У рамках відзначення Шевченківських днів був проведений захист проектів на тему: «Т.Г. Шевченко – великий син українського народу» з учнями 21 групи.
Крім презентації власних робіт, було передбачено обговорення наступних питань:
- Ø Тема жіночої долі у творчості Т. Г. Шевченка
- Ø Образ жінки-матері у творах Тараса Шевченка
- Ø Образ чоловіка-батька у творчому доробку Кобзаря
- Ø Оцінка Шевченком власного життєвого шляху ( на основі ліричного триптиху «Доля», «Муза», «Слава»)
Кульбако Владислав та Онопрієнко Юлія презентували проект на тему: «Тема жіночої долі у творчості Тараса Шевченка». Колегіанти розповіли про тяжкий талан дівчинки, дівчини та жінки, зокрема матері, у ХІХ столітті на теренах України. Юлія та Владислав зауважили, що Тарас Григорович мав у своєму житті приклади тяжкої долі жінок, зокрема матері та його сестер. А також під час подорожей містами та селами України поет дізнавався історії дівчат-байстрят, дівчат-покриток, які не залишили його байдужими. Вболівання за українок Шевченко висвітлював у своїх віршах. У ході обговорення питань про образ жінки у творчості Шевченка, учні склали загальну порівняльну таблицю за творами «Наймичка», «Катерина», «Сон» («На панщині пшеницю жала»), «Лілея», «Причинна», у якій виокремили спільні та відмінні риси головних героїнь. Як підсумок, колегіанти зазначили, що у своїх поезіях Шевченко висловлює емпатійні почуття до представниць жіночої статі.
Нагорна Анастасія та Коваленко Олександр запропонували для перегляду проект, у якому розкрили ідейно-тематичне тло поезій Кобзаря та його особистісні переживання періодів заслання та останніх років життя. Учні надали цікаву інформацію про перебування Тараса Шевченка в ув’язненні, розповіли, крізь які випробування та негаразди довелося поетові пройти, а також розкрили основні тематичні блоки творчості цих періодів та втілення у них автобіографічних та інтимних мотивів. Колегіанти обговорювали також питання про оцінку самим Тарасом Шевченком власного життєвого шляху та творчого доробку на прикладі ліричного триптиху «Доля», «Муза», «Слава». Учні з’ясували, що на вершині особистісного трикутника потреб поета знаходяться естетичні почуття, а далі вже розміщуються побутові потреби, тобто сама його Доля, а останньою із усіх цінностей для Шевченка є Слава. До неї поет ставиться іронічно, називаючи її непостійною та легковажною.
А найцікавішим та найдискусійнішим питанням стало «Образ чоловіка-батька у творчому доробку Кобзаря». На прикладі вірша «Садок вишневий коло хати» учні намагалися зрозуміти, яка роль відведена батьку в українській родині за переконаннями самого поета. Розібратися у цьому нелегкому питанні допомогла стаття М. Костенка. Також для аналізу цієї проблеми була використана драма «Назар Стодоля».
Загалом семінар пройшов жваво та цікаво, школярі зазначили, що відкрили по-новому для себе деякі поезії Тараса Шевченка та й особистість самого поета.