шибайголовам так важливо щодня бачити прояви батьківської турботи.
Енциклопедія інтерактивного навчання
Олена Пометун. Київ, 2007.
Грамотне використання інтерактивної технології робить будь-яке навчання цікавим та ефективним. А розвиток критичного мислення можливий тільки за умов використання інтеракції.
У цій книжці є все, що варто знати про інтеракцію – сутність цієї технології навчання, теорія інтерактивного уроку, алгоритм вибору того чи іншого методу, прийоми створення позитивної атмосфери та інші важливі для практики речі.
Як розмовляти з дітьми про мистецтво
Франсуаза Барб-Ґалль. Львів, Видавництво Старого Лева, 2016.
Авторка книжки підказує, як навчити дітей “бачити” картину, розуміти її і відчувати. На найбільш поширені й актуальні питання запропоновано лаконічні відповіді, покликані задовольнити цікавість і заохотити до нових пошуків.
Це конспект, путівник, довідник і мистецький альбом водночас, який можна вивчати вдома, гортати в транспорті чи розглядати в парку.