Може, десь земля є краща й вища,
А над нею небо – золоте.
Та мені найкраща та, де вишня,
Та, де вишня мамина цвіте.
Б.Радиш
Анотований каталог матеріалів V Національної виставки-презентації "Інноватика в сучасній освіті", жовтень 2013 р.
Білоцерківському колегіуму надано статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу регіонального рівня з теми "Психологічні умови підготовки керівників та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів до розвитку організаційної культури" (Наказ головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 10.07.2012 р. № 215).
Методологічна сесія "Типологія організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів"
Перелік напрямів інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності Білоцерківського колегіуму
1. Програма Інтел «Навчання для майбутнього»
2. Апробація навчальної літератури
3. Комплексна програма формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків (за проектом "Діалог"
4. Програма превентивного виховання «Майбутнє починається сьогодні» (міжнародний шкільний проект)
5. Міжнародна програма «Молодь на роздоріжжі»
6. Програма МОН України, АПН України / Програми розвитку ООН / ЮНЕЙДС "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя"
7. Здійснення моніторингу ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів із застосуванням Автоматизованої інформаційної системи «Рейтинг»
8. Програма міжнародного співробітництва навчальних закладів «Global Gateway»
9. Програма «Медіація підлітків»
10. Здійснення дослідно – експериментальної діяльності (експериментальний майданчик Інституту педагогіки НАПН України) (Протокол № 10 від 28.10.2010р.)
Педагогіка через виховання та навчання дітей відтворює, продовжує і розкриває у кожному наступному поколінні народ, націю. Тому й національний підхід у науковому розв’язанні педагогічних проблем є обов’язковим. Саме на такий шлях у трактуванні національної педагогіки орієнтував нас К.Д. Ушинський, який науково довів, що «Незважаючи на схожість педагогічних форм усіх європейських народів, у кожного з них своя особлива національна система виховання, своя особлива мета і свої особливі засоби досягнення цієї мети».
18 травня троє колегіантів 11-их класів Кривоконь Марія (41 група), Мшенеш Ясер (42 група) та Панченко Ольга ( 43 група) стали учасниками обласного фіналу першого Всеукраїнського онлайн-турніру юних інтелектуалів «Знай Українське», що проводився на базі Київського інституту банківської справи. Усі учасники були нагороджені дипломами та книгами ректора інституту, професора В.М.Фурмана «Як досягти успіху». Ще одним подарунком для всіх учасників стала екскурсія у музей «Експерементаріум».
Цього року з 9 по 12 травня проходила влаштована молодіжною патріотичної організацією «Національним альянсом» теренова гра «Звитяга – 2013». Ця гра проходила на Волині у Цуманському лісі, терен являє собою мішаний ліс, велику кількість боліт, кілька річок.
Мета гри: патріотичне та культурне виховання молоді, намагання відчути умови, в яких впродовж 40-х-50-х років на цьому терені вели боротьбу вояки УПА.
Склярова Г. М. Упровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес Білоцерківського колегіуму : збірник матеріалів із досвіду роботи / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 55 с.
Представлено матеріали з досвіду роботи щодо впровадження здоров’язбережувальних інноваційних технологій у навчально-виховний процес Білоцерківського колегіуму.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної та виховної роботи, класним керівникам, учителям-предмиетникам загальноосвітніх навчальних закладів.
Склярова Г. М., Дудка Л. В. Науковий вісник – 2013 : збірник тез учнівських науково-дослідних робіт у системі МАН / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 60 с.
Збірник містить тези учнівських науково-дослідницьких робіт, які були представлені колегіантами для захисту в Малій академії наук в секціях історії України, історичного краєзнавства, етнології, геології, геохімії та мінералогії, кліматології та метеорології, екологічно безпечних технологій та ресурсозбереження, філософії, соціології, теології, релігієзнавства та історії релігії, педагогіки, журналістики, технології програмування, фольклористики, мистецтвознавства, української мови, російської мови, англійської мови, іспанської мови, математики, прикладної математики, експериментальної фізики, мікроекономіки та макроекономіки, психології, біології людини, хімії, агрономії.
Адресовано учителям-предметникам, керівникам учнівських наукових товариств загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Склярова Г. М. Основи топографії та орієнтування (авторська програма гуртка для учнів 8- 9 класів загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів) / Г. М. Склярова, О. А. Гайдаєнко, Л.П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 65 с.
Програма курсу передбачає оволодіння учнями базовими знаннями з топографії та орієнтування, розвиток умінь і навичок складання плану місцевості, орієнтування за місцевими ознаками, за азимутом, за картою тощо; поглиблення знань із географії; підготовку до участі у туристсько-краєзнавчих походах та змаганнях з техніки пішохідного туризму. Навчальна програма «Основи топографії та орієнтування» розрахована на 70 годин на рік, 2 годин на тиждень для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що не мають ніякого туристського досвіду.
Адресовано керівникам гуртків туристcько-краєзнавчого спрямування, учителям географії загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів, закладів позашкільної освіти.
Шевченко О. М. Іспанська мова. Курс для початківців : збірник програм факультативних курсів / О. М. Шевченко. – Біла Церква : Колегіум, 2012 – 38 с.
Представлено програми факультативних курсів з іспанської мови для здійснення допрофільної підготовки у 8-9 та профільної підготовки у 10-11 класах філологічного та суспільно-гуманітарного напрямку. Головна мета даних курсів полягає в удосконаленні іншомовного спілкування учнів, формуванні високого рівня комунікативної та соціокультурної компетенцій.
Адресовано педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Склярова Г. М. Позакласна робота в системі профільної освіти : збірник матеріалів для проведення позакласних заходів [у двох частинах] / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка, Л. П. Яременко та ін. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 116 с. + СD-диск.
У збірнику вміщено сценарії як традиційних шкільних свят, так і добірку позакласних заходів у системі профільної освіти. Дані матеріали оригінально й цікаво розкривають основні напрямки виховної роботи в закладі освіти, вирізняються тематичною різноманітністю та доступністю впровадження. На СD-диску представлено мультимедійні презентації, які доповнюють зміст позакласного заходу та сприяють поглибленню його виховного аспекту.
Адресовано заступникам директорів із виховної роботи, педагогам-організаторам, класним керівникам 8-11 класів, керівникам гуртків.
Склярова Г. М. Правова освіта колегіантів : матеріали з досвіду роботи / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка, Л. П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 60 с.
Представлено систему роботи закладу з організації правової освіти та правового виховання в умовах профільного навчання. Подано структурно-змістову модель учнівського самоврядування. У матеріалах вміщено Концепцію правоосвітньої діяльності колегіуму, аналітичні, організаційні та методичні матеріали, матеріали з досвіду роботи Правового клубу «Феміда».
Адресовано учителям-предметникам, педагогам-організаторам, заступникам директорів з навчально-виховної та виховної роботи, а також керівникам гуртків, студій, клубів.
Сіманова Т. М. Контрольні роботи з алгебри та алгебри і початків аналізу: збірник для 8- 11 класів. І семестр / Т. М. Сіманова, В. В. Цибко, О. І. Козаченко, В. О. Бесараб. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 56 с.
У даному збірнику міститься повна добірка тематичних контрольних робіт з курсу алгебри (поглиблене вивчення) для 8-го та 9-го класів, а також з курсу алгебри та початків аналізу (профільний рівень) для 10-11 класів за І семестр. Різнорівневі завдання дібрано відповідно до чинних програм для поглибленого та профільного вивчення математики. Збірник допоможе вчителю ефективно здійснювати тематичний контроль навчальних досягнень учнів, адже кожна контрольна робота містить кілька варіантів, у яких є завдання початкового, середнього, достатнього і високого рівня.
Адресовано вчителям математики загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Сіманова Т. М. Розвиток творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання : збірник матеріалів семінару-практикуму для вчителів математиків / Т. М. Сіманова, В. О. Бесараб, О. І. Козаченко, В. В. Цибко. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 34 с.
У пропонованому збірнику методичних матеріалів для вчителів математики викладено теоретичні засади розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання у класах економічного профілю. Запропоновано розробки уроків, факультативних занять та позакласних заходів у площині здійснення профільної підготовки у класах економічного профілю. Вміщено методичні рекомендації та вичерпні відомості про особливості здійснення допрофільної та профільної підготовки колегіантів, що забезпечує формування індивідуальної освітньої траєкторії учнів.
Адресовано вчителям математики загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Сіманова Т. М., Бесараб В.О. Контрольні роботи з алгебри та алгебри і початків аналізу: збірник для 8-9 класів. ІІ семестр. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 38 с.
У даному збірнику міститься повна добірка тематичних контрольних робіт із курсу алгебри (поглиблене вивчення) для 8-го та 9-го класів, а також із курсу алгебри та початків аналізу (профільний рівень) для 11 класу за ІІ семестр. Різнорівневі завдання зібрано відповідно до чинних програм для поглибленого та профільного вивчення математики. Збірник допоможе вчителю ефективно здійснювати тематичний контроль навчальних досягнень учнів, адже кожна контрольна робота містить кілька варіантів, у яких є завдання початкового, середнього, достатнього і високого рівня.
Адресовано вчителям математики загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Павлюк Г. О., Паливода І. І. Все про японську мову. Курс для початківців : збірник лексико-граматичних вправ. / Г. О. Павлюк, І. І. Паливода. – Біла Церква : Колегіум, 2012. + СD-диск.
Даний курс розрахований на вивчення учнями 8 (9) класів японської мови протягом одного навчального року. Для забезпечення відповідного рівня викладання додається СD-диск «Збірник лексико-граматичних вправ «Японська мова. Курс для початківців».
Рекомендовано до використання у загальноосвітніх навчальних закладах, спеціалізованих школах із поглибленим вивченням іноземних мов, ліцеях, гімназіях, колегіумах.
Склярова Г. М. Сучасні підходи до організації мовно-літературної освіти у філологічних класах : збірник матеріалів семінару-практикуму для вчителів української мови та літератури / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка, І. І. Смаглюк, А. М. П’ятецька, Н. М. Туліветрова, С. В.Шульга. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 32 с.
У пропонованому збірнику методичних матеріалів для вчителів української мови та літератури викладено теоретичні засади сучасних підходів до організації мовно-літературної освіти у філологічних класах, подаються розробки уроків, факультативних занять та позакласних заходів у площині здійснення профільної підготовки у класах філологічного профілю. Вміщено методичні рекомендації та вичерпні відомості про особливості здійснення допрофільної та профільної підготовки колегіантів, що забезпечує формування індивідуальної освітньої траєкторії учнів.
Адресовано вчителям української мови та літератури загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Склярова Г. М. Центр виховної роботи колегіуму : збірник матеріалів із досвіду роботи / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка, Л. П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 59 с.
Представлено матеріали щодо організації системи виховної роботи в колегіумі. Подано Кон-цепцію діяльності Центру виховної роботи, його структурно-змістову модель, колегіальні проекти, підбірку організаційних та методичних матеріалів.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної та виховної роботи, класним керівникам, вихователям, педагогам-організаторам загальноосвітніх навчальних закладів.
Склярова Г. М., Дудка Л. В. Підготовка обдарованих учнів до дослідницької діяльності : збірник матеріалів / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 60 с.
Представлено систему роботи навчального закладу з підготовки обдарованих учнів до дослідницької діяльності. Вміщено концепцію діяльності та статут наукового товариства колегіантів, структурно-змістову модель, положення про учнівську науково-дослідницьку діяльність, організаційні накази, підбірки тем учнівських наукових робіт за секціями та відділеннями. Розкрито основні напрями співпраці колегіуму з вищими закладами України.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної та виховної роботи, учителями-предметниками, керівниками гуртків, секцій, студій, усім, хто займається організацією учнівської науково-дослідницької діяльності.
Гайдаєнко О.А., Яременко Л. П. Сучасні підходи до формування економічних та географічних компетентностей старшокласників в умовах профільної освіти : збірник матеріалів семінару-практикуму для вчителів географії та економіки / О. А. Гайдаєнко, Л. П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 36 с.
У пропонованому збірнику методичних матеріалів для вчителів географії та економіки викладено теоретичні засади сучасних підходів до формування економічних та географічних компетентностей старшокласників в умовах профільної освіти, подаються розробки уроків, занять природничого гуртка та позакласних заходів у площині здійснення профільної підготовки у класах економічного профілю. Вміщено методичні рекомендації та вичерпні відомості про особливості здійснення допрофільної та профільної підготовки колегіантів, що забезпечує формування індивідуальної освітньої траєкторії учнів.
Адресовано вчителям географії та економіки загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Тимошенко Ю. І. Використання інформаційних технологій на заняттях фізичного лабораторного практикуму : збірник матеріалів / Ю. І. Тимошенко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 31 с.
Представлено матеріали щодо організації та проведення фізичного лабораторного практикуму з використанням інформаційних технологій. Вміщено теоретичні відомості, зразки завдань, інструктивні картки та методичні рекомендації.
Адресовано вчителям фізики загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Гайдаєнко О. А. Сучасні підходи до організації та проведення практичних робіт з географії в умовах профільного навчання : збірник матеріалів для проведення практичних робіт / О. А. Гайдаєнко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 48 с.
Представлено матеріали щодо організації та проведення практичних робіт з географії у 10 класі. У матеріалах вміщено теоретичні відомості, зразки завдань, інструктивні картки, проблемні запитання та методичні рекомендації.
Адресовано вчителям географії загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням природничих дисциплін, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Яременко Л. П. Дидактичні матеріали для поточного оцінювання з курсу «Економічна і соціальна географія світу» : методичний збірник / Л. П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 42 с.
Представлено матеріали для поточного оцінювання з курсу «Економічна і соціальна географія світу». Матеріали згруповано відповідно до розділів навчальної програми з предмету. Вміщено такі види завдань: експрес-тести, гра «Вірю – не вірю», «Географічний крос», географічний диктант, кросворди.
Адресовано вчителям географії загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів, професійно-технічних училищ, коледжів тощо.
Склярова Г. М. Програма гуртка «Європейський туристсько-краєзнавчий клуб «Патріот» : збірник матеріалів / Г. М. Склярова, О. А. Гайдаєнко, Л. П. Яременко. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 88 с.
Програма гуртка «Європейський туристсько-краєзнавчий клуб «Патріот» розрахована на заняття з учнями 8-9 класів та створена з метою більш повного ознайомлення учнів з країнами, що є найближчими сусідами України й утворили єдине політичне та економічне об’єднання; формування знань про географічну карту Європи, України, світу; поширення інформації про діяльність Євросоюзу серед місцевої громади, усвідомлення учнями приналежності до європейської культури, економіки, історії ознайомлення з історією культурою та природою України, рідного краю шляхом організації туристсько-краєзнавчої роботи.
Адресовано вчителям природничих дисциплін загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл і ліцеїв, гімназій, колегіумів тощо.
Склярова Г.М. Збірник авторських програм виховної роботи : збірник / Г. М. Склярова, авторський колектив. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 22 с.
Вміщено програми виховної роботи для організації активного та змістовного дозвілля учнів 8-11 класів, підготовлені керівниками груп.
Адресовано класним керівникам 8-11 класів, заступникам директорів з виховної роботи, педагогам-організаторам загальноосвітніх навчальних закладів.
Склярова Г. М., Дудка Л. В. Програма факультативного курсу «Основи науково-дослідницької роботи» : програма / Г. М. Склярова, Л. В. Дудка. – Біла Церква : Колегіум, 2013.
Програма факультативного курсу розрахована на учнів 8, 9, 10 класів ліцеїв, гімназій, колегіумів, загальноосвітніх навчальних закладів, де працюють наукові товариства або наукові секції, гуртки, де є юні науковці. Вивчаючи курс учні отримають інформацію про науку, її роль у розвитку суспільства, набудуть навиків та умінь проведення досліджень, роботи з літературними джерелами, відбору і аналізу інформації, формування цілей і завдань дослідження, узагальнення наукової інформації, написання наукових рефератів, курсових проектів, науково-дослідницьких робіт та робити певні висновки і рекомендації.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної та виховної роботи, учителями-предметниками, керівниками гуртків, секцій, студій, усім, хто займається організацією учнівської науково-дослідницької діяльності.
Туліветрова Н. М. Портфоліо учителя світової літератури : збірник матеріалів з конкурсу «Учитель року – 2011» / Н. М. Туліветрова. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 55 с.
Представлено конкурсні матеріали з досвіду роботи вчителя щодо використання методу проектів на уроках світової літератури як фактору розвитку інформаційної культури колегіантів. Подано розробки уроків, учнівські проектні дослідження, навчальні проекти, сценарії заходів, літературні диктанти тощо.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, учителям світової літератури загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Фареник Ю. М. Портфоліо учителя фізичної культури : збірник матеріалів з конкурсу «Учитель року – 2012» / Ю. М. Фареник. – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 35 с.
Представлено конкурсні матеріали з досвіду роботи вчителя фізичної культури щодо формування в учнів стійкого інтересу до занять фізичною культурою і спортом, впровадження здоров’язберігаючих технологій на уроках та в позаурочній діяльності. Подано розробки уроків з варіативного модуля «Баскетбол» (11 клас), «Легка атлетика» (10 клас), методичні рекомендації щодо використання елементів сугестивного навчання на уроках фізичної культури.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, учителям фізичної культури загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Туліветрова Н. М. Збірник літературних диктантів для учнів 10-11 класів : збірник / Н. М. Туліветрова. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 112 с.
Збірник допоможе застосувати на практиці сучасні освітні стандарти й здійснити перевірку знань учнів. Система питань літературних диктантів допоможе сформувати вміння аналізувати прочитані художні твори, перевірити знання фактів із біографій письменників, понять теорії літератури. Збірник містить літературні диктанти, кожен з яких має 12 або більше запитань.
Адресові учителям світової літератури загальноосвітніх навчальних закладів, гімназій, ліцеїв, колегіумів.
Туліветрова Н. М. Портфоліо керівника групи : збірник матеріалів з конкурсу «Класний керівник року – 2012». – Біла Церква : Колегіум, 2012. – 55 с.
Представлено конкурсні матеріали з досвіду роботи керівника групи щодо створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості: духовно багатої, фізично здорової, гармонійно розвиненої, із свідомою патріотичною позицією громадянина України і світу. Подано авторську програму виховної роботи: «Думай глобально – дій локально», розробки виховних справ, сценарії позакласних виховних заходів тощо.
Адресовано заступникам директорів із виховної роботи, педагогам-організаторам, керівникам, загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Шевченко О. М. Культурна карта Іспанії : збірник матеріалів. – Біла Церква: Колегіум, 2013. – 23 с.
У пропонованому країнознавчому збірнику матеріалів для вчителів іспанської мови викладена спеціально дібрана лінгвокраїнознавча інформація. Збірник передбачає ознайомлення учнів з культурою країни, мова якої вивчається, і рекомендовано до вивчення учнями 8-11 класів на етапі допрофільної та профільної підготовки у класах філологічного напрямку.
Адресовано вчителям іспанської мови загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Склярова Г. М. Програма розвитку Білоцерківського колегіуму Білоцерківської міської ради Київської області на 2011-2015 рр. : програма / Т. М. Сіманова, О. А. Гайдаєнко, Л. В. Дудка, Л. П. Яременко, О. П. Войтенко. – Біла Церква, 2013. – 88 с.
Представлено матеріали, які обґрунтовують мету і завдання діяльності та розвитку Білоцерківського колегіуму, розкривають принципи функціонування навчального закладу, зміст організаційного та методичного супроводу його інноваційної діяльності. Програма містить Концепцію та 16 проектів, які охоплюють різні аспекти діяльності сучасного навчального закладу України.
Запропоновані матеріали можуть бути використані в практичній діяльності як початкуючими, так і досвідченими керівниками загальноосвітніх навчальних закладів.
Сіманова Т. М. Сучасні підходи до проведення моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів з математики: матеріали з досвіду роботи / Т. М. Сіманова. – Біла Церква: Колегіум, 2013. – 74 с.
Представлено матеріали з досвіду роботи вчителя щодо проведення моніторингу навчальних досягнень учнів з математики. Висвітлено теоретичні основи конструювання навчально-методичного забезпечення для вхідного і підсумкового тестування з математики, методика конструювання завдань та проведення вхідного і підсумкового річного тестування з математики в 8-11 класах.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, головам методичних об’єднань, учителям-предметникам загальноосвітніх навчальних закладів.
Склярова Г. М., Сіманова Т. М. Забезпечення ефективності системного управління якістю профільного навчання в умовах закладу інноваційного типу : збірник матеріалів семінару-практикуму для керівників закладів освіти / Г. М. Склярова, Т. М. Сіманова. – Біла Церква: Колегіум, 2013. – 60 с. + CD-диск
Висвітлено теоретичні засади та матеріали з досвіду роботи щодо забезпечення ефективності системного управління якістю профільного навчання в умовах закладу інноваційного типу. Подано розробки уроків, факультативних занять, спецкурсів, курсів за вибором та позакласних заходів у площині здійснення профільної підготовки у класах філологічного, філософського, художньо-естетичного та економічного профілів. Уміщено методичні рекомендації та вичерпні відомості про особливості здійснення допрофільної та профільної підготовки колегіантів, що забезпечує формування індивідуальної освітньої тракторії кожного учня.
Адресовано керівникам закладів освіти, заступникам директорів з навчально-виховної роботи, головами шкільних методичних об’єднань.
Тимошенко Ю. І. Портфоліо вчителя фізики : збірник матеріалів з конкурсу «Учитель року – 2013» / Ю. І. Тимошенко. – Біла Церква : Колегіум, 2013. – 50 с.
Представлено конкурсні матеріали з досвіду роботи вчителя фізики та астрономії щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях фізичного лабораторного практикуму. Подано розробки уроків із курсів фізики (8, 11 класи) та астрономії (11 клас), методичні рекомендації щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях фізичного лабораторного практикуму, первинний інструктаж з БЖД учнів у кабінеті фізики, сценарій загальноколегіального заходу.
Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, учителям фізики та астрономії загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, колегіумів.
Склярова Г. М. Вплив історії хрещення Київської Русі на розвиток освіти в державі: філософський та культурологічні аспекти : збірник матеріалів / О. А. Гайдаєнко, А. П. Пилипчук, Т. В. Редченко, Ю. І. Тимошенко, Н. М. Туліветрова. – Біла Церква: Колегіум, 2013. – 38 с.
Представлено матеріали щодо організації та проведення педагогічних читань до 1025-річчя Київської Русі. Вміщено теоретичні відомості, рекомендовані для проведення заходів даного типу. Адресовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, керівникам шкільних методичних об’єднань, учителям-предметникам загальноосвітніх навчальних закладів.