Голодомор: причини та наслідки
ГОЛОДОМОР 1932–1933 ГЕНОЦИД УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Інформаційні матеріали та книги-каталоги тематичних виставок
Голодний Дух - День пам'яті жертв Голодомору
Голодомор 1932-1933 — геноцид українського народу
Голодомор в Україні - спогади живих свідків геноциду
Увага!
Шановні батьки та учні ліцею "Білоцерківський колегіум"!
З 01 листопада 2020 року Ліцей переходить на навчання у дистанційному форматі. Навчання буде здійснюватися за допомогою захищеного середовища G Suite for Education. Для кожного учня 5-11 класів було створено і подано логін (електронна адреса) та пароль. (Якщо забули логін чи пароль, звертатися до класного керівника)
Працювати можна за допомогою будь-яких електронних пристроїв: смартфон, планшет, комп`ютер, ноутбук. Для коректної роботи на комп`ютері чи ноутбуці використовуйте браузер Google Chrome. Якщо відкритий інший обліковий запис, необхідно зайти через "Нове анонімне вікно", щоб уникнути конфліктів між обліковими записами, або вийти з усіх облікових записів Google.
На смартфоні потрібно встановити такі додатки: Клас (Google Classroom), Gmail, Meet. Усі уроки будуть проводитись он-лайн відповідно до розкладу у додатку Google Classroom. (Розклад уроків та перерв буде розміщено на сайті закладу освіти та додатково повідомлено учнів класними керівниками) Початок занять - о 9:00.
Про відновлення очного етапу навчання у закладі буде повідомлено додатково.
Адміністрація
Кваліфікаційний етап відбіркового туру турніру розпочався.
Реєстрація команд та прийом відповідей проводиться до 31 жовтня включно.
Організаторами Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін є:
Національний центр "Мала академія наук України"
Всеукраїнська громадська організація "Асоціація учителів фізики "Шлях освіти - ХХІ"
Метою проведення Турніру є:
виявлення, розвиток і підтримка обдарованих дітей, підвищення інтересу школярів до поглибленого вивчення природничих дисциплін; залучення учнів середнього та старшого шкільного віку до науково-дослідницької діяльності в гуртках і секціях наукових відділень Малої академії наук України.
Завданнями Турніру є:
Назвіть небесне тіло, розрахуйте його фазу. Поясніть, за допомогою яких засобів було отримане це зображення. (5 балів)
Яке явище зображено на відео? Чи має воно вплив на мешканців Землі? (5 балів)
На відео показаний один із типів змінних зір. За допомогою сервісу ASASSN Sky Patrol побудуйте фазову криву блиску однієї із зір цього типу, що перебуває на відстані від 1 до 2 кпк від Землі. (5 балів)
Під час наближення комет до Сонця їхня поверхня розігрівається, що призводить до викидів газу і пилу, які можуть діяти як реактивний струмінь з ракетного двигуна. Враховуючи той факт, що під час наближення комет до Сонця їхня швидкість збільшується, можна припустити, що зміна швидкості відбувається за рахунок реактивних викидів з поверхні комет. Оцініть силу, яку дають подібні викиди, і те, наскільки вони можуть змінити швидкість комети. (5 балів)
Завантажити бланк із завданнями Завантажити бланк для відповідей
Зошити важко роз’єднати після того, як їхні аркуші по черзі переплели. Що є головною причиною такого сильного зчеплення? Як залежить сила зчеплення від кількості переплетених аркушів? (5 балів)
Два однакових диски з’єднані під прямим кутом за допомогою невеликих однакових прорізів. Як відноситься радіус диска до довжини прорізу, якщо конструкція котиться по поверхні вздовж прямої? (5 балів)
Поясніть, чому прозорі скельця окулярів для корекції далекозорості утворюють тінь на підлозі, як і непрозорі об’єкти – такі, як руки чи голова. (5 балів)
Що залишає туманні сліди всередині цього пристрою? Як, на вашу думку, ці сліди утворюються, якщо температура внутрішньої поверхні приладу становить - 32°С (5 балів)
Близько 500 мільйонів жителів нашої планети використовують воду цієї річки для пиття, приготування їжі, господарських потреб. Але масових епідемій, бактеріальних інфекцій, пов’язаних із вживанням цієї води, не спостерігалося. Поясніть, чому. Назвіть цю річку. (5 балів)
Світлини демонструють різний колір насіння вівса. Якому біологічному закону підпорядковується успадкування цієї ознаки? Яке розщеплення за фенотипом отримаємо при схрещуванні двох рослин із сірим зерном (генотип А1а1А2а2)? (5 балів)
Як павуки використовують воду для пересування суходолом? (5 балів)
Цитостатики – це речовини, які припиняють поділ клітин; їх часто застосовують для лікування онкологічних захворювань. Первинний скринінг цитостатиків здійснюють за методом Іванова-Бистрової, який продемонстровано на відео. Проведіть власний експеримент. Побудуйте криву залежності кількості бічних коренів від концентрації діючої речовини. За якої концентрації цитостатичні властивості водної витяжки перцю чорного найвищі? (5 балів)
Завантажити бланк із завданнями Завантажити бланк для відповідей
З аркуша цупкого паперу необхідно вирізати круг. Візьміть олівець і проткніть круг в центрі. Крапніть краплю води, підфарбованої, наприклад, харчовим барвником недалеко від центру круга. Тепер обертайте олівець в долонях проти годинникової стрілки. Слідкуйте за краплиною води. Уявіть, що круг – це Земля, а крапля води – океанічні течії. Що демонструє цей дослід? (5 балів)
Вона підкоряється єдиному закону: «Чим ближче до екватора, тим вона вище». І сьогодні її можна з легкістю побачити, розглядаючи супутникові знімки нашої планети на Google-картах. А Михайло Ломоносов свого часу назвав її «відстанню вічної зими». Її немає в Українських Карпатах, але за яких умов можлива її поява? (5 балів)
Наша природа може створювати безліч прекрасних і дивовижних місць, схожих на картини знаного митця, з поєднанням яскравих кольорів. І це одне з них. Що це за місце? Завдяки чому з’явилися такі кольори? (5 балів)
На одному з найбільших островів світу, що має дві назви, розташовані дві монархії та одна республіка. У цій республіці, але вже на іншому острові, живе справжній дракон. Визначте острів, на якому розташовані ці три держави. Які з них є монархіями, а яка – республікою? На якому острові живе дракон? (5 балів)
Завантажити бланк із завданнями Завантажити бланк для відповідей
Які речовини, на вашу думку, спровокували займання серветки? Наведіть рівняння реакцій, які ви спостерігали. (5 балів)
У розчині питної соди перебувають гідрогенкарбонат йони. Довести їх наявність у домашніх умовах можна за допомогою столового оцту (9% розчину етанової кислоти). Відтворіть експеримент, який показано на відео. З’ясуйте, яку мінімальну концентрацію гідрогенкарбонат йонів (у перерахунку на масову частку натрій гідрогенкарбонату в розчині) можна виявити в такий спосіб. Обчисліть молярну концентрацію йонів НСО3¯ у такому розчині. Висловіть припущення, чи можна в такий спосіб довести наявність гідрогенкарбонат йонів у столовій мінеральній воді. (5 балів)
Що за «пробірки» продемонстровані на відео та для чого вони використовуються? (5 балів)
Розчини деякої кислоти та лугу випробувані лакмусом. Після цього ті ж самі розчини додані в колбу з невідомим індикатором. При цьому зміна кольорів відбулася ніби навпаки: в розчині лугу колір рожево-червоний, а при додаванні кислоти змінився на синій. Що це за індикатор та що спровокувало таку зміну його забарвлення? (5 балів)
Завантажити бланк із завданнями Завантажити бланк для відповідей
Гра проводиться з метою формування в учнів зацікавленості світовою літературою і культурою; підвищення кваліфікації вчителів української і зарубіжної літератури; активізації позакласної та позашкільної роботи із зазначених вище дисциплін.
Реєстрація учасників у грі «Sunflower» здійснюється з 01.09.2021 р. до 23.10.2021 р.
Дата проведення гри – 30 листопада 2021 року.
Національний урок пам'яті загиблих у Бабиному Яру
У рамках заходів до 80 роковин вшанування загиблих у Бабиному Яру за підтримки Міністерства освіти і науки України.
За результатами останніх досліджень, майже половина українців не знає де знаходиться Бабин Яр. Місце, яке мало б стати місцем пам’яті, перетворилося на місце забуття.
За результатами останніх досліджень, майже половина українців не знає де знаходиться Бабин Яр. Місце, яке мало б стати місцем пам’яті, перетворилося на місце забуття. Це, імовірно, стало наслідком ціленаправленої політики замовчування, що відбувалася в Радянському Союзі, та подальшої політики ігнорування після проголошення незалежності України. Саме тому, провідною місією Фонду є просвіта громадян, перш за все дітей, про трагічні події минулого, зокрема, про події Голокосту.
Враховуючи це, ми проведемо Національний урок пам’яті, спільно з Міністерством освіти і науки України.
Який відбудеться одночасно в усіх 15 тисячах шкіл України 29 вересня 2021 року. Урок приурочений до 80-тих роковин трагедії в Бабиному Яру
та покликаний сприяти виробленню стійкого негативного ставлення
до фактів дискримінації, зневаги до людської гідності та зазіхань на право на життя. Також, урок має на меті розкрити сутність трагедії Голокосту в Україні та висвітлити тему розстрілів у Бабиному Яру, розвивати навички критичного мислення через аналіз джерел, розвивати сучасне сприйняття процесу вивчення історії.
Під час уроку буде використовуватися освітня платформа «Червона точка пам’яті», створена Меморіальним центром “Бабин Яр”, яка дозволить учням зробити свій внесок в колективне знання про Голокост і Другу світову війну. За допомогою платформи, кожен школяр зможе додати на карту свою «червону точку» у вигляді записаного спогаду, копії документу з сімейного архіву, знахідки з місцевого музею, чи інформації про пам’ятник жертвам Голокосту, встановлений у їх громаді. Робота з платформою передбачає переживання досвіду історичних подій, завдяки зануренню в історію своєї сім'ї та, як наслідок, формуванню емпатії.
Враховуючи масовість уроку, він точно залишить слід не тільки у пам’яті учнів, а й на платформі «Червона точка пам’яті», та дозволить наблизитися до формування історичної правди про Голокост.
Для проведення Національного уроку пам’яті Меморіальний центр “Бабин Яр” підготував серію методичних рекомендацій та сценаріїв для вчителів про проведенню уроку для 5-6, 7-8 та 9-11 класів. Вони розроблені з урахуванням віку та емоційної зрілості школярів. Завантажити матеріали можна у відповідному блоці нижче.
МАТЕРІАЛИ
Запрошуємо учнів нашого навчального закладу взяти участь у Програмі обміну майбутніх лідерів (FLEX) на 2022-2023 навчальний рік!
Програма обміну майбутніх лідерів (FLEX) – це програма культурного обміну Бюро у справах освіти і культури Державного департаменту США, яка адмініструється в Україні організацією «Американські Ради з міжнародної освіти: ACTR/ACCELS» (American Councils) за підтримки Міністерства освіти і науки України. Програма надає школярам повні стипендії, які дають їм змогу подорожувати до США, навчатися в американській школі протягом одного академічного року і проживати в американській родині.
Хто може брати участь?
Для того, щоб взяти участь у тестуванні у 2021 році, учасники повинні відповідати всім критеріям:
Дата народження: 01.01.05 - 15.07.07 (15.02.04 - 15.07.07 для учнів з інвалідністю);
Навчатися в 8, 9 або 10 класі школи (8, 9, 10 або 11 класі для учнів з інвалідністю);
Мати громадянство України;
На момент подання заявки бути зарахованими та відвідувати середню школу у тій країні, в якій учасник буде проходити тестування;
Володіти англійською мовою;
Відповідати вимогам візи J-1;
Конкурсант не мав перебувати у США більш ніж 3 місяці впродовж останніх 5 років.
Як взяти участь?
Конкурсний відбір проходить у три етапи в онлайн-форматі. Аплікаційна форма доступна з 13 вересня по 15 жовтня 2021 року на сайті: https://ais.americancouncils.org/flex
І тур - заповнення аплікаційної форми та написання трьох невеликих творів на задані теми англійською мовою протягом 10 днів з моменту подання заявки.
ІІ тур – складання короткого письмового тесту з англійської мови.
ІІІ тур – заповнення анкети, написання творів, співбесіда та стандартизований тест з англійської мови. За підсумками конкурсу комісія у Вашингтоні проводить відбір фіналістів для річного перебування в США. Учасники програми вирушають до Сполучених Штатів в серпні та повертаються додому в травні або червні наступного року.
З 21 вересня розпочинаються дебати кандидатів на посаду голів колегіального братства та голів комісій за таким графіком
Умови проведення міського етапу обласного конкурсу фотографій «Неосяжна моя, Україно!»
1. Загальні положення
1.1.Міський етап обласного конкурсу фотографій «Неосяжна моя, Україно!» проводиться управлінням освіти та науки Білоцерківської міської ради та Центром позашкільної освіти «Соняшник»
1.2.Конкурс фотографій «Неосяжна моя, Україно!» носить довгостроковий характер.
2.1. Виховання в учнівської молоді засобами туризму і краєзнавства любові до рідної землі, її природи, історії і культури, духовних надбань усіх націй української держави.
2.2. Основними завданнями змагань є:
2.2.2. Виявлення й підтримка юних талантів та обдаровань.
2.2.3.Використання зібраних матеріалів на уроках та в позакласній роботі.
1. У конкурсі беруть участь вихованці туристсько-краєзнавчих гуртків, юні фотоаматори, учні загальноосвітніх та вихованці позашкільних навчальних закладів області.
2. Конкурс проводиться за такими номінаціями:
1. На конкурс приймаються чорно-білі і кольорові фотографії, тільки електронні версії.
2.У кожній номінації не більше ніж 2 роботи.
2. У електронній версії фотографії слід вказати: тільки назву фотороботи;
3 У заявці вказати: дані про автора (прізвище, ім’я, навчальний заклад, клас, назву творчого колективу, прізвище, ім’я та по батькові керівника).
5. Фотографії, подані без вищезазначених даних, журі не розглядатиме.
6. Надіслані на конкурс фотографії авторам не повертаються.
1. Фотографії та заявки слід присилати на електронну адресу ЦПО «Соняшник» [email protected] з поміткою на конкурс «Неосяжна моя, Україно!» до 20.09.2020року.
2. Для організації та проведення конкурсу на місцях створюються оргкомітети та конкурсні комісії, склад яких затверджується відповідними органами управління освітою.
3. Склад оргкомітету міського етапу конкурсу затверджується директором ЦПО «Соняшник».