Білоцерківський академічний
ліцей «Колегіум»

Знання є сила, освіта - капітал.
Отто Вільман

Ukraine   English   Deutsch   France   Spain

» Останні новини

60 років від дня народження Юрія Романовича Іздрика

Іздрик Юрій Романович

Юрій Романович Іздрик — український прозаїк, поет, культуролог, автор концептуального журнального проекту "Четвер" — народився 16 серпня 1962 року в Калуші (Івано-Франківська область).

Батько Роман Андрійович молоді роки провів у селищі Грем'ячинськ Пермської області, куди вони (шестеро дітей) були заслані з матір'ю, а їхній батько отець Андрій Іздрик перебував в ув'язненні у сталінських концтаборах.

Юрій Іздрик у школі вчився на відмінно, любив математику, грав у шкільному ансамблі. Тоді ж почав цікавитися літературою: читав Всеволода Нестайка, Степана Руданського, О. Купріна. У 14 років написав перші вірші, щоправда російською мовою. Особливу роль у літературній творчості митця відіграв чотиритомник Хемінгуея, котрий став "першим підручником справжньої української літературної мови" і дав зрозуміти, "що всі речі, всі емоції, всі переживання, все взагалі можна передати своєю рідною мовою". Ю. Іздрик також закінчив музичну школу по класу віолончелі та фортепіано, самотужки опанував гру на гітарі та мандоліні. По закінченні школи вступив на навчання у Львівський політехнічний інститут на механіко-технологічний факультет. У студентські роки вивчав історію мистецтва, відвідував публічні лекції з мистецтвознавства, грав у рок-гурті, брав участь у постановках самодіяльного студентського театру.

Закінчивши університет у 1984, Юрко Іздрик почав працювати інженером на Івано-Франківському заводі автоматизованих ливарних машин (1984-1986), згодом — у Калуському науково-дослідному інституті галургії (1986-1990).

Наприкінці 80-их письменник активно включився у мистецьке життя: брав участь у численних офіційних та неофіційних мистецьких акціях, виставках, співпрацював з обласною комсомольською газетою. У 1989 розпочалася історія легендарного журналу — "Четвер". Перші два номери були самвидавними. У 1990 на одному з мистецьких заходів (під час підготовки бієнале "Імпреза", що відбулося в Івано-Франківську) Іздрик познайомився з Юрієм Андруховичем, що стало визначальним у житті автора. Юрко запропонував Андруховичу разом випускати "Четвер", на що той одразу ж погодився. Кілька років митці працювали над журналом разом. Дружні стосунки Ю. Андрухович та Ю. Іздрик підтримують до сьогодні.

Перші твори письменника з'явилися друком у самвидавних випусках журналів "Четвер" та "Відрижка" (Польща). В останньому надруковані перші вірші. У "Четверзі" були опубліковані цикл оповідань "Остання війна" та поетичний цикл "Десять віршів про Батьківщину". Після появи перших творів дехто з критиків вважав, що "Іздрик — це фікція, псевдонім Андруховича". Це й не дивно, адже у деяких творах Іздрика, Андруховича, а також Прохаська перегукуються певні сюжети, герої та навіть фрази, що й об'єднує та вирізняє творців "станіславського феномену" своєю оригінальністю. З часом Юрко Іздрик заявив себе як неординарний митець і ні про який плагіат вже мова не йшла.

Після літературного дебюту митець ненадовго перериває письменницьку творчість. Окрім редакції "Четверга", Іздрик починає активно займатися малярством (1990-1994). Про це свідчить участь у численних художніх виставках: "Провінційний додаток № 2" (1991), "Пасаж-1" (1992), "s-об'єкт" (1993), бієнале "Імпреза" (1993), "Дні сучасного мистецтва у Львові" (1994), "Повернення в Калуш" (1994) та ін. Поміж цим займається художнім оформленням книжок (збірка Ю. Андруховича "Екзотичні птахи і рослини") і журналів. Проводить персональні виставки — "Kchenkitsch" (1990, Івано-Франківськ), "Колекція" (1993, Івано-Франківськ, Львів, Чернігів), "Іздрик: живопис, графіка, трансильванія". Власне, ті чотири роки новонавернений художник заробляє на життя своїми малюнками: роботи користувалися популярністю й зараз знаходяться в приватних колекціях та галереях України, Польщі, Німеччини, Австрії, Іспанії, США, Таїланду. Втім Ю. Іздрик поступово повертається до письменницької діяльності. Деякий час захоплюється театром, пише інсценівки "Цвіркун на запічку" (за Діккенсом), "Над прірвою у житі" (за Селінджером), за якими Чернігівський обласний молодіжний театр на початку 90-их створив вистави, а також на сцені цього ж театру Юрко Іздрик був співавтором, ініціатором та виконавцем у проекті "Адаптація".

У 1994 митець остаточно повертається до літературної творчості та діяльності. Автор "вийшов з підпілля", й у журналі "Сучасність" з'явилася перша "легітимна" публікація повісті "Острів Крк" (1994). Критика позитивно оцінила цей твір, і згодом він з'явився у польському перекладі на шпальтах журналу "Literatura na świecie" та окремою книгою у 1998 під назвою "Острів Крк та інші історії".

У перервах між написанням книг Ю. Іздрик співпрацює з газетою "День", продовжує редагувати "Четвер", займається музикою (проводить фортепіанний концерт № 1 ("Імпреза-93"), фортепіанний концерт № 2 (персональна виставка в Івано-Франківському художньому музеї), створює музичні цикли на вірші Анни Кирпан та Юрія Андруховича.

Справжнім злетом у літературній творчості Юрка Іздрика став роман "Воццек" (1998), у якому автор по-справжньому розкрив своє обдарування.

У 2000 світ побачив наступний роман "Подвійний Леон". Окрім роботи над виданнями, Іздрик продовжував працювати над редакцією "Четверга". У 2004 з'являється принципово новий роман у новелах "АМтм". У 2008 з'явився останній 30-ий номер журналу "Четвер", видавництво якого поки що призупинено. У 2009 видається збірка есеїв та шкіців "Флешка 2GB" та "ТАКЕ", за яку автор отримав нагороду "Книга року Бі-Бі-Сі 2009". У 2011 письменник представив книгу "Underwor(l)d" ("Підземелля") — поезії, есе та колажі. 2013 у Львові друком вийшла поетична збірка "Іздрик. Ю", тексти якої публікувалися раніше у блозі автора "Мертвий щоденник".

Тривале метання поміж музикою, візуальним мистецтвом і літературою на сьогоднішній день вирішується на користь першого, хоча Ю. Іздрик продовжує писати вірші та працює над виданням вуличного журналу "Просто неба". Вже другий рік поспіль Ю. Іздрик займається спільним музичним проектом з поетом та музикантом Григорієм Семенчуком "DrumТИатр".

У 2014 під час перебування на Міжнародній стипендії для поетів і перекладачів поезії Meridian Czernowitz у Чернівцях разом із журналісткою і культурним критиком Євгенією Нестерович та фотографом Олександром Населенком розпочали роботу над медіапроектом Summa. Медіаскладова цього проекту передбачає постійне спілкування авторів з аудиторією. Активні учасники мають всі шанси на співавторство. Кінцевим продуктом "Summa" мала би бути однойменна книжка.

Письменник добре знаний як і представник "станіславського феномену" Станіславський феномен — своєрідного мистецького угрупування літераторів Івано-Франківської області, — творці якого найповніше втілили український варіант постмодернізму у своїй творчості. За нетривіальним визначенням самого Іздрика, для "франківського феномена" притаманне прагнення ввібрати в себе всю культуру останніх ста років, двері до якої, ще недавно зачинені (хоч і не щільно), раптом широко відчинилися.

 

Вступна кампанія 2022: Довіряйте лише офіційним джерелам

Де перевірити дати вступної кампанії? Яким ресурсам можна довіряти?

МОН і ДП «Інфоресурс» нагадує, що перевірена інформація щодо вступної кампанії публікується в офіційних джерелах.

  • сайт #ВСТУП-2022;
  • чатбот «ОсвітаВсім»;
  • чатбот EducationUaBot у телеграмі та вайбері (також допоможе знайти відповіді на найпоширеніші запитання та отримати консультацію від експертів МОН);
  • порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти у 2022 році.

Інформація з неофіційних джерел (медіа, блогів чи пабліків у соцмережах) може бути недостовірною та неточною.

Отримати консультацію та дізнатися відповіді запитання, які вас цікавлять можна подзвонивши на телефонну лінію МОН «Вступна кампанія 2022 року» за номером 0 (800) 50-45-70.

Звернення громадян приймаються за адресою електронної пошти [email protected].

Крім того, можна звертатися на номер урядової гарячої лінії – 1545 (для осіб із ТОТ – 0 800 50 44 25) та подати запит через спеціальний чатбот на сайті МОН.

Нагадаємо, МОН не здійснює рекламну діяльність і не співпрацює з організаціями, які надають платні освітні послуги.

 

У МОН пояснили, хто з абітурієнтів має право першочергового вступу

 

У МОН пояснили, хто з абітурієнтів має право першочергового вступу



 

Міністерство освіти і науки визначило, які абітурієнти мають право першочергового вступу під час зарахування до профтехзакладів та університетів.


Якщо до навчального закладу подають заявки абітурієнти з однаковою кількістю балів, то привілеї мають:

128073; випускники шкіл, які отримали золоту або срібну медаль (після 11-го класу);

128073; випускники шкіл, які мають свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою (після 9-го класу);

128073; учасники міжнародних, завершального етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад і конкурсів із дисциплін, якщо вони є профільними для обраної професії;

128073; призери III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у рік вступу;

128073; особи з інвалідністю;

128073; діти з малозабезпечених сімей, у яких обидва батьки є особами з інвалідністю;

128073; діти, у яких одинокі матір або батько з інвалідністю;

128073; випускники профтехів, які отримали дипломи з відзнакою та вступають на навчання до університету;

128073; особи, які вступають до профтеху за цільовим направленням на навчання.

Нагадаємо, у МОН створили онлайн-помічника для вступу. У чат-боті можна отримати відповіді на питання, що виникли в абітурієнта.

 

Зовнішнє незалежне оцінювання: результати НМТ будуть відомі уже за тиждень після тестування



Учасники національного мультитесту, які вже склали НМТ, зможуть переглянути результати на своїх інформаційних сторінках орієнтовно за тиждень після проходження тесту.


Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти у відповідь на запит Освіта.ua.

Інформацію про результати учасників основної сесії НМТ за шкалою 100–200 балів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування не пізніше ніж 12 серпня 2022 року.

Результати додаткової сесії стануть відомі до 21 серпня 2022 року, спеціальної – до 19 вересня 2022 року.

Кожен учасник отримає результат тестування за шкалою 100–200 балів для кожної з трьох частин тесту.

Більше інформації про проведення ЗНО та вступної кампанії на каналі Вступ.ОСВІТА.UA в Telegram.

 

Державний університет телекомунікацій

запрошує на навчання на найсучаснішу бакалаврську програму «Економіка підприємств ІТ-бізнесу» (спеціальність 051 «Економіка»).

 

Готуємо фахівців, які однаково добре розуміють і мову сучасного бізнесу і непросту мову програмістів.

 

9989; Навчимо:

128315; Керувати ІТ-компаніями

128315; Розвивати власну справу в он-лайн і офф-лайн форматах

128315; Оцифровувати бізнес, позбавляючи рутинної роботи

128315; Влучно застосовувати технології інтернет-маркетингу

128315; Професійно користуватись програмами з економічної діагностики і планування

128315; Розуміти психологію бізнесу і підприємництва

 

9989; Сертифікуємо за ліцензованими програмами міжнародної промислової сертифікації Pearson VUE та вітчизняними програмами 1 С: Підприємство; BAS ERP.

 

9989; Гарантовано працевлаштовуємо у провідних компаніях-партнерах!

 

9989; Забезпечуємо житлом і навчальною базою останнього покоління.

 

9989; Наші контакти (Telegram, Viber, WhatsApp): +38 050 155 40 65

+38 050 261 41 08

 

28 липня – День державності України

Сьогодні, 28 липня 2022 року, Україна вперше відзначає нове державне свято — День української державності.

28 липня – День державності України

Про його започаткування президент України Володимир Зеленський оголосив рік тому, 24 серпня 2021-го, у день святкування 30-річчя незалежності України та в прямому ефірі підписав указ Про День української державності.

Цей документ започатковує традицію відзначати нове свято щороку 28 липня — у День Хрещення Київської Руси-України. Досі саме в цей день Україна вшановувала одного з перших своїх державотворців — святого рівноапостольного Володимира Великого, князя Київського.

В президентському указі зазначено, що історія української державності сягає своїм корінням «часів заснування міста Києва та розквіту держави за часів князя Київського Володимира Великого». Саме він, прийнявши у 988 році християнство, «засвідчив цивілізаційний вибір Київської Руси».

В указі також зазначено, що День української державності Україна святкує, керуючись Актом проголошення незалежності від 24 серпня 1991 року, який був схвалений 1 грудня 1991 року всенародним голосуванням.

У цей день українське суспільство також вшановує пам’ять та засвідчуючи повагу до діяльності Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Івана Франка, Лесі Українки, Михайла Грушевського, а також інших «видатних представників національної еліти та борців за державність і незалежність України».

«Ми — молода родина зі славетної династії Київської Русі - України. З роду засновників. Роду хрестителів. З хороброго роду. Мудрого роду. Козацького роду. Ми не сироти й не знайди. Ми нащадки могутньої країни, яка була центром Європи, — сказав Зеленський, виступаючи на Майдані в серпні 2021-го з нагоди 30-ї річниці незалежності. — Тут починалося православ’я, тут взяла початок старослов’янська мова, правонаступницею якої є сучасна українська мова. Тут почалась і наша державність. Зародження нашої державності ми будемо відзначати в день розквіту нашої державності - у день Хрещення Київської Русі - України».

 

Креативне мислення: чи можливо оцінити та як його перевірити?

 

Освіторія знайомить із основними тезами рамкового документу PISA про креативне мислення та його оцінювання. Що таке креативне мислення (КМ) та які його передумови? Як школи можуть залучати учнів до креативної діяльності? Що гальмує розвиток КМ? А ще рамковий документ пропонує зразки тестових завдань, які дозволяють оцінити різні аспекти креативного мислення.

 

 

Креативне мислення – інноваційна галузь PISA-2022

У поточному циклі PISA в 2022 році інноваційною галуззю стало «Креативне мислення». Креативне мислення – компетентність особистості продуктивно залучатися до генерування, оцінювання та вдосконалювання ідей, результатом чого може стати прийняття оригінальних та ефективних рішень, поступ у знаннях і дієвий прояв фантазії.

Відповідно до такого розуміння креативного мислення, для розроблення інструментів оцінювання рівня сформованості в 15-річних підлітків відповідної когнітивної спроможності автори передусім виокремили дві змістові категорії – «Креативне вираження» та «Створення знань і креативне розв’язання проблем». Ці категорії відображають той науково доведений факт, що креативність дещо по-різному виявляється в разі, коли людині доводиться мати справу з мистецькими чи науково-дослідницькими проблемами або життєвими ситуаціями.

 

 

Розуміння й оцінювання креативного мислення на шкільних заняттях

На схемі нижче зображено ключові моменти спостереження за креативним мисленням на заняттях у закладах освіти та взаємозв’язки між відповідними його елементами. Ця модель ґрунтується на п’ятивимірній моделі креативного мислення, запропонованій Стратегічною консультативною групою експертів із креативного мислення OECD.

Заклад освіти може впливати на декілька аспектів внутрішніх ресурсів учнів для залучення дітей до креативної діяльності:

  • на когнітивні вміння;
  • їхню галузеву підготовку (специфічні для галузі знання й досвід);
  • відкритість до нових ідей і досвіду;
  • бажання співпрацювати з іншими й розвивати ідеї інших;
  • бажання наполегливо прагнути іти до своїх цілей, навіть стикаючись зі складними умовами;
  • віру у власну спроможність бути креативним (цілеспрямованість і переконання);
  • мотивацію до виконання завдань.

 

 

6 передумов креативного мислення

 

1. Когнітивні вміння

Для креативного мислення потрібно чимало когнітивних умінь. Зокрема, конвергентне й дивергентне мислення.

Конвергентне мислення – здатність застосовувати загальноприйняті та логічні стратегії пошуку, як розпізнавання та прийняття рішень щодо збереженої інформації з метою продукування відповіді.

Дивергентне мислення – здатність керуватися новими підходами й продукувати оригінальні ідеї, утворюючи несподівані комбінації з наявної інформації й застосовуючи такі здібності, як семантична гнучкість, легкість асоціацій, ідеація (оперування абстрактними образами). ДМ дає такі відповіді, яких, можливо, раніше не існувало, і які часто є новими, незвичними або дивними.

 

2. Галузева підготовка

Це наявність у людини базових знань і певного рівня досвіду в конкретній галузі для успішного виконання креативної роботи. Припускається, що чим більшим обсягом знань володіє особа і що чим краще вона розуміє зв’язки між елементами галузевої інформації, тим вищою є ймовірність того, що вона зможе згенерувати якусь креативну ідею.

 

3. Відкритість до досвіду й інтелекту

У багатьох креативних людей є спільний набір основних (ядерних) характеристик, але передусім це «відкритість» – як «відкритість до досвіду», так і «відкритість до інтелекту». Саме відкритість до досвіду – той вимір особистості, який істотно й позитивно корелює з креативними досягненнями в усіх галузях. Це означає сприйнятливість особи до нових ідей, уяви та фантазії. Ну а «відкритість до інтелекту» особливо корелює з науковою креативністю.

 

4. Цілеспрямованість і переконання до власних креативних вмінь

Було виявлено, що наполегливість, стійкість і креативна самоефективність є тими ставленнями, які впливають на креативність завдяки тому, що забезпечують людину сильним відчуттям цілеспрямованості, чітким баченням цілей і вірою у власну здатність досягти цих цілей.

Наполегливість – це здатність особи старанно продовжувати докладати зусиль для досягнення своєї мети, не зважаючи на труднощі.

Стійкість – це витримка та здатність долати труднощі для досягнення своєї мети. Обидві ці риси мають важливе значення для креативності.

Здатність зосереджувати свої зусилля впродовж тривалого часу й стійко протистояти фрустрації є важливим складником креативної спроможності людини.

Цілеспрямованість і переконання щодо власної креативності теж тісно взаємопов’язані: окремі дослідники вважають креативну самоефективність важливою для визначення того, чи буде людина продовжувати докладати зусиль, зіткнувшись із перепонами (тобто проявляти наполегливість), і чи досягне вона врешті-решт успіху (тобто проявить стійкість) у креативному виконанні завдань. На ці переконання, своєю чергою, може впливати історія попередніх досягнень, настрій і соціальне середовище, у якому виконується завдання.

Отже, зусилля для стимулювання креативного мислення на заняттях у закладах освіти можна спрямовувати на посилення впевненості учнів у власних креативних здібностях і своїй здатності самостійно регулювати ставлення й поведінку – зокрема й наполегливість та стійкість.

 

5. Активність у співпраці

Креативна робота є результатом взаємодії між людиною та її середовищем, зокрема іншими людьми в цьому середовищі. Креативне мислення та залученість до креативності таким чином структуруються як безперервний цикл «діяльності» (дій, спрямованих на середовище) та «переживання» (отримання реакцій від зовнішнього середовища). У результаті спільної взаємодії команда може знайти нові розв’язання складних проблем, які одна людина знайти не спроможна.

Члени команди, входячи в комплексний цілеспрямований, адаптивний, імпровізаційний і постійно актуалізовуваний процес, разом установлюють цілі та відстежують прогрес. Але різні члени команди беруть на себе різний рівень лідерства з урахуванням власних сил.

Школи можуть забезпечувати плідне середовище, в якому учні зможуть досліджувати та розвивати будь-чиї ідеї в процесі ітерацій (постійних спроб) і таким чином спільно створювати нові знання. Учні повинні навчитися надихатися ідеями інших людей та цінувати співавторство й колективну діяльність.

 

6. Мотивованість до виконання завдань

Люди, навіть маючи ідеальну сукупність компонентів для значного креативного потенціалу, усе одно можуть не продукувати креативні результати, якщо вони не достатньо мотивовані до цього.

Мотивація до креативності може бути як внутрішньою, так і зовнішньою. Ті особи, які відчувають внутрішню мотивацію до виконання завдань, уважають свою роботу значущою, займаються нею лише в задоволення, з власного інтересу або через бажання подолати певний виклик. Вони відносно нечутливі до стимулів, будь-яких непередбачених ситуацій чи інших зовнішніх впливів.

Новітні теорії визнають, що зовнішня мотивація, як-от тиск (наприклад, наближення кінцевого терміну виконання роботи (дедлайну) або винагорода (наприклад, заохочення та визнання), може успішно мотивувати людину бути наполегливою у своїх креативних починаннях.

 

 

Які є соціальні аспекти креативного мислення?

  • Культурні норми й очікування

    Культурні норми й очікування впливають на креативне мислення, оскільки вони можуть впливати на навички й когнітивні процеси, формування яких в собі особа вважає пріоритетом, на актуальність цінностей, які формують розвиток особистості, та на різницю в очікуваннях щодо результатів креативної діяльності в певному суспільстві.
  • Освітні підходи

    Відповідно до інвестиційної теорії креативності, креативність – це значною мірою рішення, яке будь-хто може прийняти, але насправді мало хто приймає, побоюючись, що соціальні наслідки такого рішення будуть надмірно серйозними. Тому-бо й надвзичайно важливо, щоб школа стимулювала учнів і студентів креативно мислити, посилюючи в них бажання креативити й послаблюючи побоювання щодо соціальних наслідків від цієї діяльності.
  • Мікроклімат на заняттях у закладах освіти

    Неформальний зворотний зв’язок, постановка цілей, позитивні виклики, робота в команді, відносна свобода у виконанні завдань та належне визнання й стимулювання розробляти нові ідеї – усе це є передумовами середовища для креативності.

    І навпаки, жорстка критика нових ідей, прагнення зберегти статус-кво, небажання ризикувати перед вищим керівництвом і надмірний тиск часових обмежень є тими чинниками середовища, які можуть гальмувати креативність.

 

 

Що заважає формувати креативне мислення?

Для шкіл склали перелік практик, які можуть перешкоджати формуванню креативного мислення учнів:

  • Постійне повторення думки про те, що існує лише один правильний спосіб виконання завдання й лише одна правильна відповідь на запитання;
  • Культивування в системі ставлень ідеї про необхідність підпорядкування й страху перед авторитетом;
  • Дотримання будь-якою ціною плану проведення занять;
  • Просування переконань про те, що оригінальність є рідкісною якістю;
  • Пропагування ідей щодо розмежованості знань;
  • Стримування цікавості й допитливості;
  • Заперечення того, що навчання й розв’язання проблем мають бути цікавими;

Учителі найчастіше намагаються креативно викладати матеріал і розвивати в учнів і студентів креативність у такому освітньому середовищі, яке заохочує до інновацій та допускає пов’язані з ними ризики. Вчителям варто допомагати учням розуміти, у яких завданнях і як саме можна застосовувати креативне мислення.

 

 

Завантажити і ознайомитись із повним документом ви можете тут:

КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ: РАМКОВИЙ ДОКУМЕНТ

В ньому ви знайдете вичерпну інформацію про:

  • Зразки тестових завдань, які дозволяють оцінити аспекти креативного мислення;
  • Основні галузі оцінювання креативного мислення в PISA-2021;
  • Як нараховуються бали за виконання завдань.

 

 

PISA: для кого і навіщо – коротка довідка

Міжнародне дослідження якості освіти PISA (Programme for International Student Assessment) сьогодні є одним із найбільших і найпотужніших порівняльних досліджень у галузі освіти. У глобальному проєкті станом на 2022 рік беруть участь майже 90 країн та економік світу. Завдяки цьому вони мають змогу регулярно отримувати об’єктивну інформацію про якість функціонування своїх систем загальної середньої освіти шляхом оцінювання грамотності (компетентності) 15-річних підлітків — тієї категорії молодих громадян, які мають можливість або продовжити здобувати освіту на наступному рівні освіти, або ж вийти на ринок праці. Україна доєдналася до співтовариства учасників PISA у 2016 році для участі в циклі PISA-2018.

У кожному циклі оцінювання грамотності 15-річних підлітків здійснюють із трьох основних (ключових) галузей: читацької, математичної та природничо-наукової, – добре орієнтування в яких, за обґрунтованими переконаннями науковців, може свідчити про готовність молодої людини до активної участі в житті суспільства. 

 

 

Фінальна інструкція до НМТ 2022: дати, запрошення, е-кабінет, мотиваційний лист

Основна сесія національного мультипредметного тесту триватиме з 18 липня до 10 серпня 2022 року. На сьогодні вже створено спеціальну онлайн-платформу для проведення оцінювання НМТ, а учасників просять нікому не повідомляти про час і місце тестування. Зібрали все актуальне про мультипредметний тест 2022 у нашому матеріалі: календар проведення і дати, безкоштовний онлайн-тренажер із проходження НМТ, інструкція з написання мотиваційного листа, прості й дієві поради з підготовки. 

Найбільша інструкція до НМТ 2022: дати та алгоритм дій вступника

Тут ви знайдете вичерпну інформацію про графік тестувань. Разом розберемось, що таке запрошення на НМТ і де його можна завантажити. Коли з’явилася можливість реєструвати е-кабінет вступника? Що треба знати учасникам додаткової сесії? Хто матиме можливість вступати до університету без складання мультипредметного тесту? В яких країнах можна пройти тестування? Як перевести тестові бали в рейтингові та дізнатись свій результат ще до оголошення офіційних результатів? І чи є шанс скласти НМТ, якщо не зареєструвався вчасно? 

Мотиваційний лист без помилок: структура, приклади, лайфхаки

Під час вступу 2022 долю багатьох абітурієнтів можуть вирішити не лише результати мультипредметного тесту, а й мотиваційний лист. Як написати його без помилок? Чого категорично не можна робити? А на чому, навпаки, слід наголошувати? У цьому матеріалі поради та приклади мотиваційних листів від викладачки платформи iLearn Анастасії Бречко.

Випускники оцінять: як хакнути НМТ?

Ділимося з вами структурою тесту та лайфхаками від викладачів iLearn про те, як зекономити нерви і спростити підготовку до НМТ 2022. Даємо короткі й влучні поради для складання тестів з математики, української мови, історії України.

25 найгостріших запитань про національний мультипредметний тест

Чому у 2022 році не можна було обійтися без тестів узагалі? Чи буде НМТ наступного року? Результати цьогорічного НМТ зараховуватимуть наступного року? Якщо результати на основній сесії не сподобаються, можна буде перескласти? Для чого ті коефіцієнти під час оцінювання НМТ? Чи всі люди з ООП зможуть пройти тестування? На найгостріші питання відповідає Тетяна Вакуленко, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти.

Демонстраційний мультитест від iLearn для абітурієнтів

Просто зараз у вас є можливість пройти пробне і, що також важливо, безкоштовне тестування. Цей демонстраційний мультитест розробили викладачі платформи, щоб учні могли потренуватися проходити НМТ в умовах обмеженого часу. Дізнайтесь, як пройти тест, і перевірте себе.

 

Заспокоїтися перед НМТ: 12 парадоксальних порад психолога

 

Як там зазвичай? Усе повторіть, мисліть позитивно, глибоко дихайте, розслабтеся, не хвилюйтеся? Ні, все навпаки. Чому спрацьовують нестандартні дії та що конкретно робити перед національним мультипредметним тестом (НМТ)? Парадоксальні поради дає дитячий психолог Ольга Печій. 

 

1. Не вчіться, а вчіть когось

Що спадає на думку, якщо залишилося обмаль часу до тестування? Звісно, вчитися з ранку до ночі. Але стрес робить цей звичний процес не таким ефективним, як завжди. І що довше ви повторюєте матеріал протягом доби, то гірше він осідає в голові. Перерви допомагають не завжди і не повністю. 

Краще спробуйте навчити когось так, щоб він усе запам’ятав. Уявіть, що ви — репетитор, який готує до НМТ. По-перше, комусь вже це допоможе обманути підсвідомість, ніби перевіряти будуть не вас і напружуватися немає чого. Серйозна відповідальна справа стає грою — це теж розкриває наш потенціал. Бо креативність прокидається, коли є цікаві обставини та нестандартні умови. По-друге, коли ми пояснюємо, мозок намагається виокремити головне, відновити взаємозв’язки. По-третє, те, що ми не лише читали, а й проговорювали, краще запам’ятовується, бо підключається слухова пам’ять. 

Кого вчити? Якщо є час, пройдіть, так би мовити, кілька рівнів. Однокласник, який гірше вас знає матеріал, але вмотивований (бо теж чекає НМТ), — базовий рівень. Мама, трішки молодший брат чи сестра, інший родич, якому це все не потрібно, але слухає заради вас, — складний рівень. А просунутий — пояснити питання дитині 6–10 років так, щоб вона зрозуміла основне. Як казав Альберт Айнштайн: «Якщо ви не можете пояснити щось шестирічній дитині, ви самі цього не знаєте». А ось якщо можете, тестами вас не налякати!

 

 

2. Не заспокоюйтеся, а хвилюйтеся

Спокій — не ідеал, бо не дає продемонструвати все, на що ви здатні. Нетривалий стрес мобілізує всі сили. Гіпоталамус активно виробляє гормон норадреналін. А той покращує пам’ять, здатність до обробки інформації, концентрацію уваги. Саме через це приймати заспокійливі — погана ідея, все одно не будете на вершині можливостей. Вони допоможуть тільки якщо стрес тривалий, мозок різко втомлюється, й інші нейрохімічні процеси заважають вчитися. Тому хвилюватися слід правильно: «пунктирними лініями». Є стрес — немає — знов є. Змістіть акцент із тестування на кожен окремий блок інформації, яку треба згадати. 

А ще хвилювання слід пояснити самому собі (підсвідомості) не як страх, а як азарт. «Зможу чи ні? Слабо запам’ятати оце одне питання? А ще це? Якщо відповім правильно, дам собі нагороду. Є, ура! А із цим — ні, не вдалося. Нічого. Зараз заспокоюся, я ж іще не на НМТ. Знову спробую». 

 

 

3. Повторюйте не один предмет, а три

Ця порада підійде не всім, але існує чимало людей, в яких домінує права півкуля мозку. Ось для них це буде знахідкою. Учнів зазвичай привчають закінчувати одну справу, перш ніж починати іншу. Але люди, про яких ідеться, з образним мисленням, мають перемикатися, щоб зберігати високу працездатність. Якщо вони зосереджуються на чомусь одному, їхня ефективність падає. 

Спробуйте так: видрукуйте ймовірні запитання з трьох блоків НМТ (із демонстраційного тесту, наприклад), розріжте на «екзаменаційні білети» та перемішайте. Тягніть — згадуйте матеріал. Якщо відчуєте, що в голові прояснилося і менше хвилюєтеся, значить, це ваш шлях. 

 

 

4. Не розслабляйтеся, а напружте м’язи

Якщо відчуваєте, що надто напружені напередодні чи вже під час тестування, не змушуйте себе розслабитися. Адже для цього слід мати навичку. Якщо ж не вмієте знімати напруження, це спрацює навпаки, як з наказом не думати про зелену макаку. Обов’язково на думку спадає мавпа трав’яного кольору. Тобто увага на м’язових затисках збільшує їх. 

Скористайтеся натомість методом парадоксальної інтенції (спрямування мислення). Простіше кажучи, робіть усе навпаки. Напружте м’язи, як тільки можете, намагайтеся триматися так якомога довше. І раптом відчуєте, як обм’якнете і повністю розслабитеся. 

Це правило діє і напередодні перевірки знань: чергуйте повторення та  фізичні вправи. 

 

 

5. Не зубріть усю ніч, а відпочиньте

Здається логічним використати весь час, що є, напередодні НМТ. Але брак сну значно підвищує хвилювання, тривогу, погано впливає на пам’ять. Якщо спростити: людина, яка добре відпочила вночі, згадує і те, що ледь знала. А сонна забуває навіть знайоме. Тож ви можете повторити за ніч з десяток тем, але ризикуєте всім, що вивчили раніше.

 

 

6. Робіть шпаргалки, але залиште вдома

Коли людина намагається на невеличкій площі занотувати величезні обсяги інформації, вона автоматично обирає важливе, підкреслює зв’язки елементів. Також коли пишете, друкуєте, малюєте, ви залучаєте кінестетичну пам’ять, яка може бути міцнішою за зорову.

Підсвідомість теж можна обдурити: відповіді на запитання тепер можна помацати, і це дає відчуття, що все під контролем. Зі «шпорами» спокійніше? Чудово! Але залиште їх вдома. Ми не радимо зазіхати на академічну доброчесність. 

 

 

7. Тренуйтеся не відповідати, а пропускати запитання

Поширена помилка на тестуванні — застрявати на складних завданнях або тих, у відповідях на які маєте сумніви. Час минає, і можна впоратися з міцним горішком, але на десяток питань не встигнути відповісти. Оберіть ЗНО минулих років, безкоштовно пройдіть демонстраційний мультитест від iLearn, але цього разу зосередьтеся на часі. На що відповідаєте найдовше? Спробуйте щоразу збільшувати швидкість проходження тестування. Скажімо, до години замість двох. Для цього пропускайте те, що займає найбільше часу. Знайдіть оптимальний для себе варіант кількості та якості: щоб більшість відповідей ви встигали давати, але робили це швидко. 

Якщо (як у пораді №3) повторюєте по видруках, попросіть друга чи родича додати математичні завдання, які не мають розв’язання, неправильно сформульовані питання з історії тощо. Вчіться їх розпізнавати та спокійно відкладати.

Окрім того, що буде легше не застрягати, ви почуватиметеся спокійніше, адже на НМТ у вас так багато часу на відповіді!

 

 

8. Згадайте мінімум, а не максимум

Розкажіть (краще надиктуйте на аудіо) або запишіть усе, що знаєте з кожної теми, яка винесена на НМТ. Якщо якісь питання провисають, загалом це все одно ваш багаж. Те, що ви точно не забудете. Переслухайте, передивіться, зосередьтеся на тому, що вже є у вашій голові. Ви відчуєте, як стає спокійніше. Підсвідомості потрібні матеріальні підтвердження того, що ви знаєте. Ось тепер можна добирати там, де є прогалини в знаннях. Намагайтеся не вивчити кожну тему ідеально в останню мить, а проходитися по всьому обсягу. Перевіряйте себе кілька разів. Якщо багаж збільшується, ви на правильному шляху. Ваш мозок пересвідчиться, що панікувати не варто, і ймовірність зрозуміти більше питань тесту зросте.  

 

 

9. Не сидіть у тиші — співайте

Звуки заважають? Кому як. Одна з методик, яка дає змогу повторювати та заспокоюватися при цьому: співати матеріал під улюблену музику. Ні, ніхто не вимагає римувати, потрапляти в ноти. Головне: приємний ритм допомагає бути в оптимальному режимі легкого і приємного хвилювання. Дати, терміни вигукуйте під улюблені пісні — і вони легше закарбуються в пам’яті. 

 

 

10. Дотримуйтеся безглуздих ритуалів 

Ні, психологи не вірять у студентські прикмети. Одягати футболку, в якій щастить, або класти під подушку підручник — це просто ритуал, який ні на що не впливає. Ні на що, окрім нашого мозку: ритуали знижують емоційне напруження, допомагають повірити, що в нас усе під контролем. Якщо інші способи заспокоїтися не допомагають, спробуйте цей, але з гумором. 

 

 

11. Заплануйте справи після НМТ

Подумайте про те, що будете робити після завершення тестування. Заплануйте просто на цей вечір справу, яку давно відкладали. Скажімо, зустрітися з приятелем, якого давно не бачили, продемонструвати рідним хобі, яким займаєтеся, знайти спортивні заняття влітку, попри воєнний стан, допомогти старенькій сусідці. Це має бути не лише чимось приємним, а й досить важливим для вас. Суть у тому, щоб відчувати: життя після тестування не завершується. Думайте про те, що робитимете після НМТ, і хвилювання зменшуватиметься. 

 

 

12. Не повторюйте, а змінюйте

Саме слово «повторювати» — помилка. Адже пам’ять краще сприймає не те, що подається багато разів одноманітними порціями, а те, що емоційно забарвлено. Тоді в організмі виділяється гормон дофамін, який покращує здатність до навчання, збільшує нашу мотивацію.

Якщо намагатися те саме хоча б згадати іншими словами, це вже дасть новий поштовх. Можна пофантазувати на тему: а якби в певний час до влади прийшла інші історична постать? А якщо в задачі замінити червоні та жовті яблука на гуманоїдів і рептилоїдів? Різноманітність — ключ до легкого повторення матеріалу, а це принесе більшу впевненість на НМТ. 

 

Більше про навчання під час війни на osvitanow.org
 

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Шановні учні і батьки!
Запрошуємо вас на презентацію спеціальностей (НТУ «ХПІ»):
113 – Прикладна математика. Конкурсна пропозиція: «Комп’ютерне та математичне моделювання».
122 – Комп'ютерні науки. Конкурсна пропозиція: «Комп’ютерні науки. Моделювання, проектування та комп’ютерна графіка».
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Усі деталі у Тelegram-чаті за посиланням: https://t.me/+VlDMONQpRTcnh-VZ
Якщо у вас виникли питання, звертайтесь за телефоном:
(068) 886-29-85 (Олексій Олександрович)

 

Опитування

Архів новин

Липень 2025 (22)
Червень 2025 (24)
Травень 2025 (23)
Квітень 2025 (25)
Березень 2025 (27)
Лютий 2025 (30)
м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149. тел. (04563) 6-03-90, (04563) 6-45-70 bckolegium{a}ukr.net

Схема проїзду
MakeUp © 2010 Арт-Студия Foto-Fact
Copyright © 2010 -    Білоцерківський колегіум