23 жовтня 2018 року в Білоцерківському колегіумі відбувся семінар-практикум для вчителів української мови та літератури з проблеми "Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури засобами сучасних освітніх технологій". Відкрила семінар-практикум заступник начальника управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Баранова В.А. З вітальним словом виступила директор колегіуму Склярова Г.М.
Інформаційний блок семінару-практикуму складався з трьох питань. Директор колегіуму Склярова Г.М. виступила з доповіддю про нові підходи до створення освітнього середовища закладу загальної середньої освіти в контексті Нової української школи. Шульга С.В., учитель української мови та літератури, розповіла про сучасні освітні технології як основу і засіб формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури. Туліветрова Н.М., П’ятецька А.М. та Дудник Ж.В. більш детально ознайомили присутніх із особливостями використання сучасних освітніх технологій у процесі викладання філологічних дисциплін.
У ході практичної частини учителі української мови та літератури колегіуму показали фрагменти уроків з використанням сучасних освітніх технологій:
- технології ігрової та групової навчальної діяльності (українська мова, 7 клас, вчитель Большакова І.Є.);
- технологія навчальних міні-проектів (українська мова, 8 клас, вчитель Дудник Ж.В.);
- технологія інтенсифікації навчання на основі опорних схем і знакових моделей (українська мова, 9 клас, вчитель Туліветрова Н.М.);
- змішане навчання з елементами технології групових творчих справ (українська література, 9 клас, вчитель П’ятецька А.М.);
- технологія мобільного навчання (українська мова, 10 клас, вчитель Шульга С.В.);
- технологія перевернутого навчання з елементами міні-проектів (українська мова, 11 клас, вчитель Дудка Л.В.).
Наприкінці заходу учасники поділилися враженнями та виробили методичні рекомендації:
- Формувати ключові компетентності учнів на уроках української мови та літератури засобами сучасних освітніх технологій, упроваджувати різні моделі й форми організації навчання з метою створення індивідуальної освітньої траєкторії школярів.
- Використовувати основи ергономіки для кращого врахування і застосування психологічних особливостей учнів з метою підвищення продуктивності навчально-пізнавальної діяльності та формування предметних компетентностей у процесі викладання філологічних дисицплін.
- Формувати в учнів інтегративність мислення (вміння критично і системно мислити, самостійно встановлювати внутрішньопредметні та міжпредметні зв'язки) й оперативність мислетворення, здатність користуватися результатами попередніх завдань для виконання наступних, подолання стереотипів та вміння навчатися впродовж життя.
- Сприяти всебічному розвитку, вихованню і соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
- Виховувати в учнів позитивне ставлення до власного розвитку, формувати свідоме бажання самовдосконалюватися, розвивати уміння на практиці застосовувати набуті знання, вміння висловлювати свою думку усно і письмово, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.