Скрипак Марія Михайлівна
Соціальний педагог — це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку й соціалізації особистості; це спеціаліст, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності; він організовує взаємодію освітніх та позашкільних закладів та установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації та благополуччя в мікросоціумі дітей та молоді, їх всебічного розвитку.
Мета соціально-педагогічної роботи в навчальному закладі - сприяння успішному вирішенню учнями власних проблем. Засоби досягнення цієї мети - вивільнення і розвиток ресурсів учня і його соціального оточення, забезпечення необхідних соціальних змін, навчання, виховання та самовиховання особистості.
Посадові обов'язки:
Забезпечує соціально-педагогічний патронаж дітей та молоді в системі освіти, сприяє взаємодії навчального закладу, сім’ї, служб у справах дітей, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної міліції та інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її сприятливого розвитку.
Батькам про права дитини
Дитина поважатиме права інших людей,-
якщо будуть поважати її права.
Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошеною Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 р.
Кожна дитина має право:
- на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, морального та соціального розвитку;
- на захист здоров’я та медично-санітарне обслуговування;
- на захист від поганого поводження, від відсутності турботи з боку батьків, або тих, хто забезпечує догляд за дітьми;
- на захист від жорстоких, нелюдських або принизливих для гідності людини видів поводження чи покарання;
- на захист від будь-якого покарання;
- на захист від сексуальних домагань;
- на проживання з батьками та на підтримку контакту з батьками в разі їх розлучення;
- на вільне висловлювання поглядів з усіх питань, що стосуються життя;
- на свободу думки, совісті, віросповідання;
- на особисте життя, на недоторканність житла, таємницю кореспонденції.
Коли права дитини порушено:
- Коли не забезпечено її безпеку для життя та здоров’я.
- Коли її потреби ігнорують.
- Коли стосовно дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
- Коли порушується недоторканність дитини.
- Коли дитину ізолюють.
- Коли дитину залякують.
- Коли вона не має права голосу у прийнятті важливого для сім’ї рішення.
- Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.
- Коли її особисті речі не є недоторканними.
- Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
- Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Як реагує дитина на порушення її прав?
- Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими: (вона поводиться брутально, блазнює, б’ється, замикається в собі тощо);
- її турбує особиста безпека і любов до неї;
- вона часто буває в поганому настрої;
- може втекти з дому;
- може приймати наркотики або алкоголь;
- може робити спроби суїциду (замах на своє життя).
Що можуть зробити батьки для своєї дитини?
- Пам’ятати, що дитина – це окрема особистість, яка має особисті почуття, бажання, думки, потреби, які слід поважати.
- Забезпечити її фізичну безпеку. Переконатися, що вона знає телефони 101, 102, 103, 104, імена та телефони близьких родичів і сусідів.
- Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводитися безпечно.
- Негайно припинити фізичну і словесну агресію стосовно дитини та інших людей.
- Знайти час для щоденної щирої розмови з дитиною. Ділитися з нею своїми почуттями і думками.
- Пам’ятати про її вік та про те, що вона має свої особливості.
- Залучити її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
- Залучати дитину до створення сімейних правил.
Профілактика перевтоми учнів під час навчального процесу
Рекомендації батькам з використання ефективних стратегій вирішення конфліктів
Рекомендації батькам "Ефективне виховання без покарання"
Психолого-педагогічні рекомендації батькам щодо підготовки дітей до нового навчального року
Рекомендації соціального педагога підліткам
Тренінг для учнів 8-9 класів "Куріння і здоров'я"