Наші колегіанти-спортсмени продовжують прославляти Україну й привертають увагу іноземців до війни на території нашої держави.
Наші колегіанти-спортсмени продовжують прославляти Україну й привертають увагу іноземців до війни на території нашої держави.
У рамках спрощеної вступної кампанії 2022 для вступу на контракт, а також для вступу на творчі спеціальності та в деяких інших ситуаціях потрібно буде написати мотиваційний лист. Пояснюємо, яким має бути такий текст, а також говоримо про вимоги до нього і структуру.
Мотиваційний лист – це документ, що складається і подається вступником до закладу вищої освіти, у якому пояснюються причини, через які вступник вважає себе найкращим кандидатом для вступу на відповідну навчальну програму. Підготовка такого листа вимагає детального дослідження вступником загального академічного середовища університету та різних освітніх програм.
На сайті Motivation-letter.com пропонується дотримуватись п'яти порад для того, щоб написати хороший мотиваційний лист:
1. Пізнайте себе. Для написання хорошого мотиваційного листа потрібно добре обміркувати та зрозуміти для самого себе, чому ви зацікавлені в цьому конкретному закладі чи освітній програмі. Запишіть щонайменше п’ять унікальних рис, здібностей чи властивостей, завдяки яким ви виділяєтеся серед усіх інших. Оберіть лише ті, які ви збираєтеся використати у своєму листі, щоб довести приймальній комісії, що ви є цінним кандидатом.
2. Дослідіть предмет. Оберіть університет і спеціальність, на які ви претендуєте. Дослідіть їх якомога глибше. Дізнайтеся деталі, такі як місія, бачення та девіз університету (факультету) або навіть результати навчання, яких ви повинні досягнути для отримання освітнього ступеня. Ви пройдете довгий шлях до того, коли почнете складати мотиваційний лист. Чим конкретнішими і більш орієнтованими на деталі ви будете у своєму листі, тим краще. Також подивіться приклади мотиваційних листів в інтернеті.
3. Зробіть першу чернетку. Це важлива частина процесу оформлення вашого листа. У деяких випадках потрібно приблизно 3–4 чернетки. Спочатку напишіть основні ідеї, потім розподіліть їх на розділи і опрацюйте.
4. Перечитайте лист і перевірте, що ви відповіли на всі важливі запитання. Хто ви та для чого звертаєтесь? Як ви дізналися про університет / факультет / спеціальність? Чому ви хочете навчатися в університеті / на факультеті /на спеціальності? Що робить вас найкращим кандидатом, якого можна прийняти? Підсумуйте, яка саме кваліфікація, життєвий досвід, досвід роботи та особисті якості підготували вас до навчання в університеті.
5. Завершіть лист. Переконайтеся, що ваш лист поміщається на одну сторінку, написаний правильним шрифтом і ви перевірили правопис та граматику. Дайте його прочитати декільком людям для ознайомлення й коментарів. Це справді допомагає.
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до університету / на освітню програму / курс. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
Мотиваційний лист є результатом особистої творчої праці абітурієнта, тож у зарубіжних вишах зазвичай не встановлюється якихось уніфікованих вимог щодо його структури та змісту. Однак заклади вищої освіти можуть публікувати на сайті зразки мотиваційних листів і правила їхнього оформлення (наприклад, щодо структури листа, його обсягу). Тому вступник заздалегідь повинен ознайомитись із сайтом обраного ним університету та підготувати лист відповідно до таких вимог і правил.
Разом з цим, мотиваційний лист повинен відповідати формальним вимогам, що ставляться до ділових листів:
Структура мотиваційного листа повинна містити «шапку», звертання, вступ, основну та заключну частини.
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.
Шанобливе звертання є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата (наприклад: «Шановний Василю Михайловичу!»). Звертання зазвичай виділяється напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюється по центру.
Через один рядок після звертання розміщується вступ, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається його мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині варто коротко пояснити, чому вступник обрав саме цей університет і як, на його думку, навчання в університеті сприятиме його професійному розвитку і зростанню.
В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання. Дивлячись на академічні та соціальні здобутки, навички й здібності вступника, приймальна комісія може схилитися до думки, що він буде успішним студентом.
Ця частина починається з другого абзацу мотиваційного листа та може складатися з двох-трьох абзаців. Як логічне продовження вступної частини листа, її можна розпочати з характеристики професійних цілей вступника, описати, що саме його цікавить в обраній ним освітній програмі та професії, ким він себе бачить після завершення навчання тощо. Така інформація свідчить про те, що він усвідомлює, яку освітню програму обирає, яку професію хоче здобути, і що навчання допоможе йому стати хорошим фахівцем в обраній сфері. Саме в цьому абзаці вступник доводить, що він є вмотивованою особою з добре визначеною метою.
У наступному абзаці вступнику потрібно описати:
Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом (наприклад, психологом, педагогом, юристом, менеджером тощо).
Заключна частина має завершуватися маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.
Законодавство не встановлює обов’язкових вимог до мотиваційного листа, ні щодо його змісту, ні щодо структури чи обсягу. Ймовірно, що такі вимоги будуть встановлюватись закладами вищої освіти самостійно. Тож перед тим, як писати мотиваційний лист, потрібно уважно ознайомитися з вимогами, які встановив відповідний університет.
Для написання гарного мотиваційного листа вступнику потрібно вибрати найважливішу інформацію, яка найкраще відобразить його здібності, бачення свого майбутнього, зацікавленість у навчанні за обраною бакалаврською чи магістерською програмою, вмотивованість до навчання тощо. Ця інформація може стосуватися, зокрема, наступних аспектів.
Інформація про досягнення вступника під час навчання у школі є однією з найважливіших складових мотиваційного листа. Якщо вступник мав високі оцінки в школі (у тому числі й з профільних предметів), це показує, що він схильний до дисципліни та наполегливого навчання. Отже, цілком вірогідно, він буде добре вчитися й в університеті.
Якщо ж у нього високі оцінки лише з профільних предметів, то це вказує на сферу його професійної зацікавленості, здібності та здатність успішно вивчати дисципліни, дотичні до його майбутньої професії.
Якщо вступник спочатку навчався посередньо, однак, визначившись зі своєю майбутньою спеціальністю, суттєво підвищив бали з профільних предметів, то це також може бути переконливим аргументом про його готовність навчатися.
Складовою мотиваційного листа може бути коротка історія вступника про те, чому саме він обрав відповідну бакалаврську програму; що спонукало його обрати майбутню професію – приклад батьків, знайомих, родичів; життєві обставини; прочитана література тощо. Можливо, вступник мріє відкрити власний бізнес, працювати адвокатом і захищати права людини у суді, споруджувати будинки, розробляти комп’ютерні ігри чи забезпечувати кібербезпеку тощо.
Наявність такої інформації в мотиваційному листі та її лаконічне й послідовне відображення може підкреслити мотивацію вступника до навчання.
Якщо вступник справді цікавиться професією, то він, ймовірно, повинен прагнути дізнатися про неї більше. Завдяки інформатизації суспільства сьогодні немає жодних труднощів для того, щоб глибше вивчити свою майбутню спеціальність. Можна знайти і прочитати спеціалізовану літературу, пройти онлайн-навчання тощо. Уся ця інформація буде свідчити про щире зацікавлення майбутньою професією і вмотивованість до навчання.
Сьогодні більшість університетів викладають досить докладну інформацію про свою навчальну та наукову діяльність в мережі Інтернет та на власних веб-сайтах. Для залучення студентів розробляються короткі рекламні проспекти, які дають уявлення про навчальну програму та дисципліни, які доведеться вивчати, можливості академічного обміну, проходження практики, працевлаштування тощо.
Тож зазначення в мотиваційному листі короткої інформації щодо обізнаності з можливостями університету, прагнення участі в його навчальних, наукових та інших програмах буде свідчити про щиру зацікавленість вступника в обраній спеціальності та університеті.
Ще одним аргументом, який підкреслить вмотивованість студента, може бути інформація про практичний досвід чи роботу в межах обраної спеціальності. Наприклад, якщо студент цікавиться маркетингом, то досвід роботи в закладах торгівлі може бути хорошим додатковим аргументом на його користь.
Однак у цьому випадку є певні застереження, адже не кожен може поєднувати практику та навчання. Часто задля успіху в одному доводиться жертвувати іншим. Бувають випадки, коли студенти молодших курсів забувають про навчання і концентруються на роботі. У такому випадку це різко відображається на фаховості студента і негативно сприймається викладацьким складом. Тому у мотиваційному листі вступнику варто наголосити, що він усвідомлює цю проблему і готовий важко працювати для того, щоб дотримуватись балансу між навчанням та роботою.
Будь-який університет – це не лише навчальний заклад. У ньому вирує соціальне та громадське життя, функціонують органи студентського самоврядування, гуртки, організації, створюються і беруть участь у змаганнях спортивні команди, формуються та виступають з концертами ансамблі чи гурти. Обізнаність вступника з цією стороною функціонування університету та наявність здібностей, які дадуть можливість взяти у ній участь можуть бути хорошим додатковим (але не основним) аргументом на його користь.
19 квітня – останній день формування реєстраційних карток для охочих вступати до бакалаврату.
Під час формування реєстраційної картки якнайуважніше поставтеся до заповнення таких її полів: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, серія (за наявності), номер паспортного документа, номер мобільного телефону. Ці дані є важливими не лише для участі в тестуваннях, а й для подання вами документів для вступу.
Докладніше про процедуру реєстрації за посиланням.
Якщо ви зареєструвалися для участі в ЗНО ー ви є потенційним учасником вступних іспитувань до закладів вищої освіти.
Однієї реєстраційної картки достатньо для потрапляння у базу даних про потенційних учасників мультипредметного тестування. Будь ласка, не створюйте дублі цих карток і не надсилайте свої документи до регіональних центрів оцінювання якості освіти повторно.
Найближчим часом ми повідомимо вам, як дізнатися номер і PIN-код для входу на вашу Інформаційну сторінку з актуальною для вас інформацією. Стежте за оновленнями на нашому сайті ー і не пропустите важливих новин.
З огляду на ситуацію в державі Міністерство освіти і науки України ухвалило рішення про продовження термінів формування реєстраційних карток для участі в національному мультипредметному тестуванні (НМТ) до 19 квітня, завдяки цьому сотні охочих щодня отримують можливість брати участь у вступній кампанії.
На сьогодні 321 169 осіб пройшли повну процедуру реєстрації для складання вступного тестування. Зауважимо, що однієї реєстраційної картки достатньо для потрапляння до бази даних про потенційних учасників НМТ, тому просимо випускників не створювати дублі реєстраційних карток і не надсилати свої документи до регіональних центрів оцінювання якості освіти повторно.
У травні кожний, хто зареєструвався для участі у вступному тестуванні, на своїй Інформаційній сторінці обов’язково повинен підтвердити бажання складати НМТ і повідомити організаторам про те, у якому регіоні він / вона перебуватиме в липні. Планується проведення трьох сесій НМТ: основної і додаткової в липні, а також спеціальної у вересні. Такий підхід дозволить усім абітурієнтам вступити до омріяних закладів освіти.
Оголошується набір учнів на 2022/2023 навчальний рік
- до 10-го класу:
- профіль іноземної філології: поглиблене вивчення англійської мови (рівень В2), другої іноземної мови (французької/німецької), а також вивчення англійською мовою мистецтва, інформатики та природничих наук;
- профіль української філології: поглиблене вивчення української мови, української літератури, англійської мови (рівень В1);
- історичний профіль: поглиблене вивчення історії України, української мови, англійської мови;
- математичний профіль: поглиблене вивчення математики, англійської мови;
- природничий профіль: поглиблене вивчення біології, географії та англійської мови.
До 6-их, 7-их, 8-их, 9-их, 11-их класів приймаємо учнів на вакантні місця.
Переможці та призери обласних та Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів-захистів МАН, інших конкурсів, а також учні, які мають високий рівень навчальних досягнень (10-12 балів) із усіх предметів, зараховуються на пільгових умовах.
Ліцей "Білоцерківський колегіум" = якісна освіта! Якісна освіта = успішний старт!
Електронна заява для вступу до ліцею "Білоцерківський колегіум"
Заяви подаються до приймальної комісії, яка знаходиться за адресою: м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149.
Довідки за телефоном: (04563) 64570, 60390, 0632346252, 0975174420.
Замість традиційного ЗНО лише у 2022 році випускники складатимуть національний мультипредметний тест (НМТ), який проводитимуть у комп’ютерному форматі. Це випробування міститиме три блоки завдань:
СКЛАДНИКИ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЛЬТИПРЕДМЕТНОГО ТЕСТУ: УКРАЇНСЬКА МОВА
СКЛАДНИКИ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЛЬТИПРЕДМЕТНОГО ТЕСТУ: МАТЕМАТИКА
Дорожня карта учасника ЗНО-2022: національний мультитест
Якісна підготовка онлайн до мультитесту ЗНО 2022 року
ПЕРШИЙ ЕТАП ПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСТІ В НМТ ТРИВАЄ
ЯКИМ БУДЕ БЛОК МКТ-2022 З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
НМТ: ДЕ БУДЕ СТВОРЕНО ТИМЧАСОВІ ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ЦЕНТРИ В ЄВРОПІ
Слава Україні! В ефірі спеціальний випуск радіо «Колегіум.fm», у якому ви почуєте актуальні пісні сьогодення. На жаль, війна торкнулася усіх сфер діяльності України, а культура одна з перших відгукується на будь-які зміни у житті суспільства. Кожен наближає перемогу, докладаючи усіх зусиль. Тож і ми хочемо долучитися до підняття бойового настрою усіх, хто слухатиме випуск. Пишаємося нашими збройними силами і віримо в нашу перемогу!
У межах вступної кампанії 2022 року передбачено проведення національного мультипредметного тестування (НМТ), яке проводитимуть у комп’ютерному форматі. Це випробування міститиме три блоки завдань:
У цій публікації ми повідомимо про зміст, структуру й оцінювання блоку НМТ з української мови. Упродовж наступних двох тижнів підготуємо такі ж матеріали про блоки з математики та історії України, а вже наприкінці квітня ви зможете ознайомитися з демонстраційним варіантом НМТ.
Яким буде зміст завдань блоку НМТ з української мови?
Зміст завдань блоку НМТ з української мови буде відповідати чинній програмі ЗНО з української мови. Зверніть увагу, що у відповідній програмі вас має цікавити лише та частина, що стосується української мови. Ця частина охоплює всі мовні теми, вивчення яких передбачено в шкільному курсі української мови, а саме теми:
Питома вага до того чи того розділу мовознавства в змісті блоку НМТ з української мови загалом відповідає тому, що характеризує зміст тестів ЗНО з української мови. Щоправда, розділам «Стилістика» та «Розвиток мовлення» приділено дещо менше уваги з огляду на комп’ютерний формат тестування, який, зокрема, унеможливлює використання завдань на надання письмової розгорнутої чи короткої відповідей.
Яка структура блоку НМТ з української мови?
Усього в блоці НМТ з української мови буде 20 завдань, з-поміж яких:
Зверніть увагу, що в блоці НМТ з української мови не буде завдань, які передбачають надання письмової розгорнутої чи короткої відповідей, як не буде й завдань з української літератури.
Як будуть оцінювати завдання блоку НМТ з української мови?
Завдання з української мови буде оцінено відповідно до схеми нарахування балів, застосовуваної в ЗНО. Тобто по 1 тестовому балу буде нараховано за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді та по 1 тестовому балу за кожну правильно визначену логічну пару в завданнях на встановлення відповідності. Отже, за виконання завдань блоку НМТ з української мови можна отримати від 0 до 35 балів.
Свій результат (тобто кількість набраних балів за правильно виконані завдання) ви знатимете після виконання блоків НМТ. Пізніше результат кожного блоку буде також переведено в шкалу 100-200 балів. Для отримання результату за шкалою 100-200 достатньо буде набрати хоча б один тестовий бал.
Як підготуватися до виконання завдань блоку НМТ з української мови?
Передусім, безперечно, варто продовжувати ретельно працювати над шкільною програмою з української мови, відвідуючи онлайн або офлайн уроки, які проводять ваші вчителі, або уроки Всеукраїнської школи онлайн. А для самостійного тренування доречно використовувати: