Білоцерківський академічний
ліцей «Колегіум»

Знання є сила, освіта - капітал.
Отто Вільман

Ukraine   English   Deutsch   France   Spain

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

 

Шановні учні і батьки!
Запрошуємо вас на презентацію спеціальностей (НТУ «ХПІ»):
113 – Прикладна математика. Конкурсна пропозиція: «Комп’ютерне та математичне моделювання».
122 – Комп'ютерні науки. Конкурсна пропозиція: «Комп’ютерні науки. Моделювання, проектування та комп’ютерна графіка».
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»


Усі деталі у Тelegram-чаті за посиланням: https://t.me/+VlDMONQpRTcnh-VZ
Якщо у вас виникли питання, звертайтесь за телефоном:
(068) 886-29-85 (Олексій Олександрович)

 

 

Найбільша інструкція до НМТ 2022: дати та алгоритм дій вступника

18 липня стартує основна сесія НМТ. Який повний графік тестувань? Що таке запрошення на НМТ і де його можна завантажити? Що треба знати учасникам додаткової сесії? Хто матиме можливість вступати до університету без складання мультипредметного тесту? В яких країнах можна пройти тестування? Як перевести тестові бали в рейтингові та дізнатись свій результат ще до оголошення офіційних результатів? І чи є шанс скласти НМТ, якщо не зареєструвався вчасно? Ми зібрали все про мультипредметний тест 2022 у нашому матеріалі.

Повний розклад мультипредметного тесту

Тестування проходитиме в три сесії:

  • Основна: 18 липня – 10 серпня;
  • Додаткова: 16–20 серпня;
  • Спеціальна: 12–16 вересня.

Переважна більшість учасників тестування, які з 1 лютого до 19 квітня зареєструвалися для участі в ЗНО, братимуть участь в основній сесії НМТ.

Ті, хто не матиме змоги прибути до тимчасових екзаменаційних центрів під час основної сесії, підуть на тестування в додаткову або спеціальну сесію. Для цього учасникові/учасниці потрібно подати заявку для участі у відповідній сесії тестування. Це можна буде зробити 1–10 серпня — для участі в додатковій сесії, 1–7 вересня — для участі в спеціальній сесії.

Як завантажити запрошення на НМТ?

До 12 липня 2022 року для зареєстрованих учасників з’явиться можливість завантажити зі своїх інформаційних сторінок із вкладки «Місце проведення» запрошення-перепустки. Там буде зазначено дату, час і місце проведення мультипредметного тестування.

Учасники інших сесій НМТ матимуть змогу дізнатися про дату, час і місце проведення тестування до 12 серпня (додаткова сесія) і 10 вересня (спеціальна сесія).

Важливо: можливість завантажити запрошення з’явиться в учасника основної сесії лише після проходження двох етапів реєстрації.

Другий етап підтвердження участі в НМТ: як пройти?

Скільки триває: з 21 червня по 7 липня.

На цьому етапі учасники мають остаточно визначитись із вибором міста/країни для проходження тесту.

Що зробити:

На інформаційній сторінці у спеціальній формі уважно вибрати із запропонованого переліку назву населеного пункту, де зручніше пройти тестування, незалежно від того, де перебуватиме учасник у період проведення основної сесії, ー в Україні чи за кордоном.

Важливо: якщо кількість вступників, які хочуть проходити тестування в певному місті, перевищуватиме кількість робочих місць, що можуть створити організатори для проходження тестування, то після заповнення цих місць місто стане недоступним для вибору у випадному списку. Тож особам, які будуть підтверджувати своє бажання пройти НМТ в останній момент, цілком можливо, потрібно буде вибирати з-поміж доступних міст. Тож не зволікайте.

Додаткова сесія НМТ: що треба знати?

Абітурієнтів, які з 20 травня до 7 червня підтвердили участь у НМТ і хотіли б пройти тестування в додаткову сесію, УЦОЯО просить пропустити другий етап вибору місця проходження під час основної сесії. Натомість потрібно підтвердити участь у додатковій сесії.

Наступний крок: протягом 8-18 липня вибрати із запропонованого переліку країну чи місто, де особа бажає пройти тестування.

У додаткову сесію учасники зможуть проходити тестування, окрім зазначених країн, також у Фінляндії (м.Гельсінкі) й Люксембурзі (м. Люксембург), США (м. Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, та м. Сакраменто, штат Каліфорнія), Словенії (м. Марібор), Німеччині (м. Берлін), Швейцарії (м. Берн).

НМТ за кордоном: в яких країнах можна скласти?

17 тисяч абітурієнтів складатимуть тестування за кордоном. НМТ в іншій країні можна пройти під час основної та додаткової сесій. Скласти тест можна буде в 57 містах 31 країни. Повний список країн дивіться на сайті МОН, зараз він у режимі доопрацювання. 

Не встиг вчасно зареєструватись на НМТ: що робити?

Якщо людина хоче скласти НМТ, але не заповнила реєстраційну картку до 19 квітня, то ще мала змогу зареєструватися на додаткову сесію до 20 червня. 

Якщо до 20 червня ви зареєструвались, то алгоритм дій такий:

8–18 липня

Зайдіть на інформаційну сторінку, заповніть спеціальну форму у вкладці «Підтвердження участі в НМТ».

1–10 серпня

Дайте остаточну інформацію про бажання пройти НМТ;

До 12 серпня

Ви отримаєте запрошення-перепустку з місцем розташування тимчасового екзаменаційного центру для проходження НМТ, датою та часом початку тестування;

16–20 серпня

Візьміть участь у додатковій сесії НМТ.

Хто може вступати до ВНЗ без складання тесту?

У МОН підтвердили: випускники шкіл, які проживають на тимчасово окупованих територіях, матимуть можливість вступити до українських вишів без мультипредметного тесту. Все тому, що за місцем їхнього фактичного проживання скласти НМТ неможливо. Яким же чином тоді відбуватиметься вступ для цієї категорії абітурієнтів?

Буде вступне випробування у форматі дистанційної індивідуальної усної співбесіди або творчого конкурсу. А випускникам із тимчасово окупованих територій, які будуть вступати на спеціальності за контрактом, буде достатньо подання мотиваційного листа.

Завдання на НМТ: українська мова, математика, історія України

15 завдань — вибір правильної відповіді з наданих 4–5 варіантів, 5 — на встановлення відповідності.

Як підготуватися до тесту з української мови: покрокова інструкція

14 завдань — вибір з 5 варіантів, 4 — на встановлення відповідності, 2 — з короткою неструктурованою відповіддю (записати розв’язання задач).

Чим дозволено користуватися? Довідковими матеріалами з математики та чернетками.

Як підготуватися до тесту з математики

15 завдань — вибір з 4–5 варіантів, 5 — на встановлення відповідності.

Як підготуватися до тесту з історії України

Що ще допоможе в підготовці?

Оцінювання НМТ: тестові бали, коефіцієнти

Одразу після завершення тестування учасник побачить свої результати за кожен блок: це тестові бали. Далі учаснику треба знайти шкалу переведення у 100–200 рейтингових балів, перевести та помножити на коефіцієнти. Але можна й просто дочекатися офіційних результатів.

Інформацію про результати основної сесії НМТ за шкалою 100-200 балів буде розміщено на Інформаційних сторінках учасників тестування до 12 серпня 2022 року, додаткової сесії – до 21 серпня 2022 року, спеціальної – до 19 вересня 2022 року.

Значущий нюанс: НМТ – короткий тест, тож різниця в один тестовий бал стає значною під час переведення в рейтингові бали. Припустімо, 34 тестових бали — 192 рейтингових, а 35 — вже 200. Так, найвищий бал. Це як у спорті — той бігун, який хоч трохи швидший за інших, перемагає. Слід бути максимально сфокусованими, добре знати предмет, якщо хочете найкращі результати.

Для чого взагалі потрібні коефіцієнти?

Для майбутнього журналіста та IT-спеціаліста знання з математики та української мови по-різному будуть потрібні в роботі. Тому під час вступу на журналістику результати блоку з мови помножать на коефіцієнт 0,45, а на комп’ютерні науки — лише на 0,3. А з математики навпаки: на 0,3 та 0,5 відповідно.

Як пройти тестування людям з ООП?

– Цьогоріч не всі люди з особливими освітніми потребами зможуть пройти тестування, – розповіла заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко на вебінарі «Все про НМТ 2022». – Але це не означає, що в них не буде шансу стати студентами цього року. Людям з ООП треба письмово подати запит на додаткове облаштування, отримати офіційну відмову. Цей документ треба надати в обрані університети, де мають для таких абітурієнтів влаштувати іншу форму перевірки знань.

Електронний кабінет вступника 2022: як зареєструвати

Відеоінструкції з реєстрації електронного кабінету також розміщені на YouTube-каналі «ОсвітаВсім».

Окрему допомогу з реєстрацією е-кабінетів надасть державне підприємство «Інфоресурс». Вже відкрито гарячі телефонні лінії з підтримки реєстрації електронних кабінетів: абітурієнти можуть отримати допомогу з питань реєстрації та роботи з електронними кабінетами. 

Коли можна звернутись за консультацією?

Пн-пт з 9:00 до 18:00;

Сб-нд з 9:00 до 15:00.

Телефони:

(044) 290-18-13;

(067) 551-24-74;

(093) 342-38-63;

(095) 281-13-54.

Також можна отримати допомогу в режимі онлайн. Для цього зверніться за електронною адресою [email protected] або в месенджерах вайбер – @INFORESURS чи Телеграм: @inforesurs_gov_ua_bot.

Більше про вступну кампанію під час війни на osvitanow.org
 

Як навчитися бути вдячним: 5 вправ, які допоможуть підняти настрій у часи війни

Як навчитися бути вдячним: 5 вправ, які допоможуть підняти настрій у часи війни

 

Як часто протягом дня ви відчуваєте тривожність, напруженість, фрустрацію? Чи маєте звичку прислухатися до себе, помічати свої почуття і називати їх? Звучить досить просто, а насправді це дієвий перший крок до емоційного здоров’я. Кріста Тінарі, освітянка та експертка із соціально-емоційного й етичного навчання, під час онлайн-EdCamp поділилася практичними вправами, які допоможуть дорослим і дітям розвивати внутрішню стійкість та співпереживання в часи кризи.

 

Кріста Тінарі, старша розробниця програми соціально-емоційного і етичного навчання дитини, Університет Еморі, США

 

Соціально-емоційне й етичне навчання (СЕЕН) — програма, що ґрунтується на розробках зі сфери освіти, психології та нейробіології і спрямована на розвиток соціально-емоційних навичок: усвідомленість, співпереживання та залученість. EdCamp в Україні започаткував цю навчальну програму на рівні національного педагогічного експерименту, і зараз її впроваджують 26 шкіл. Практики СЕЕН можна використовувати на уроках з будь-яких предметів, під час онлайн-занять або вдома в колі сім’ї. Ці вправи допоможуть заспокоїтися, вибудувати внутрішню стійкість, підвищити емоційний добробут і навчитися відчувати вдячність і надію.

 

Що таке «зона стійкості»?

 

Зона стійкості, або ок-зона — це стан, коли ми здатні давати раду з труднощами й обставинами в нашому житті, можемо приймати правильні для себе рішення і відчуваємо контроль над ситуацією.

Різні фактори можуть виштовхнути нас у зону збудженості або зону пригніченості. У цих станах ми почуваємося некомфортно, ми не контролюємо ситуацію. Перший крок, щоб повернутися назад в ок-зону, це визнати, що ми з неї вилетіли. Після визнання цього факту ми можемо обрати стратегію повернення.

 

 

Як визначити свій емоційний стан?

 

Feeling check-in — перевірка почуттів: вправа, спрямована на усвідомлення і перевірку свого емоційного стану. Її можна робити з дітьми або самостійно. Для початку треба взяти невелику паузу — відчути власний настрій, просканувати своє тіло і дослухатися, а що воно нам підказує про наш стан. Після того як ви усвідомили свій настрій, треба назвати його словом, що найвлучніше його описує. Це нормально, коли вам складно зрозуміти свої відчуття і назвати їх. Але щойно відчуття отримує своє ім’я, воно дає нам інформацію про те, як з ним можна впоратися. Цю вправу можна робити і без слів, використовуючи образи. Спершу ви можете почуватися ніяково, але якщо ці вправи робити правильно, це розвиває емпатію та близькість між людьми. Тут важливо пам’ятати, що будь-які емоції та почуття є нормальними і дозволеними, адже вони — частина багатства і різноманіття нашого життя.

 

Отже, запитайте себе або дитину:

  • Як ти почуваєшся?
  • У якій зоні ти зараз перебуваєш — в ок-зоні, зоні збудження чи пригнічення? Як ти це відчуваєш, звідки ти це знаєш? Можете намалювати ці зони і попросити дитину показати, де вона зараз.
  • «Розкажи про погоду» — можна запропонувати дітям використовувати ознаки погоди для описання свого настрою: якщо дитина щаслива і радісна — це ясна погода, яскраво світить сонце; якщо дитина у фрустрації — може сказати, що до неї наближається буря чи гроза.
  • Діти також можуть намалювати картинку, що описуватиме їхній настрій.
  • Настрій можна описувати не словом, а жестом чи звуком.
  • Можна обрати пісню, що віддзеркалюватиме ваш настрій.
  • У мережі можна знайти постери настрою або личка, що відображають настрій, і користуватися ними.
  • Може бути так, що молодшим дітям некомфортно розповідати про свої почуття. Тоді можна запропонувати дитині розповісти, як почувається її улюблена іграшка або тваринка.

Якщо робите це для себе, ведіть щоденник своїх емоцій і станів. Feeling check-in у групі вибудовує довіру та співпереживання.

 

 

Які є стратегії саморегуляції?

 

Після того як ви знаєте свій стан та настрій, можна перейти до стратегій саморегуляції. Ці стратегії можуть бути непростим завданням, коли ми дуже втомлені, голодні, надзвичайно стресовані або приголомшені. Але в таких станах навіть важливіше застосовувати правильну стратегію саморегуляції, щоб швидко повернути себе в ок-зону. Ви можете пригадати, що ви зазвичай робите, коли вас викидає в зону збудження чи пригнічення — чи це здорові стратегії? Деякі стратегії можуть працювати в короткостроковій перспективі, але не працюють надовго чи навіть можуть погіршити ситуацію. Наприклад, вживання алкоголю.

 

Ці стратегії різні — одні вмикають тіло, інші використовують нашу уяву чи розум. Отже, ви можете:

  • потягнутися, порухатися, подихати;
  • поїсти, попити води, потримати в руках чашку з теплим чаєм;
  • послухати музику;
  • погратися з домашнім улюбленцем;
  • піти на прогулянку;
  • помалювати або порозфарбовувати;
  • пожмакати м’яку іграшку;
  • зробити запис у щоденнику;
  • поговорити з кимось, хто вміє добре слухати;
  • подивитися комедію;
  • спрямувати зусиллям волі свої думки в позитивне русло.

 

Що таке практики вдячності?

 

 

Практики вдячності — це пригадування когось або чогось, що викликає в нас почуття подяки. Величезний масив досліджень доводить, що практики вдячності покращують ментальний, емоційний і фізичний стан. Особливо важливо практикувати вдячність у кризові часи та моменти стресу, адже саме в цей час наше тіло і розум фокусуються на тому, що є поганого чи неправильного довкола. А практики вдячності допомагають нашому мозку виробляти хімічні речовини, що дають нам відчуття безпеки, спокою і контролю.

 

 

5 простих вправ для практикування вдячності

 

  • Ведіть щоденник вдячності. Починайте кожну сторінку зі слів «Сьогодні я вдячна за…» і напишіть або намалюйте, за що ви вдячні. Коли пишете, за що ви вдячні сьогодні, то подумайте, як ця подія (чи людина) вплинула на ваше життя. Розмови про вдячність можуть стати чудовою практикою за сімейною вечерею. Або їх можна використовувати з класом під час онлайн-уроків на початку або в кінці уроку.
  • Створіть «банку вдячності». Напишіть на маленьких папірцях, за що ви вдячні, і поскладайте їх у прозору скляну банку. Важливо, щоб банка була прозора, адже тоді ви бачите, як там назбируються папірці, і уявляєте, скільки вже сталося речей, за які ви вдячні. Наступного разу, коли у вас буде поганий настрій, ви можете витягнути папірець з банки навмання і нагадати собі, за що ви вдячні. Із дітьми за допомогою такої банки можна грати в «крокодила» — дитина має показати, що написано на папірці, а решта вгадують.
  • Рефлексія добра або обдумування добра. Подумайте про людину, яка проявила до вас доброту або допомогла вам. Одразу на думку спадає друг або якась близька людина, проте треба також не забувати про незнайомців, які зробили вам щось приємне. Дитина може подумати про незнайому людину, яка працює на фабриці і пошила її улюбленого м’якого ведмедика. Запропонуйте сину або доньці таку гру: оберіть предмет, яким дитина користується щодня, і подумайте разом про всіх людей, які його вигадали, виготовили, продали. За допомогою цієї вправи ми підштовхуємо дитину до думки, що ми всі пов’язані між собою і навколо є багато людей, які намагаються їй допомогти. Коли ви або дитина подумали про цю людину, можна намалювати її, а потім пояснити цю добру справу всім у групі. Поки малюєте і розповідаєте про цю людину, помічайте зміни у вашому тілі і те, як змінюється ваш настрій. Почути чиїсь історії добра і допомоги — це теж приносить радість і підіймає настрій.
  • Постер вдячності. Наступний крок — додайте ім’я або професію цієї людини у вашу банку вдячності і, якщо можливо, надішліть цій людині записку з подякою. Є багато способів сказати дякую — якщо ви не знаєте адресу цієї людини, можна причепити постер вдячності в себе на вікні, і людина проходитиме повз і прочитає його. Під час пандемії діти вивішують такі постери вдячності лікарям та працівникам швидкої допомоги на вікнах своїх домівок.
  • «А що не скасовано?» Діти можуть почуватися погано через те, що так багато подій в їхньому житті скасовано чи перенесено — школа, розваги в парку, вечірки на день народження. Думки про всі ці скасовані події погіршують настрій і призводять до тривожності, тож треба намагатися перемкнути увагу дитини в позитивний бік. Подумайте разом з дітьми, а що не скасовано? Це можуть бути дуже прості речі — усміхатися, ходити цілий день в улюбленій піжамі, спостерігати за зміною сезонів за вікном. У нас на роботі теж скасували багато воркшопів, тож тепер на онлайн-зустрічах ми по черзі називаємо одну річ, яка приносить нам радість і яка не була скасована. Це одразу покращує настрій і зближує людей. Якщо робите цю вправу вдома з дітьми, можна завести список подій, які не скасовані, і повісити його на видноті як нагадування.

 


 

28 червня - День Конституції України

 

128993; Свято набуває нових значень – 28 червня в Україні відзначають День Конституції!
Рівно 26 років тому Верховна Рада ухвалила найважливіший документ, який визначає права, суверенітет, територіальну цілісність нашої країни.
Цьогоріч в умовах війни державне свято набуває особливого значення – ще дужче демонструє незламність нашої держави та народу.
128591; Ми сильні, вільні й ми обов‘язково переможемо! З Днем Конституції України!
28 червня - День Конституції України
28 червня - День Конституції України
28 червня - День Конституції України

28 червня - День Конституції України
28 червня - День Конституції України

28 червня - День Конституції України



 

 

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь. Головною метою заходу було показати нашим військовим, що їх цінують та поважають, подякувати хлопцям за ту відвагу та мужність, яку вони демонструють, захищаючи нашу країну.

Зі сцени лунали як давно відомі, так і нові пісні, поезії Ліни Костенко.

Молоді артисти своїми виступами на деякий час допомогли нашим героям відволіктися від пережитого на передовій та зануритись у світ мистецтва.

У кінці заходу діти подарували захисникам листівки з побажаннями добра, миру й швидкого одужання й рознесли по лікарняних палатах сувенірних янголів-охоронців.

Директор ліцею – Галина Миколаївна Склярова, звернулася до всіх присутніх із словами вдячності й передала на шпиталь солодощі.

 Наразі Україна переживає найважчі часи за всю історію свого існування в якості незалежної держави, бо саме її незалежність та суверенність знаходяться під великою загрозою. Наша перемога можлива тільки тоді, коли ми всі об'єднаємось і спільними зусиллями переможемо. Дякуємо усім тим, хто готовий віддати найдорожче – своє життя, заради нашого спільного майбутнього.

Все буде Україна!


 

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом


Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

Учні ліцею «Білоцерківський колегіум» відвідали Білоцерківський військовий шпиталь із благодійним концертом

 

 

Гордість колегіуму - 2022

Гордість колегіуму - 2022

Колегіум – не просто школа – це родина

Високість духу і високість чину.

Щороку колегіум проводить свято, яке вже стало доброю традицією закладу, – щорічну церемонію нагородження «Гордість колегіуму». 

Цей захід – це підведення підсумків навчального року, що минає, вшанування переможців різноманітних олімпіад, конкурсів, конференцій, змагань. Цьогоріч відзначення кращих з кращих за номінаціями відбулось в режимі онлайн.


 

Останній дзвоник 2022

Свято останнього дзвоника символізує закінчення навчального року. Для багатьох учнів – це успішне подолання чергового рубіжу в шкільному житті, перехід до наступного класу, а для випускників - прощання зі школою й початок самостійного дорослого життя.

 

Останній дзвоник 2022

 

 


 

 

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник 2022


Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022

 

Останній дзвоник 2022



 

 

Зі святом Останнього дзвоника!

 

Дорогі учні, шановні педагоги та батьки!

Щиро вітаю Вас зі святом Останнього дзвоника, що символізує закінчення навчальної пори!

Упродовж року на цю мить з нетерпінням чекали і діти, й дорослі. Останній шкільний дзвоник для кожного лунає по-різному. Для тих, кому належить ще продовжити шкільне навчання, він радісно сповіщає про початок літніх канікул. Тож від усього серця бажаю нашим колегіантам гарного й цікавого відпочинку, набратися незабутніх вражень та сил перед початком нового етапу навчання.

У цей день хочу сказати Дякую всім бійцям, які захищають країну, жертвуючи особистим спокоєм, спокоєм своїх рідних, своїм здоров’ям, а іноді навіть життям. Саме завдяки Вам, ми разом з учнями можемо святкувати День Останнього дзвоника.

А для випускників сьогоднішній дзвоник пролунає востаннє, нагадуючи про те, що дитинство закінчилося і вони стали дорослими людьми.

Нехай відлуння цього Останнього дзвоника для Вас залишиться спогадом про безтурботне, щасливе дитинство. Ви вирушаєте у самостійне доросле життя. Бажаю, щоб цей шлях був щасливий, наповнений гарними подіями і здобутками. Вірю, що ви реалізуєте власні здібності, таланти, побудуєте  успішну долю, будете гідними творцями свого життя. Адже Ви – майбутнє нашої країни!

Вітаю і батьків сьогоднішніх випускників, які разом зі своїми дітьми пройшли цей довгий і непростий шлях, раділи їх успіхам, переймалися невдачами, підтримували у важку хвилину. Нехай же Ваші діти стануть справжніми людьми, гідними поваги, патріотами України.
Бажаю всім віри і впевненості у нашій перемозі, успіхів і радості від зустрічей у мирному бутті! До зустрічі в новому 2022/2023 навчальному році!

Нехай усе буде Україна!

Ми переможемо!

Слава Україні!

Героям Слава!

З повагою

директор ліцею

Галина Склярова

 

День вишиванки 2022

 

Сьогодні вишиванка має особливе значення для кожного з нас, як символ незламності народу, сили духу, мужності, працьовитості, старанності та краси. Це те, що неможливо у нас забрати!
Вишиванка єднає українців!
Вишиванка оберігає українців!
127482;127462; І нехай у цьому році День вишиванки буде репетицією перед Днем нашої Перемоги у цій страшній війні, коли вся Україна замайорить різнобарвними вишиванками!
128153;128155;З вірою та безмежною вдячністю до тих із нас, хто сьогодні в камуфляжі10084;65039;
Єднаймося і покажімо світові красу української культури127482;127462; Ділимося і ми з вами своїми фотографіями у вишиванках.
День вишиванки 2022
День вишиванки 2022


День вишиванки 2022

День вишиванки 2022
День вишиванки 2022


День вишиванки 2022

День вишиванки 2022

День вишиванки 2022

День вишиванки 2022

День вишиванки 2022
День вишиванки 2022


День вишиванки 2022


 

 

Як написати вдалий мотиваційний лист при вступі? Лайфхаки і поради

 

Як написати вдалий мотиваційний лист при вступі? Лайфхаки і поради


 

Що таке мотиваційний лист і кому він потрібен?

Мотиваційний лист при вступі цього року потрібен:

✅ Абітурієнтам, які вступають на бакалаврат на спеціальність, де передбачений творчий конкурс (+заява);

✅ Абітурієнтам, які вступають на інші спеціальності на бюджет, включаючи кон'юнктурні:

  • "Гуманітарні науки" (крім спеціальності "Філологія"),
  • "Соціальні та поведінкові науки",
  • "Журналістика",
  • "Право",
  • "Сфера обслуговування",
  • "Міжнародні відносини" (+заява і результати НМТ);

✅ Абітурієнтам, які вступають на контракт, крім кон'юнктурних спеціальностей, треба буде подати лише мотиваційний лист та заяву;

✅ Вступникам на магістратуру, які планують навчатися на бюджеті на кон'юнктурній спеціальності (+заява і тест із навчальних компетенцій);

✅ Вступникам на контракт необхідно буде подавати лише заяву та мотиваційний лист.

✅ Вступникам на спеціальності "Право" і "Міжнародне право" (+ скласти фаховий трипредметний тест). 

Перед тим, як починати писати мотиваційний лист, необхідно зрозуміти, в чому його цінність і чому треба підходити до цього завдання відповідально.

Мотиваційний лист – це документ адресований обраному університету, в якому абітурієнт пояснює, чому він вважає себе найкращим кандидатом з-поміж інших.

Як мотиваційний лист впливає на вступ до вишу?

Такий лист має подвійну цінність: він може слугувати важливим аргументом при вступі. За однакових балів вступників з НМТ університети надаватимуть перевагу найбільш вмотивованим абітурієнтам. 

Крім того, пишучи мотиваційний лист, абітурієнт має додаткову можливість обміркувати та аргументувати своє рішення, утвердитись у своєму переконанні вступити на відповідну освітню програму або ж навпаки – змінити свою думку.

❗Як повідомили "УП. Життя" у Міністерстві освіти і науки, кожен вищий навчальний заклад освіти прописує вимоги до мотиваційних листів у правилах прийому. Розглядати та оцінювати мотиваційні листи "без присвоєння їм конкурсних балів" будуть приймальні комісії.

❗Наголошуємо: конкретні вимоги і побажання щодо написання мотиваційного листа кожен вищий навчальний заклад визначає самостійно. Актуальна інформація щодо того, коли, куди і як надсилати документ має з'явитися на сайтах університетів не пізніше 1 червня, наголошує Лідія Насонова.

❗Важливо! На кожну спеціальність, куди абітурієнт подає документи на вступ, необхідно писати окремий мотиваційний лист.

"Мотиваційні листи давно мають дуже важливу роль у практиці вступу до західних університетів. Це важлива частина вступної заявки для будь-якого абітурієнта", – наголошує співзасновник освітньої програми Prometheus Іван Примаченко.

Чому це логічно? Коли університети обирають майбутніх студентів, представники приймальної комісії хочуть побачити не лише знання, які можна виміряти стандартизованими тестами з математики, історії чи мови. 

Подекуди для вишів важливіше побачити, як абітурієнт мислить, які досягнення має за межами підготовки до ЗНО, чи володіє лідерськими якостями, чи відповідає стандартам внутрішньої культури університету, розповідає Примаченко. 

"І саме ці речі можна побачити у відкритих листах. Мотиваційний лист дає університету набагато більше інформації, це потужний інструмент для розуміння того, чи підходить абітурієнт на програму університету; оцінити його hard і soft skills", – підкреслив випускник Стенфорду. 

Підготовка до написання мотиваційного листа

Перед тим, як починати писати мотиваційний лист, варто приділити увагу детальному дослідженню загального академічного середовища університету та різних освітніх програм. Що це означає?

Передусім, абітурієнти повинні зайти на сайт обраного університету та прочитати вимоги та побажання щодо написання мотиваційного листа. Ці вимоги можуть відрізнятися у кожного конкретного вишу.

❗Важливо звернути увагу на те, як університет позиціонує себе. Це ще один важливий етап при написанні мотиваційного листа. 

Наприклад Національний університет Каразіна у Харкові позиціонує себе так: "Класична освіта заради майбутнього".

"Тобто вищий навчальний заклад не відходить від своєї історії, але дивиться у майбутнє" підкреслила Лідія Насонова. 

Абітурієнтам радять використовувати всі доступні носії інформації про обраний університет: 

  • прочитати опис вишу на офіційному сайті;
  • підписатися на соціальні мережі;
  • підписатися на соцмережі студради або додаткових гуртків;
  • долучитися до студентських чатів.

"Шукайте всю важливу інформацію. Інколи на своїх сайтах виші пишуть, куди планують працевлаштовувати випускників або де вони самі можуть працевлаштуватися.Ви також можете знайти студентські чати і розпитати про все безпосередньо у студентів. У такий спосіб можна отримати інсайдерську інформацію"– радить педагогиня. 

Інформація, зібрана під час аналізу діяльності університету, допоможе абітурієнту продемонструвати зацікавленість у вступі до даного вишу. Викладати зібрані відомості варто через призму особистих амбіцій як потенційного студента обраного університету. 

"Люди, які будуть читати мотиваційний лист, мають побачити, що ви попрацювали і знайшли інформацію про університет, а отже дійсно хочете в ньому навчатися.

Крім того, можна запропонувати ідеї і шляхи їхньої реалізації в рамках залучення до студради", – розповідає Насонова. 

❗Також необхідно провести самоаналіз перед написанням МЛ. Що це означає?

Педагогиня Лідія Насонова радить окремо прописати для себе відповіді на такі запитання: 

  • Що мені цікаво?
  • Чим я люблю займатися?
  • Що у мене добре виходить?
  • На яких предметах я отримую найкращі оцінки?
  • У яких проєктах я беру/брав участь?
  • Чи є у мене позашкільні активності?
  • Чи є у мене нагороди?
  • За що мене хвалять?
  • У яких питаннях до мене можуть звернутися за порадою?
  • Чим я хочу займатися у майбутньому?

"Відштовхуйтеся від своїх інтересів та переваг. Відповівши на ці запитання, абітурієнт визначить окреслену сфера, яка відповідає його інтересам", – наголошує Насонова. 

Після окреслення сфери інтересів та цілей абітурієнт має визначити університети та навчальні програми, де можна цьому навчитися. 

❗Пам’ятайте про стиль мотиваційного листа!

Педагогиня наголошує: мотиваційний лист – це не творче есе, а офіційний документ.

✅Замість ознак художності, емоційності та образності потенційно варто вживати такі фрази:

  • "Я маю найвищі бали з біології та хімії"
  • "Я відвідую університетський гурток "Назва"
  • "Я посів друге місце на конкурсі наукових робіт із теми "Назва"
  • "Мені подобається допомагати іншим з "перелік конкретних справ",
  • "Я знаю англійську (або будь-яку іншу) мову на рівні…, що дозволяє читати закордонні матеріали"
  • "Я хочу стати лікарем, планую й надалі досліджувати людський організм і лікувати хвороби дихальних шляхів".

"Звісно, ваші бажання можуть змінитися. Те, що ви напишете у мотиваційному листі, не зобов'язує вас займатися цим у майбутньому. Однак університету важливо, чому саме зараз абітурієнт прийшов до них зі своїми документами", – наголошує лідія Насонова. 

Структура мотиваційного листа

Іван Примаченко назвав ключові правила, дотримуючись яких абітурієнти зможуть написати вдалий мотиваційний лист.

✅Пишіть виключно про себе, уникаючи абстрактних роздумів.

"Абітурієнти роблять помилку, пишучи у персональних есе про долю Батьківщини, якісь віддалені абстрактні ідеї чи думки. 

Навіть якщо і обговорюється якась віддалена абстрактна тема, потрібно пропустити її крізь себе. Інакше – це не мотиваційний лист", – наголошує Примаченко. 

✅ Дотримуйтеся принципу, який в Америці називають "show – don’t tell", тобто конкретизуйте свої досягнення.

Уникайте загальних фраз, як-от "Я доклав дуже багато зусиль" або "Я досягнув величезного успіху".

"Ці фрази насправді нічого не означають для людини, яка сидить у приймальній комісії і читає їх. 

Для когось "велике досягнення" – це пробігти 1 кілометр, а для когось – здобути золоту медаль на олімпійських іграх. Тому потрібного говорити максимально конкретно", – підкреслив випускник Стенфордського університету. 

Після аналізу університету та самоаналізу нарешті можна починати писати мотиваційний лист. 

Мотиваційний лист має структуру: 

  • "шапка", 
  • основна частина,
  • висновок, 
  • підпис, 
  • подяка.

Вступ

 

У вступі абітурієнт має прописати два моменти – мету та причину, чому він претендує на місце у навчальній програмі обраного університету.

✅У меті вступник має прописати, що він вступає до університету для здобуття бакалаврського/магістерського рівня освіти або для отримання додаткової освіти, якщо вже має першу, другу тощо.

Важливо! Обов'язково вкажіть номер спеціальності, номер галузі та назву спеціальності. 

✅У вступі також треба прописати 2-3 причини, чому ви прагнете навчатися саме за цією університетською програмою. 

"Саме тут вам стане у нагоді проведений напередодні аналіз університету: які плани, в які додаткові гуртки плануєте ходити, у яких активностях братимете участь, які програми цього вишу вас цікавлять тощо", – наводить приклад педагогиня. 

Водночас Іван Примаченко радить абітурієнтам починати із "гачка". Це перше речення відкритого листа, яке має зачепити увагу приймальної комісії. 

"Чому це важливо? Уявіть собі, що ви вичитуєте тисячі таких есе. 

Якщо вам не вдалося одним, максимум двома реченнями зачепити увагу того, хто читає ваш мотиваційний лист, то шансів сподобатися мало. Що це може бути? Будь що, що викликає подив, увагу, захоплення, інтерес", – пояснює експерт. 

✅Наприклад: "У 5 класі школи я був найгіршим учнем у класі". 

Примаченко визнає, що виникає парадокс, коли вмотивований до вступу абітурієнт починає писати мотиваційний лист з негативної розповіді про себе. Однак, такий "гачок" може спрацювати на користь, підчепивши увагу читача.

"Це так чи інакше чіпляє увагу, тому що хочеться прочитати, що людина хоче сказати далі. Чи то справді буде щось серйозне: наприклад, розповідь про те, як учень став найкращим і не в класі, а в місті. Або ж, звісно, навпаки – у такий спосіб вступник від самого початку себе "закопує". Але це принаймні змушує читати уважно далі", – підкреслив фахівець. 

 

Основна частина 

 

✅Основна частина мотиваційного листа має відповідати на питання: "Чому виш має обрати саме мене?"

У цій частині мотиваційного листа абітурієнти мають писати про:

  • шкільні предмети, з яких мають найвищі оцінки,
  • дотичні до майбутньої спеціальності знання та навички,
  • здобутки,
  • проєкти, у яких брали  участь – як шкільні, так і позашкільні,
  • отримані стипендії, гранти або заохочувальні премії,
  • соціальні навички, якщо вони важливі для обраної спеціальності. 

❗Важливо! Якщо ваші минулі досягнення, не пов'язані із майбутньою спеціальністю, їх вказувати не варто.

Вишу потрібно знати, чому абітурієнта варто зарахувати на конкретну навчальну програму. 

"Пишіть лише про те, що дотичне до вашої потенційної спеціалізації. Найбільша колекція марок не допоможе майбутньому механіку", – наголошує Лідія Насонова. 

✅Приклад: якщо ви вступаєте у педагогічний університет і вже маєте досвід вожатого або вожатої у шкільному таборі, де допомагали доглядати за меншими учнями, про це варто написати.

❌Якщо ви подаєте документи на технічну спеціальність, то досвід вожатого/вожатої варто опустити, адже він не матиме предметної цінності для приймальної комісії.

Загалом опис практичних результатів – це великий плюс.

Описуючи знання та навички, варто пам’ятати про конкретику. Не вживайте загальних фраз, які можна зустріти у шаблонах мотиваційних листів.

❌Неправильно: "Маю організаторські здібності" 

✅Правильно: "Організувала акцію до дня Землі, в якій взяли участь 30 людей"

❌Неправильно: "Я постійно навчаюся" або "Я люблю навчатися"

✅Правильно: "Я пройшов додатковий курс на Coursera"

Замість "брав участь у багатьох конкурсах", напишіть, у яких саме конкурсах ви брали участь і яких результатів досягли. Навіть якщо ви не посіли призового місця, напишіть про нові знання, здобуті під час підготовки до цього конкурсу.

На цьому етапі написання мотиваційного листа варто писати про плани на майбутнє і те, яку роль у реалізації цих планів відіграє потенційний вступ до обраного університету. 

"Чому ви тут? Ви: хочете відкривати бізнес, залучати в Україну міжнародні інвестиції, шукати ліки від захворювань тощо", – наводить приклад Лідія Насонова. 

Ще один важливий момент: що робити, якщо абітурієнт не має визначних досягнень в обраній спеціальності? У такому разі педагогиня радить писати про амбіції та ідеї. 

❗Далі в основній частині представники приймальної комісії мають отримати відповіді на такі питання:

  • Чому абітурієнт хочу вступати до цього університету? 
  • Чому вступник обрав саме цей факультет?
  • Чому саме ця програма відповідає цілям потенційного студента? 
  • Чому саме цей кандидат добре підходить на це місце?

❗Відповіді на ці запитання мають плавно переходити у четвертий етап – що ви збираєтеся зробити з цими знаннями?

На думку Івана Примаченка, і членам приймальних комісій університетів, і абітурієнтам варто розглядати відбір кандидатів у студенти як інвестиційну програму.

На цьому етапі студентам варто продемонструвати амбітні плани на майбутнє, задля реалізації яких їм необхідні знання, що пропонує обрана навчальна програма конкретного університету. 

Наприклад:

"Я хочу стати очільником МОН та зробити реформу освіти, бо в дитинстві я не мав доступу до якісного навчання у нашому маленькому містечку".

"Я хочу стати інженером, щоб побудувати новий міст, тому що завжди захоплювався фізикою та інженерною справою".

"Ви маєте показати перспективу, що хочете зробити з набутими знаннями і пояснити чому університет має піти вам на зустріч і зарахувати вас на навчання.

Конкретика відіграє важливу роль. Амбітність зараз має набагато більше шансів на успіх, навіть якщо ваші плани на 5 років зміняться", – наголошує Примаченко. 

❗Водночас заключна частина має завершуватись маленьким підсумком у два-три речення, якими абітурієнт має підтвердити готовність навчатися і наголосити на тому, що він переконаний у правильності вибору освітньої програми.

Чого варто уникати при написанні мотиваційного листа?

Найважливіше, про що треба пам’ятати: мотиваційний лист необхідно писати зв'язним текстом. Такий лист має чітко відповідати на ключове питання: "Чому саме я маю навчатися у цьому університеті?"

Педагогиня Лідія Насонова закликає абітурієнтів не припускатися таких помилок:

  • не пишіть мотиваційний лист одним великим списком досягнень та навичок;
  • уникайте сленгу та нецензурних слів;
  • не пишіть довгих речень, адже можна помилитися з пунктуацією;
  • уникайте шаблонних фраз;
  • уникайте мовних помилок;
  • не зловживайте цитатами або використовуйте їх лише у тих випадках, коли без цитати втрачається контекст розповіді;
  • жодних копіпастів – їх помітно одразу;
  • не перебільшуйте своїх досягнень, адже участь та місце в олімпіадах та конкурсах можна з легкістю перевірити у відповідному реєстрі;
  • не варто оформлювати лист у різноманітних шаблонах, пишіть у документі Word або Google Docs, адже головне  інформативність.  

"Ваша мета – щоб вас зрозуміли. Щоб вас зрозуміли – пишіть просто", – наголосила Лідія Насонова. 

 

Також педагогиня нагадала про грамотність: місце посідають, посаду обіймають, внесок роблять тощо.

✅Порада: Напишіть мотиваційний лист заздалегідь. Тексту необхідно дати принаймні добу, щоб "відлежатися". Потім перечитайте ще раз (бажано вголос). 

Обсяг мотиваційного листа – не більше двох сторінок А4. При цьому варто перевірити рекомендації безпосередньо обраного університету щодо обсягу МЛ.

Водночас Іван Примаченко додав, що хорошим тоном, принаймні у західних університетах, вважається використання всього наданого у рекомендаціях обсягу щодо написання МЛ. 

"Якщо це есе на 500 слів, то добре, якщо у вас буде хоча б 490. Але якщо у вас буде 200 слів – ви суттєво знизите свої шанси на вступ, бо виглядатиме це так, ніби вам немає чого сказати або ж ви просто недостатньо уваги приділили есе", – пояснює експерт. 

 

Не маніпулюйте негативним життєвим досвідом


Співзасновник освітньої платформи Prometheus Іван Примаченко також звернув увагу на випадки, коли абітурієнт у мотиваційному листі пише про негативний і навіть трагічний персональний досвід. Експерт закликає підходити до таких розповідей з обережністю, адже члени приймальної комісії можуть їх сприймати як спекуляцію. 

"Наприклад, західні приймальні комісії дуже негативно ставляться до спроб абітурієнта "вижати сльозу" історіями про персональні трагедії, трагічні обставини тощо.

Звичайно, якщо таке було у житті абітурієнта, про це можна згадати. Можна подати, як ви подолали цю ситуацію або як вийшли з певних обставин переможцем", – зауважив фахівець. 

Водночас Примаченко назвав й другу проблему такого підходу:

"Трагічні ситуації, безумовно, дуже особистісні, але на рівні приймальної комісії, яка вичитує десятки тисяч заявок, вони можуть бути подібними. Йдеться, наприклад, про смерть когось із близьких". 

Він вкотре наголосив, що головна мета мотиваційного листа – це звернути увагу на себе.

 

Джерело: https://life.pravda.com.ua/society/2022/05/17/248669/

 

Опитування

Архів новин

Листопад 2024 (4)
Жовтень 2024 (45)
Вересень 2024 (25)
Серпень 2024 (20)
Липень 2024 (21)
Червень 2024 (14)
м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149. тел. (04563) 6-03-90, (04563) 6-45-70 bckolegium{a}ukr.net

Схема проїзду
MakeUp © 2010 Арт-Студия Foto-Fact
Copyright © 2010 -    Білоцерківський колегіум