Метою проведення Інтернет–турніру з природничих дисциплін "Відкрита природнича демонстрація" є виявлення, розвиток і підтримка обдарованих дітей, підвищення інтересу школярів до поглибленого вивчення природничих дисциплін; залучення учнів середнього та старшого шкільного віку до науково-дослідницької діяльності в гуртках і секціях наукових відділень Малої академії наук.
Участь у Інтернет-турнірі беруть команди у складі 5-6 осіб – учнів закладів загальної середньої освіти і (або) вихованців закладів позашкільної освіти відповідного віку.
Турнір проводиться у два тури:
- І тур – відбірковий (дистанційний) - 05-30 жовтня 2020р. - виконання командою завдань та надсилання відповідей через інтернет.
- ІІ тур – фінальний (дистанційний) – 18 листопада 2020р. - виконання командою завдань упродовж однієї доби.
Завдання кваліфікаційного етапу відбіркового туру
Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін
“Відкрита природнича демонстрація”
(вересень – жовтень 2020 р.)
Блок «Фізика»
1. « Усі люблять гратися»
Уважно поспостерігайте за рухом іграшкової тваринки та поясніть, який механізм розташований всередині кулі. (5 балів)
2. «Соляний нагрівник»
Цей пристрій допомагає взимку рибалкам і туристам. Яка речовина в ньому міститься? Внаслідок чого виділяється тепло? (5 балів)
3. «Зоряні війни в мікрохвильовці»
Поясніть утворення спалахів в обгортці від круасана, розташованій у ввімкненій мікрохвильовці. Навіщо при цьому поряд розміщують чашку з водою? (5 балів)
4. «Тертя»
На уповільненому відео ви спостерігаєте прискорений рух бруска похилою площиною. Частота кадрів зазначена на відео. За допомогою програмного забезпечення для обробки відеозображень визначте прискорення руху бруска та коефіцієнт сухого тертя між бруском та площиною. (5 балів)
Завдання кваліфікаційного етапу відбіркового туру
Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін
“Відкрита природнича демонстрація”
(вересень – жовтень 2020)
Блок «Астрономія»
1. «Сортування»
У якому випадку підхід, зображений на відео, призведе до отримання некоректних результатів? (5 балів)
2. « Бомбардування Юпітера»
Використовуючи усереднений період обертання Юпітера, розрахуйте усереднений час між входженнями уламків комети в його атмосферу. (5 балів)
3. « Методика»
На відео представлені декілька методик досліджень віддалених астрономічних об’єктів. Якої методики не вистачає? У чому її сутність? (5 балів)
4. «Еволюція»
На відео показано еволюцію подвійної зоряної системи. Детально опишіть процеси, що відбуваються. (5 балів)
Завдання кваліфікаційного етапу відбіркового туру
Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін
“Відкрита природнича демонстрація”
(вересень – жовтень 2020 р.)
Блок «Біологія»
1. « Незвичайна риба»
Ця незвичайна риба – мешканець океану, зустрічається на глибині понад 1000 м. Визначте її систематичне положення, а також спосіб орієнтування у просторі. (5 балів)
2. «Викопна тварина»
Визначте, якій давній тварині належать відбитки цього скелета. Назвіть пристосування цього організму до умов життя. (5 балів)
3. «Субстанція»
В одній пробірці – розчин питної соди, у другій – розчин кухонної солі, у третій – розчин цукру. У кожну пробірку додали однакову біологічну субстанцію. Яку субстанцію додали у пробірки? (5 балів)
4. « Мутація»
Яке біологічне явище демонструють ці світлини? Розрахуйте ймовірність народження дитини з цією вадою, якщо в цій сім’ї вже народилося двоє дітей (різнояйцевих близнюків), один з яких мав цю ваду. (5 балів)
Завдання кваліфікаційного етапу відбіркового туру
Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін
“Відкрита природнича демонстрація”
(вересень – жовтень 2020)
Блок «Географія»
1. «Палаюча вода»
Шукали нафту, а знайшли незвичайну воду! Кажуть, що бульбашки цієї води є цілющими. А коли до труби, з якої вона тече, піднести запалений сірник, вода спалахує. Полум’я може сягати кількох метрів, а саме джерело не замерзає навіть взимку. Де розташоване це джерело? Чому вода в ньому горить? (5 балів)
2. «Гірський феномен»
Під час навколосвітньої подорожі Чарльз Дарвін часто робив зупинки в різних пунктах земної кулі. Одного разу на привалі в горах супутники Дарвіна були здивовані тим, що у них дуже довго не варилася картопля, незважаючи на те, що вода в казані кипіла. Про які гори йдеться та чим пояснюється таке небажання картоплі варитися? (5 балів)
3. «Знахідка»
У 326 р. до н. е. Олександр Македонський, відомий завойовницькими походами до Азії, зупинив свою армію для відпочинку. За легендою, кінь Олександра почав лизати каміння на землі. Потім це почали робити всі коні. У наш час тут можна побачити копії Великої китайської стіни, мечетей та інших пам’яток архітектури, побудовані з місцевого матеріалу різного кольору – від червоного до рожевого та білого. Що знайшов кінь Олександра Македонського? Що це за місце? (5 балів)
4.«Перехід»
2,5 тисячі років тому перський цар разом зі своїм 70-тисячним військом уперше перейшов з однієї частини світу в іншу переправою через протоку, що розділяє це місто. Сьогодні їх з’єднав міст, здатний пропускати океанські судна будь-яких розмірів. Що це за місто? У яких частинах світу воно розташоване, яка протока його розділяє? (5 балів)
Завдання кваліфікаційного етапу відбіркового туру
Всеукраїнського Інтернет – турніру із природничих дисциплін
“Відкрита природнича демонстрація”
(вересень – жовтень 2020 р.)
Блок «Хімія»
1. « За мотивами ВПД – 2019»
Чому після першого виливання води в колбі знову з’явилося фіолетове забарвлення? І чому цього не сталося при повторному наливанні і виливанні води? (5 балів)
2. «Різне полум’я»
На відео можна побачити горіння форсунки газового котла (колонки). Чому за однакового палива (природний газ) спостерігається різний колір полум’я? Як перетворити жовте полум’я на блакитне? (5 балів)
3. «Якісна реакція на органічну речовину»
На відео можна спостерігати одну з якісних реакцій на відому органічну речовину зі шкільного курсу хімії. Чому вихідна органічна речовина на відео має нехарактерний червоний колір? Який важливий продукт отримують за допомогою цієї реакції? (5 балів)
4. «Сучасне титрування»
В 1 л дистильованої води розчинили деяку кількість питної та кальцинованої соди. Після повного розчинення солей відібрали аліквоту розчину 50 мл і титрували 0,1н розчином хлоридної кислоти. Процес титрування відзняли на відео. Обчисліть масу кожної солі, яку розчиняли у воді. Об’єм краплі розчину кислоти прийміть рівним 0,03 мл. Який індикатор варто було б використати для цього титрування у разі відсутності датчика рН і чому? (5 балів)
Реєстрація учасників здійснюється до 30 жовтня 2016 року. Звертатися до вчителя географії Звір Г.В., ауд. №103.