14 грудня 2021 року у ліцеї "Білоцерківський колегіум" для учнів 5-Б класу відбулося свято, яке вже стало доброю традицією - "Посвята в колегіанти".
Під час свята панувала атмосфера гарного настрою, виру почуттів та позитивних емоцій.
Із вітальним словом до усіх присутніх звернулася директор ліцею Г.М. Склярова.
Учні 5-Б класу склали присягу колегінта, яку провели члени колегіального братства на чолі із його головою, колегіантом 42 групи, Комісаром Миколою. А після прийняття присяги усі новоприбулі учні одягли конфедератки, підтвердивши цим уже і свою причетність до колегіального братства.
Колегіальне братство міцне і надійне,
адже ми – єдина сім’я,
а колегіум – не просто школа.
Це – родина, високість духу і високість чину.
І недарма девізом колегіантів уже 14 років поспіль є слова:
Ми ще сягнем здобутків променистих,
Таланти квітуватимуть, як сад.
А нині хай почує рідне місто:
Віват, колегіум! Колегіум, віват!
З 429 робіт було відібрано 30 найкращих, серед них є й подкаст «Емоційний інтелект як ключ до успіху» учениці 31 групи Осаволюк Дарії.
Це велике досягнення, адже Дарія - єдина фіналістка з Білої Церкви і друга з Київської області.
Автори 12 робіт із найвищими оцінками журі стануть переможцями конкурсу та приїдуть у Київ, щоби познайомитися з відомими українськими журналістами та навіть створять разом із ними матеріали.
Обов’язково прослухайте аудіосюжет за посиланням:
14 грудня в Україні відзначається День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Указ N 945/2006 про установу цієї пам’ятної дати підписаний Президентом 10 листопада 2006 року.
У багатьох можуть виникнути сумніви, навіщо потрібно це свято, якщо є 26 квітня - Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій і катастроф, і чому саме 14 грудня вибрано для вшановування учасників ліквідації.
Справа в тому, що 30 листопада 1986 р. було закінчено будівництво саркофага над зруйнованим четвертим енергоблоком Чорнобильської АЕС, а 14 грудня в газеті «Правда» надруковано повідомлення про те, що держкомісією був прийнятий в експлуатацію комплекс захисних споруд.
Ті, хто вважають 14 грудня своїм святом, вже давно називають цей день Днем ліквідатора. Ще в 1986 р. учасники ліквідації зібралися разом, щоб відзначити свою першу перемогу. У 1994 р. громадські організації чорнобильців України звернулися з листом до керівників держави, у якому запропонували заснувати в календарі день учасників ліквідації чорнобильської катастрофи. Тоді офіційне рішення не було прийнято, але ліквідатори самостійно почали відзначати цю дату. Святкування було офіційно дозволено, від різних силових структур виділялася почесна варта, покладалися вінки від керівників держави, іноземних посольств і громадських організацій, але було відсутнє визнання цього дня на державному рівні.
Додання державного статусу Дню ліквідатора ще раз нагадує суспільству про проблеми ліквідаторів-чорнобильців, найважливіша з яких - недостатній для нормального життя розмір пенсії. Безпосередньо з цією проблемою пов’язана і інша - проблема статусу ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Тільки перші 5 тисяч з тих, хто ліквідовував аварію, офіційно стали називатися ліквідаторами, отримавши відповідні посвідчення, а з 1992 р. всім іншим видавали «корочки» постраждалих від чорнобильської катастрофи.
Незважаючи на всі труднощі і проблеми, самі ліквідатори називають 14 грудня святом. У ліквідації катастрофи на ЧАЕС брали участь більше 650000 людей з усього Радянського Союзу, з яких більше половини представляли тодішню УРСР. Можливо, Україна стане автором доброго почину, і День ліквідатора з’явиться в Росії, Білорусі та інших країнах.
З метою привернення уваги учасників освітнього процесу до проблеми насильства у суспільстві та попередження негативних явищ, що можуть призвести до насилля або спровокувати його вчинення, у ліцеї «Білоцерківський колегіум» відбулася акція «16 днів проти насильства».
Практичним психологом та соціальним педагогом було проведено тренінгове заняття «Ми проти насилля».
Проведений захід, спонукав до аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяв вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків, а також шанобливе ставлення до людей (дітей) з інвалідністю, хворих на ВІЛ.
Запрошуємо учнів 8-11 класів до участі у конкурсі «GENIUS Olympiad Ukraine»
Учасником конкурсу може стати кожен, хто:
Для участі в Олімпіаді геніїв України необхідно підготувати проєкт українською або англійською мовою та публічно захистити його перед журі на Національному фіналі.
Усі проєкти, без виключення, повинні підвищувати обізнаність людства про нові глобальні екологічні виклики, розвивати шляхи їх подолання або пропонувати механізм зменшення негативного впливу суспільства на навколишнє середовище тощо та відповідати вимогам підготовки та оформлення кожної категорії та підкатегорії :
1. Категорія – НАУКА
Ця категорія націлена на забезпечення розуміння й розв’язання екологічних проблем, використовуючи наукові знання. Очікується, що учні запропонують за допомогою наукових методів розв’язання проблеми, яка належить до однієї з перелічених категорій.
Кожен проект категорії Наука може бути підготовлений та представлений не більше, ніж двома учнями. Обов’язкові елементи дослідження включають опис даних,графічні зображення, фотографії, креслення концепції дизайну тощо.
Категорія GENIUS Наука складається з наступних підкатегорій:
2. Категорія – КРЕАТИВНЕ ПИСЬМО
Ця категорія використовує письмо для підвищення обізнаності про глобальні екологічні проблеми та закликає громадськість до їх розвязання.
Кожен проєкт може бути підготовлений і представлений лише одним учнем, який має переконатися у відсутності друкарських або граматичних помилок у своїх роботах. Проєкти цієї категорії представляються шляхом читання творів перед живою аудиторією протягом 5 хвилин, після чого проводиться сесія зворотного зв’язку від суддів.
Твори можуть бути написаними в будь-якому стилі чи жанрі: реалізм, наукова фантастика, жахи, романтизм, фентезі, містика тощо, проте обов’язково стосуватися екологічної тематики прямо чи опосередковано.
Категорія GENIUS Креативне письмо складається з наступних підкатегорій:
3. Категорія – МИСТЕЦТВО
Ця категорія привертає увагу громадськості до заходів, спрямованих на розв’язання глобальних екологічних проблем засобами мистецтва.
Кожен проєкт може бути підготовлений і представлений лише одним учасником.
Категорія GENIUS Мистецтво складається з наступних підкатегорій:
Категорія підсилює громадське занепокоєння з приводу екологічних проблем і пропонує рішення з використанням аудіометодів, закликаючи людей до дії.
Вистави можна організувати в будь-якому стилі, але вони мають демонструвати високий рівень проникливості, підготовленості, містити смислове навантаження і мати зв’язок із проблемами довкілля.
Виконавці можуть використовувати вже написану композицію, наприклад виконання на фортепіано «Jeux D’eau» Моріса Равеля («Гра води»). Перед виступом учасник зачитає заяву виконавця, що дасть глядачам змогу зрозуміти, чому було обрано цей твір. Як альтернативу виконавець може використовувати композицію, яка не містить відкритого посилання на довкілля. У цьому випадку заявка виконавця допоможе дізнатися, як цей твір стосується екологічної тематики.
Ця категорія охоплює анімаційні, сюжетні або документальні короткометражні фільми, тривалістю менше 6 хвилин, які мотивують та інформують глядача про глобальну чи локальну екологічну проблему. З прикладами проєктів, відзначених нагородами, можна ознайомитися за такими покликаннями: 2017, 2017-2, 2016 або for professional short films.
Реєстрація триває до 20 січня 2022 року. З питань реєстрації та детальної інформації щодо конкурсу звертатись до заступника директора Яременко Л.П. (каб. 211).
З метою підготовки проєктів високої якості та спрощення процедури подачі проєктів для всіх зареєстрованих учасників буде організовано Освітній марафон у соціальних мережах – «Інстаграм» і «Телеграм».
У ліцеї "Білоцерківський колегіум" проходять заходи до Дня відповідальності людини та вшанування пам’яті Богдана Гаврилишина. Класні керівники проводять виховні години, присвячені Дню відповідальності людини та вшанування пам’яті Богдана Гаврилишина, під час яких знайомлять учнів з життєвим шляхом Богдана Гаврилишина.
Богдан-Володимир Дмитрович Гаврилишин — український, канадський, швейцарський економіст, громадський діяч, меценат, колишній член Римського клубу, іноземний член НАН України, президент Фонду Богдана Гаврилишина. Був громадянином Канади.
У 2010 році Б. Д. Гаврилишиним було засновано Благодійний Фонд «Богдана Гаврилишина», місією якого стала підготовка нової генерації молодих українців, здатних на власному досвіді осягнули особливості функціонування найкращих країни Європи та сформувати критичну масу людей, яка трансформує Україну.
У 2014 році під час Революції гідності Богдан Гаврилишин створив документ – «Декларацію відповідальності людини», у 15 пунктах якої він відобразив різні відповідальності людини, які можуть стати дороговказами до більш демократичного, інклюзивного та ефективного суспільства з точки зору гуманістичних цінностей.
16 липня 2021 року Верховна Рада України проголосувала за прийняття постанови Про встановлення Дня відповідальності людини 19 жовтня на день народження Богдана Гаврилишина.
Для учнів 5-Б класу було проведено виховну годину, присвячену Дню відповідальності людини та вшанування пам’яті Богдана Гаврилишина, під час якої учні ознайомились з життєвим шляхом Богдана Гаврилишина, переглянувши відео про його життя, діяльність та вшанували пам'ять про нього.
У ліцеї "Білоцерківський колегіум" розпочався загальноукраїнський "Тиждень доброчесності".
Головна мета тижня – ознайомити учнів з поняттям "Доброчесність"; створити умови, за яких діти зможуть, в першу чергу, поставити собі запитання, які вони ніколи раніше не ставили та не думали про них.
Для учнів 5-Б класу було проведено "Магічний урок доброчесності", під час якого вони мали змогу поставити найголовніші питання: Як це бути доброчесним? Як варто вчинити в тій чи іншій ситуації, коли рішення не є очевидним? А відповіді на свої запитання учні віднайшли в презентації та друкованих матеріалах із завданнями для їх інтерактивної участі від Офісу розбудови доброчесності НАЗК.
Тиждень доброчесності присвячений ознайомленню учнів з самим поняттям "доброчесність" та усвідомленням того, які наслідки несе недотримання правил академічної доброчесності зокрема. Крім цього, учні 42 групи вивчили що таке корупція та які її прояви в реальному житті. Під час виховної години ми обговорили ці поняття, які їх прояви в шкільному житті, а також обговорили які є рішення ситуацій, які виникають в навчальному процесі.
У рамках проведення цього тижня в ліцеї на інформаційній дошці розміщені матеріали для ознайомлення учнівської молоді з принципами доброчесності у вигляді цікавих фактів.
Ми всі хочемо жити в розвиненому середовищі, яке базується на взаємній повазі, честі та гідності. Тож будьмо доброчесними!