Семінар-практикум для вчителів біології
28 листопада 2018 року в Білоцерківському колегіумі відбувся семінар-практикум для вчителів біології з проблеми "Екологічне виховання учнів на уроках біології шляхом впровадження інноваційних технологій". Відкрила семінар-практикум методист науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Гайдаєнко О.А. З вітальним словом виступила директор колегіуму Склярова Г.М.
Інформаційний блок семінару-практикуму складався з трьох питань. Директор колегіуму Склярова Г.М. виступила з доповіддю про нові підходи до створення освітнього середовища закладу загальної середньої освіти в контексті Нової української школи. Авер’янова Г.М., учитель біології, екології, природничих наук (інтегрованого курсу), розповіла про екологічне виховання учнів на уроках біології. Звір Г.В., голова предметно-циклової комісії вчителів природничих дисциплін, учитель географії, більш детально ознайомили присутніх із особливостями використання сучасних освітніх технологій у процесі викладання природничих дисциплін.
У ході практичної частини учителі колегіуму показали фрагменти уроків з використанням інноваційних технологій:
- фрагмент уроку біології на тему: «Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб.» (7-А клас, учитель – Авер’янова Г.М.);
- фрагмент уроку основ здоров’я на тему: «Інформаційна безпека. Вплив ЗМІ на здоров’я і поведінку» (8 клас (13 група), вчитель – Копаниця А.В.).
Наприкінці заходу учасники поділилися враженнями та виробили методичні рекомендації:
1. Формувати в учнів ключові компетентності екологічної думки на уроках біології засобами сучасних освітніх технологій, упроваджувати різні моделі й форми організації навчання з метою створення індивідуальної освітньої траєкторії школярів.
2. Формувати в учнів інтегративність мислення (вміння критично і системно мислити, самостійно встановлювати внутрішньопредметні та міжпредметні зв'язки) й оперативність мислетворення, здатність користуватися результатами попередніх завдань для виконання наступних, подолання стереотипів та вміння навчатися впродовж життя.
3. Сприяти всебічному розвитку, вихованню і соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
4. Розвивати в учнів уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
5. Виховувати в учнів позитивне ставлення до власного розвитку, формувати свідоме бажання самовдосконалюватися, розвивати уміння на практиці застосовувати набуті знання, вміння висловлювати свою думку усно і письмово, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.