Білоцерківський академічний
ліцей «Колегіум»

Знання є сила, освіта - капітал.
Отто Вільман

Ukraine   English   Deutsch   France   Spain

» Останні новини

Міжнародний день пам’яті жертв работоргівлі та її ліквідації

Міжнародний день пам’яті жертв работоргівлі та її ліквідації відзначається за рекомендацією 150-ї сесії виконавчої ради ЮНЕСКО в день повстання рабів Сан-Домінго і Гаїті в 1791 році, яке поклало початок процесу ліквідації системи рабства.
На початку третього тисячоліття до цієї дати влада американського штату Огайо приурочила відкриття музею історії рабства.
На острові Горі біля берегів Сенегалу, який був основним транзитним пунктом для работоргівців, проводиться церемонія пам’яті жертв работоргівлі.
Рабство є безпрецедентною трагедією і однією з самих темних сторінок людської історії.
Незважаючи на те, що рабство було скасовано і засуджено на міжнародному рівні, воно, як і раніше, існує в нових формах і зачіпає сьогодні мільйони людей в усьому світі. За даними ООН, щороку мільйони людей, в основному жінки і діти, стають жертвами обману і насильства, перетворюються на «живий товар» і зазнають експлуатації.
«Нова работоргівля» стала однією з найбільш гострих та широкомасштабних проблем сучасності.

 

День Державного Прапора України

 

День Державного Прапора України
Державний Прапор України - прапор із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольору із співвідношенням ширини прапора до його довжини 2:3.
Українська національна традиція символічного відображення світу формувалася упродовж кількох тисячоліть. Використання жовтого та блакитного кольорів (з різними відтінками) на прапорах України-Русі простежується від прийняття християнства. Згодом ці два кольори набувають значення державних.
У середині XVII ст., Після приєднання Гетьманщини до Російської держави, набувають поширення блакитні (сині) полотнища із золотими або жовтими зображеннями хрестів та інших знаків. З часів козаччини жовто-блакитне поєднання кольорів поступово починає домінувати на українських хоругвах, прапорах і клейнодах.
Після того, як перервалася традиція козацької символіки, тривалий час в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії, питання про національні символи не піднімалося.
Першу спробу створити жовто-блакитний прапор з двох горизонтальних смуг приблизно такої форми, як тепер, здійснила Головна Руська Рада (орган, який представляв національний рух українського населення Галичини), яка почала боротьбу за відродження української нації. У червні 1848 року на міській ратуші Львова вперше був піднятий жовто-блакитний прапор.
Поштовхом до поширення жовто-блакитної символіки стала Лютнева революція 1917 р. в Росії.
22 березня 1918 Центральна Рада прийняла Закон про Державний прапор республіки, затвердивши жовто-блакитний прапор символом Української Народної Республіки. 13 листопада 1918 синьо-жовтий прапор став і державним символом Західно-Української Народної Республіки. Він був затверджений на Підкарпатській Русі, а в 1939 - в Карпатській Україні. У період 1917 - початку 1919 рр.. синьо-жовтим прапором користувалися в Україні і більшовики.
Синьо-жовте поєднання кольорів остаточно оформився як едінонаціональное на початку XX ст. Символами України в новітньому їх трактуванні є безхмарне небо як символ миру - синій колір, і стиглі пшеничні ниви як символ достатку - жовтий колір.
24 серпня 1991 відбулося проголошення Акта про незалежність України, і над будинком Верховної Ради піднявся синьо-жовтий прапор.
У серпні 2004 року Президент підписав Указ № 987/2004 про встановлення Дня державного прапора України, який святкується щорічно 23 серпня. До цього День державного прапора святкувався тільки в Києві на муніципальному рівні.
(Цікаву версію щодо походження синіх і жовтих кольорів висунув історик і мовознавець зі Львова Б. Якимович. На його думку, слово "хохол" монгольського походження і складається з двох частин: «хох» - синій, блакитний, небесний, «улу» (юлу) - жовтий.)

 

 

 

Перший урок у 2016/2017 навчальному році

Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку
у навчальних закладах Київської області

Ураховуючи актуальність для українського суспільства ідеї розвитку української державності, важливість сформованих ціннісних орієнтацій молоді, зокрема патріотичних почуттів, активної громадянської позиції та відзначаючи 25-річчя незалежності України, Перший урок для учнів 5-11 класів рекомендується провести на тему «Від проголошення незалежності до нової України».

Для повноцінного забезпечення Першого уроку рекомендуємо використовувати добірку інформаційних матеріалів:


 

15 серпня 245 років від дня народження Вальтера Скотта (1771-1832), англійського та шотландського письменника, поета, історика, збирача старожитностей

Вальтер Скотт  для шотландців більше, ніж письменник. Він відродив історичну пам'ять народу, відкрив Шотландію для решти світу і в першу чергу для Англії. Вважається основоположником жанру історичного роману. Мав великий вплив на європейський романтизм.

C:UsersAdminDesktopайвенго.jpg Більшу частину своїх великих знань Скотт отримав не в школі та університеті, а за допомогою самоосвіти. Все, що його цікавило, назавжди вкарбовується у його феноменальній пам’яті. Йому не було потрібно вивчати спеціальну літературу перед тим, як скласти роман або поему. Колосальний обсяг знань дозволяв йому писати на будь-яку обрану тему.

     Протягом більш ніж 30-річної літературної діяльності письменник створив 28 романів, дев’ять поем, безліч повістей, літературно-критичних статей, історичних праць. Термін «фрілансер» (букв. «вільний митець») вперше був ужитий саме Вальтером Скоттом в романі «Айвенго» для опису «середньовічного найманого воїна».

 C:UsersAdminDesktopскотт.jpg

 

 

Готуємося до нового навчального року!

Шановні учні, вчителі, батьки!

Даємо Вам підбірку матеріалів, що допоможуть підготуватись до нового навчального року:

Методичний порадник: організація та зміст освітнього процесу у 2016/2017 навчальному році».

 

Переліки підготовлено на основі таких матеріалів:

  1. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2015/2016 навчальному році (режим доступу:http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/perelik-navchalnix-program.html).
  2. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою у 2015/2016 навчальному році (режим доступу:http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/perelik-navchalnix-program.html).
  3. Наказів, листів МОН України про надання грифа навчальним програмам.
  4. Методичний порадник: організація та зміст освітнього процесу у 2015/2016 навчальному році: інформаційно-методичний збірник / за заг. ред. І.Г. Осадчого. – Біла Церква: КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», 2015. – 497 с. (режим доступу: https://drive.google.com/folderview?id=0BxVE42XG0x_dfmNrVjQ5S0lqVGtnYnRnUFJpUWNfZHBxZ09hR011
    eW9LdWZSOWp6SXdqMjQ&usp=drive_web
    ).


нормативні документи МОН України щодо 2016/2017 навчального року

НАКАЗИ

  1. Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 “Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”
  2. Наказ МОН України від 03.08.2016 № 932 “Про затвердження Положення про Громадську раду при Міністерстві освіти і науки України”
  3. Наказ МОН України від 19.07.2016 № 851 “Про введення в дію Табеля термінових та строкових донесень Міністерства освіти і науки України з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності”
  4. Наказ МОН України від 18.07.2016 № 847 “Про проведення серпневої педагогічної конференції”
  5. Наказ МОН України від 14.07.2016 № 826 “Про затвердження навчальних програм для 10-11 класівзагальноосвітніх навчальних закладів”
  6. Наказ МОН України від 07.06.2016 № 626 “Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад з математики, фізики, хімії, біології, географії, економіки, інформатики, інформаційних технологій у 2016/2017 навчальному році
  7. Наказ МОН України від 03.06.2016 № 617 “Про організацію доопрацювання навчальних програм для учнів 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”
  8. Наказ МОН України від 20.05.2016 № 544, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 червня 2016 р. за № 821/28951 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055»
  9. Наказ МОН України від 12.05.2016 №502 “Про проведення опитування випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року щодо впливу соціально-економічного середовища на результати навчання”
  10. Наказ МОН України № 491 від 10.05.2016 “Про надання підручникам грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”
  11. Наказ МОН України від 29.04.2016 № 476 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами».
  12. Наказ МОН України від 13.04.2016 №432 “Про затвердження Положення про Всеукраїнський учнівський конкурс “Зміни до Конституції – нове обличчя місця, де ти живеш!”

ЛИСТИ

  1. Лист МОН України від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»
  2. Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів».
  3. Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-296 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
  4. Наказ МОН України від 20.05.2016 № 544, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 червня 2016 р. за № 821/28951 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055»
  5. Наказ МОН України № 491 від 10.05.2016 “Про надання підручникам грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”

ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА “ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ”

  1. Лист ДНУ “ІМЗО” від 29.07.2016 № 2.1/10-1855 “Про методичні рекомендації щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році”
  2. Лист ДНУ “ІМЗО” від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»

 

матеріали для використання під час проведення Першого уроку

 

Український народний календар. Серпень, крім цієї назви в народні його йменували ще й так: спасівець, копень (збіжжя складали в копи), гедзень (багато мух).

2 серпня — Іллі-пророка. Намагалися не працювати. Цього дня рідко не гримить і не ллє дощ, як із відра.

4 серпня — Марії Магдалини. Її вважають заступницею від холери.

6 серпня — Бориса і Гліба. Настає час осінніх зірниць. Скрізь дозрів хліб.

7 серпня — Ганни. Матері Пресвятої Богородиці. Холодний ранок — зима буде рання і холодна.

9 серпня — Пантелеймона. Намагалися не працювати, не звозити снопи з поля.

12 серпня — Сили. Жито, посіяне на Силу, родить сильно. Найкращий день для сівби озимих.

14 серпня — Маковія і Першого Спаса (медового). Проводи літа. Качали мед. Збирали цибулю і мак. Святили букетик з лікарських рослин (мак, чорнобривці, васильки). З Маковія починається двотижневий піст — Спасівка.

15 серпня — Стефана-сінокоса. Який сіновал, такий буде й вересень.

16 серпня — Антона. За цим днем прогнозували погоду в жовтні. Антон на жовтень дивиться.

19 серпня — Другий Спас (яблучний). Преображення Господнє. Свято врожаю. Одне з найбільших хліборобських свят. Несли до церкви на посвяту овочі, фрукти, гриби, мед, хліб.

21 серпня — Омеляна. За цим днем передбачали січень.

23 серпня — Лаврентія. У ставках вода тиха, то й осінь буде спокійною, а зима — без завірюх.

25 серпня — Фотія. День свята вогню.

27 серпня — Феодосія. Якщо буря цього дня — на негоду у вересні.

28 серпня — Успіння Пресвятої Богородиці і Перша Пречиста. Після свята дівчата чекали старостів. Оглядини, заручини.

29 серпня — Третій Спас (хлібний). Перенесення Нерукотворного Образа Господа Ісуса Христа. Відліт ластівок. Успіння прийшло — сонце на осінь пішло.


 

 

26 липня 115 років від дня народження Джорджа Бернарда Шоу (1856-1950), англійського драматурга, публіциста

C:UsersAdminDesktopшоу3.jpg

Бернард Шоу відомий кількома речами. Любителі цікавих фактів знають, що він прожив дуже довге життя і помер у віці 95 років, зберігаючи ясний розум і чудову пам'ять. Збирачам афоризмів Бернард Шоу відомий дуже добре: це був рідкісний дотепник, що вміє наділяти очевидні істини в яскраву запам'ятовується форму. А ось літературознавці і просто читачі цінують в Шоу блискучого драматурга, руйнівника стереотипів, майстри інтригуючого сюжету з непередбачуваним фіналом. 
Шоу народився в Дубліні, в дуже неблагополучної сім'ї, де кожен повинен був подбати про себе сам. Якщо додати до цього демонстративний атеїзм і необхідність самоосвіти, то коріння самостійності й оригінальності мислення

 

 

 

27 серпня-160 років від дня народження І.Я. Франка (1856-1916), українського письменника, вченого, громадського діяча.

Іван Франко у 1898 році


Псевдоніми, криптоніми

Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон, Каменяр

Дата народження

27 серпня 1856

Місце народження

Нагуєвичі, Дрогобицький повіт, Королівство Галичини та Володимирії, Австрійська імперія

Дата смерті

28 травня 1916 (59 років)

Місце смерті

Львів, Королівство Галичини та Володимирії, Австро-Угорська імперія

Національність

Українець



Мова творів

українська, польська, німецька, російська

Рід діяльності

письменник, поет, публіцист, філософ, політичний діяч, громадський діяч, мовознавець, літературознавець, економіст, етнограф, перекладач

Роки активності:

1874—1916

Напрямок

реалізм

Жанр

вірш, повість, роман, новела, оповідання, п'єса

Премії

Премія Російської Академії наук імені О. Котляревського (1917)

Родина                             


  • дружина Ольга Франко (Хоружинська) (10.04.1864 — 17.07.1941), письменниця, перекладачка, громадська діячка;

  • син Андрій (16.07.1887 — 22.04.1913), український філолог, етнограф, перекладач; виконував функції секретаря і помічника, опікуна батька;

  • син Тарас (9.03.1889 — 13.11.1971), письменник, член Спілки письменників СРСР;

  • син Петро (21.06.1890 — 28.06.1941), український педагог і письменник;

  • донька Анна (9.08.1892 — 24.04.1988), українська письменниця, публіцист, мемуарист.

Творча спадщина

Усебічно обдарований, енциклопедично освічений, надзвичайно працьовитий, Франко виявив себе на багатьох ділянках української культури. Був поетом, прозаїком, драматургом, критиком й істориком літератури, перекладачем, видавцем. Сюжети для творів Франко черпав з життя і боротьби рідного народу, з першоджерел людської культури — зі Сходу, античної доби, Ренесансу. Був «золотим мостом» між українською і світовими літературами.

Нерідко Івана Франка називають титаном праці. Євген Маланюк свого часу писав: «Свідомо чи несвідомо, з власного пересвідчення чи з чужого голосу, але кожен, почувши ім'я Франка, здіймає шапку незалежно від свого місця народження. Тут діє інстинкт величі».

 

18 липня 205 років від дня народження Уїльяма Мейкпіса Теккерея (1811-1863), англійського письменника

C:UsersМарияDesktopтеккерей.jpg     «Романіст знає все,» - стверджував В.Теккерей на сторінках роману «Ярмарок суєти». І справді, у своїх творах він зумів показати занадто багато не лише про свою епоху і сучасне йому суспільство, а й про життя, моральну природу людини, про рух часу. Соціальний викривач, сатирик і філософ злилися у ньому в єдине. В.Теккерей стояв в одному ряду із Ч.Діккенсом, але його популярність значно поступається славі сучасника.

 

 

17 липня - 145 років від дня народження Філарета Колесси, українського фольклориста-музикознавця, композитора, літературознавця.

Filaret kolessa.jpg

Академік Філарет Михайлович Колесса — вчений зі світовим ім'ям, багатогранна і плідна діяльність стала видатним внеском в розвиток української фольклористики і літературознавства. 

Використовуючи культурно-історичний, компаративістичний та методи антропологічної школи, Філарет Колесса тверезо оцінював можливості кожної зі шкіл. Користуючись порівняльно-історичним методом, науковець не розділяв думок школи компаративізму, адепти котрої, захоплюючись різними впливами, намагалися надто заглибитись в історію. На думку Колесси, Михайло Драгоманов, Микола Сумцов, Іван Франко у своїх наукових розвідках часто перебільшували значення іноземних впливів . Тому найбільшим методологічним авторитетом для фольклориста був М. Грушевський, який, на його думку, обрав правильний предмет дослідження, а саме ступінь інтернаціональності мандрівних сюжетів та процес їх денаціоналізації, що дало змогу органічно засвоїти їх на українсьокому ґрунті.

Методологію Ф. Колесси можна охарактеризувати як комплексний підхід до аналізу творів усної словесності. Дослідник переконаний, що всі методи повинні застосовуватися до певного фольклорного жанру для висвітлення різних його аспектів.

 

 

Опитування

Архів новин

Січень 2025 (8)
Грудень 2024 (27)
Листопад 2024 (33)
Жовтень 2024 (45)
Вересень 2024 (25)
Серпень 2024 (20)
м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149. тел. (04563) 6-03-90, (04563) 6-45-70 bckolegium{a}ukr.net

Схема проїзду
MakeUp © 2010 Арт-Студия Foto-Fact
Copyright © 2010 -    Білоцерківський колегіум