Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати та записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари.
Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
Таким чином учні 5-Б класу ознайомилися із порадами, як виявляти фейки, як перевірити і відрізнити реальну людину, яка готова «втертись» у довіру, як спілкуватись в Інтернеті та чи варто ділитись приватною інформацією при спілкуванні онлайн. Також ліцеїсти пройшли тест «Білборд», який допоміг зрозуміти загрози і реалії онлайн-спілкування і шляхи вирішення проблем, що виникають при цьому.
14 травня у 7-А класі було проведено урок медіаграмотності на тему: "Правда чи фейк?".
Для учнів 11 групи було проведено виховну годину з медіаграмотності, яка була спрямована на розвиток уміння ідентифікувати фейки та протистояти їхнім негативним впливам. Головною метою було розвинути критичне мислення щодо інформації, навички для її ефективного пошуку та аналізу, інформаційну та візуальну грамотність. Ліцеїсти переглянули короткі відео з відеокурсу “Медіаграмотність у часи пандемії”. Учні навчилися ідентифікувати фейки, розпізнавати неправдиву інформацію та усвідомлювати її негативні наслідки. А також застосували онлайн-інструменти для перевірки фото та відео.
З учнями 21 групи була проведена виховна година про безпеку в Інтернеті, зокрема про правильне поводження з інформацією. Ми живемо в добу раціонального незнання. Неймовірно швидко інформація народжується, знецінюється і застаріває. Стало важче не тільки відстежувати, що відбувається, а й довіряти прочитаному. Саме тому необхідно знати алгоритми перевірки інформації та інструменти, які у цьому допоможуть. У нагоді стала розробка уроку від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та ГО “Смарт освіта”.
Дев’ятикласники ознайомилися із порадами, як ідентифікувати фейки, як перевірити на достовірність відео чи фото, як відрізнити блогера-експерта у певній галузі від псевдоексперта.
Колегіанти 21 групи на прикладі кількох статей навчилися аналізувати та перевіряти інформацію та наочність до неї. Також школярі на основі отриманих теоретичних знань та практичних навичок склали власну пам’ятку «Відео: факт чи фейк?».