Білоцерківський колегіум

Знання є сила, освіта - капітал.
Отто Вільман

Ukraine   English   Deutsch   France   Spain

Відеогалерея

2020/2021 навчальний рік

Наші досягнення

 

 

Наші таланти

 

 

Яскраві моменти зі шкільного життя

 


 

Цікаві канікули

Увага! Дізнатися більше про природу та техніку, познайомитися з новими літературними героями та видатними вченими-дослідниками, зануритися у незнайомі Галактики та підводні глибини, бути готовим до нових конкурсних випробувань у цьому навчальному році – все це допоможе Вам досягти нових інтелектуальних вершин, якщо відкриєте для себе матеріали сторінки “Цікаві канікули”.

Перелік творів для читання  з української літератури:

5 клас

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас

Перелік творів для читання  із зарубіжної літератури:

5 клас

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас

Українська мова та література

Зарубіжна література

Англійська мова

Німецька мова

Іспанська мова

Французька мова

Завдання з англійської мови для 5 класу та 6 класу

Математика

Математичні задачі

Інформатика

Історія

Історико-пригодницька література

Правознавство

Географія

Біологія

Фізика

Хімія

Психологія

Мистецтво

Фізична культура

 

26 липня – 165 років від дня народження Джорджа Бернарда Шоу, англійського драматурга, прозаїка, лауреата Нобелівської премії

Видатний драматург захоплювався боксом і навіть виступав на змаганнях. Шоу виступав в середній вазі. Саме заняття боксом дали починаючому тоді письменникові багатий матеріал для написання роману про боксерів «Професія Кешел Байрона»“- Скільки ви хотіли б заробляти, щоб вважати себе щасливим? – запитали одного разу у Бернарда Шоу. Рівно стільки, скільки я заробляю на думку моїх сусідів, – відповів він. “
Драматург часто любив сам водити машину, забираючи кермо у особистого шофера.
На питання про те, які 5 книг ви б взяли з собою на безлюдний острів, драматург відповів, що взяв би 5 книг з чистими сторінками.
Письменник був вегетаріанцем і дожив до 94 років. У 70 років на питання «як ви себе почуваєте?» Він відповів: «Прекрасно, тільки мені докучають лікарі, стверджуючи, що я помру, якщо не буду їсти м’ясо». У 90 років на те ж питання він відповідав: «Прекрасно, більше мене ніхто не турбує: ті лікарі, які мене лякали, що я не зможу прожити без м’яса, вже померли».
Помер Шоу 2 листопада 1950 року. За його бажанням тіло його було спалено без всяких обрядів, а прах змішаний з прахом дружини і розсипаний в його улюбленому саду.
Б.Шоу  – єдина людина, удостоєна одночасно і Нобелівської премії з літератури і премії «Оскар» ( за сценарій фільму «Пігмаліон») . Він відмовився від грошової частини Нобелівської премії з літератури (проте прийняв медаль лауреата).



 

 
 

22 липня - 199 років від дня народження Грегора Йоганна Менделя

22 липня - 199 років від дня народження Грегора Йоганна Менделя

Грегор Йоганн Мендель — католицький священик і моравський біолог та ботанік, засновник сучасної генетики.

Відкрив закони спадковості, названими пізніше його ім'ям. Закони Менделя — одні із найважливіших у сучасній генетиці. Значущість робіт Менделя не було визнано аж до початку XX століття. Повторне відкриття законів Менделя на зламі століття спричинило початок бурхливого розвитку молодої генетичної науки.

Із 1856 року Мендель проводить дослідження на горосі у експериментальному монастирському садку. Монах цікавився також метеорологією та теорією еволюції.

Мендель помітив, що деякі рослини часом мають нетипові характеристики. Посадивши одне коло одного типову та нетипову рослину, дослідник хотів дізнатися, якими будуть нащадки? Метою експерименту було підтвердити чи спростувати погляди Ламарка відносно впливу оточуючого середовища на характеристики живих організмів. Мендель побачив, що ознаки передаються нащадкам незалежно від оточуючого середовища. Цей факт тоді був першою цеглиною у побудові майбутньої теорії спадковості.

Ці роботи були початком тих узагальнень, які нині відомі як Закони Менделя. «Експерименти із рослинними гібридами» — під такою назвою у 1866 році Мендель опублікував результати своєї роботи. Але інтерес до публікації був незначним. Лише на початку 20 століття, коли розвинули уявлення про гени, зрозуміли усю важливість висновків Менделя. Декілька вчених незалежно один від одного у цей час сформулювали ті ж висновки, що вже були представлені Менделем.

 

Поради від соціального педагога

Поради від соціального педагога

Як гра розвиває навички майбутнього

Задля швидшого розвитку та подолання стресових ситуацій діти повинні виробити відповідний набір навичок: соціальних, когнітивних, мовленнєвих та саморегулятивних. Цьому сприяє процес гри — як з батьками, так і з однолітками. До того ж гра поліпшує структуру мозку, робить його гнучкішим до навчання, зосереджує на досягненні цілей.

Не існує єдиного визначення гри, однак більшість погоджується, що гра — це заняття, яке характеризується вмотивованістю й залученістю учасників та в результаті приносить емоцію захвату від нових відкриттів. Це добровільна, весела та часто спонтанна діяльність із задіянням уяви. Діти зазвичай дуже зацікавлені й віддані ігровому процесу, і саме це може підготувати їх до школи.

Коли дітям нецікаво, вчаться вони геть неефективно.

Гра дає змогу дітям приміряти на себе ролі, які вони зможуть виконувати в дорослому житті. Для навичок ХХІ століття гра також є ключовою, адже сприяє вмінню розв’язувати проблеми, здатності співпрацювати, креативності. 

 

Право на гру

Розвага є настільки важливою, що Конвенція ООН про права дитини містить право на гру, відповідну до віку. Американський психолог Роберт Реснік називає 4 складові підтримки творчого пізнання у дітей:

  • проекти,
  • натхнення,
  • ровесники,
  • елемент гри.

І йдеться не лише про весело проведений час, а й про ризик, експериментування та перевірку меж своїх можливостей.

Деякі дослідження доводять, що нове інформаційне суспільство вимагає більше інновативності та менше імітування, більше креативності та менше прагнення до правильності. Дитина краще вчиться, коли їй надають більше свободи для гри під час навчання. Завчання інформації має бути замінене на практичне втілення та спроби створити щось нове.

Переваги гри:

- Гра покращує організаторські здібності, математичні навички (на кшталт вміння лічити та просторової уяви), соціальні риси, стосунки з однолітками, фізичний розвиток та стан здоров’я, здатність до самоідентифікації себе як особистості. І навпаки — брак гри в житті дитини призводить до посилення симптомів синдрому дефіциту уваги та гіперактивності.
- Гра з використанням звичайних, «традиційних» іграшок більше сприяє розвитку мовлення та розумінню мови, аніж, наприклад, електронні ігри.
- Наслідки позитивної соціалізації, які приносять ігри з однолітками, наприклад, у 3-му класі, стають помітнішими лише у 8-му класі, коли більш соціалізовані діти проявляють значно кращі результати з математики та читання.
- Гра зменшує рівень стресу, хронічної втоми й депресії та збільшує рухливість, швидкість реакції, координацію рухів, відчуття балансу і гнучкість.
- Після самовільної гри діти більше зосереджені на заняттях, ніж після уроків фізкультури. Це зумовлено насамперед тим, що уроки фізкультури більш структуровані й обмежені, а самовільна рухлива активність спрямована на потреби дитини.
- За допомогою гри також передаються певні культурні особливості. Так, у США батьки заохочують дітей грати наодинці, що є типовим для культур, в яких цінується самодостатність. В Японії ж, яка є країною колективізму, дітей навпаки заохочують грати ляльками в групах.

Переваги гри для дорослих

Гра корисна не лише для дітей, а й для дорослих, які грають з ними і можуть знову відчути радощі дитинства. Через гру та перечитування своїх улюблених з дитинства казок батьки вчаться бачити світ очима дитини, а це, у свою чергу, сприяє ефективнішій комунікації, розумінню дитячого почуття гумору й індивідуальності. Одне з досліджень виявило, що спільні розваги з дітьми сприяють зменшенню стресу в дорослих та поліпшенню соціально-емоційного розвитку.

Гра — це можливість для батьків виявити та зрозуміти невербальні сигнали немовлят і поділяти радість нових спільних відкриттів.

Однак не варто заважати дитині самостійно доходити певних висновків, не потрібно втручатися в природний процес пізнання. Діти гарантовано менше дізнаються про всі можливості певної іграшки, якщо дорослі покажуть їм, як нею користуватися — дозвольте їм самим покрутити в руках новий для себе предмет.

 

Зміна правил гри в сучасному світі

Більшість сімей наразі сфокусовані на досягненнях дітей, численних гуртках, збільшенні кількості домашніх завдань, переживаннях стосовно тестування та шансів бути прийнятими до вищого закладу освіти. Ефект від такого підходу потім перетворюється на постійну тривожність і депресію, нестачу креативності. У дітей дедалі менше часу на ігри, до того ж самі ігри змінилися.

Національне дослідження в США показало, що лише 51 % дітей з 8950 опитаних хоча б раз на день виходили на прогулянку з кимось із батьків. 94 % батьків при цьому занепокоєні небезпекою їхнього оточення, через що ігри надворі сприймаються як щось ризиковане. У зв’язку із цим, щоб діти хоч інколи мали можливість пограти, у місті Філадельфії елементи урбаністики стали ігровими майданчиками. Так, на автобусних зупинках там облаштоване спеціальне освітлення, що робить на асфальті проекцію гри в класики, і можна пострибати, поки чекаєш автобуса.

Електронні гаджети також стимулюють пасивність дітей та уповільнюють навчання. Дошкільнята, які грали в конструктор, проявили в одному з досліджень кращі результати з розвитку мовлення, ніж діти, які переглядали натомість освітній мультик Baby Einstein. І хоча електронні засоби все ж мають свої переваги, вони не здатні повністю замінити ігрових активностей у реальному, а не віртуальному житті.

 

Мисленнєві бар’єри, що перешкоджають грі

Батьки, які не можуть дозволити своїм дітям дорогі іграшки, думають, що щось втрачають в освіті дитини. А ті, які можуть дозволити собі найдорожчі принади, думають, що вони можуть стати панацеєю для найефективнішого розвитку. Однак креативність дитини, зазвичай, стимулюється найдешевшими іграшками (дерев’яні ложки, конструктори, м’ячики, пазли, воскові олівці, коробочки та загалом речі щоденного вжитку, які тільки можна знайти вдома). Також варто пам’ятати, що розвитку дитини сприяє підтримка дорослих, які читають, спостерігають, розмовляють, слухають та грають нарівні зі своїми дітьми.

 

 

 

Поради від психолога

ЛІТО БЕЗ ГАДЖЕТІВ… 

 

Поради від психолога

Пропонуємо кілька чудових ідей, як провести літо без гаджетів.

Активності на свіжому повітрі

Літо — ідеальний час, нарешті, насолодитися природою і свіжим повітрям. Чи знаєте ви, що фахівці рекомендують гуляти не менше 3 годин щодня?
Ось кілька відмінних занять на природі:

  • Побудувати курінь з палиць і гілок
  • Посадити рослину в саду і доглядати за ним
  • Взяти з собою бутерброди і улюблену книжку, постелити ковдру на землі і влаштувати «книжковий» пікнік
  • Сходити в похід
  • Зайнятися геокешингом (грою в пошук схованок, захованих іншими людьми, в мальовничих місцях)
  • Поплавати в місцевому озері, річці
  • Влаштувати бій повітряними кулями, наповненими водою
  • Організувати кемпінг (можна навіть на власній дачі)
  • Піти на риболовлю
  • Бризкатися поливалками
  • Залізти на дерево
  • Покататися на велосипедах
  • Спробувати веслування на каное або каяках
  • Пограти в хованки
  • Взяти участь у зборі сміття
  • Зібрати фрукти або ягоди на місцевій фермі
  • Відвідати національний парк

Творчі заняття

Літо-ідеальний час для того, щоб дати волю фантазії. Ось кілька відмінних творчих занять для літніх днів:

  • Малювати крейдою на асфальті
  • Малювати на вулиці пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі перемазатися)
  • Створити унікальний арт-об’єкт за допомогою шприца
  • Зробити своїми руками намиста і сережки з бісеру
  • Навчитися шити
  • Зробити скульптуру за допомогою алюмінієвої фольги
  • Спробувати себе в фотографії
  • Повозитися з глиною
  • Придумати, що можна зробити з картонної коробки
  • Зібрати кілька старих речей і придумати з них нову
  • Сісти на ганку і намалювати те, що бачите (дерева, квіти…)

Сюжетно-рольові ігри

Літо-відмінний час для ігор! Ось кілька ідей:

  • Влаштувати маскарад і вбиратися в костюми різних персонажів
  • Розіграти улюблений літературний твір

Пізнавальні активності

  • Після побудови куреня забратися всередину і читати книжки
  • Заглянути в місцеву бібліотеку
  • Відвідати художній музей
  • Дізнатися історію міста, в якому живеш
  • Відвідати історичні місця
  • Навчитися готувати нове блюдо
  • Навчитися азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось)
  • Самому зробити музичний інструмент (наприклад, калімбу)
  • Влаштувати з друзями літній книжковий клуб
  • Грати в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності

 

 

 

18 липня - 386 років від дня народження Роберта Гука

Ро́берт Гук— англійський натураліст, учений-енциклопедист, що відіграв важливу роль у науковій революції XVII століття.

Роберт Гук став відомий своїм відкриттям закону пружності. Також саме він увів термін клітина для визначення найменшої частинки живого. Гук разом із Робертом Бойлем створив вакуумний насос, що використовувався в експериментах Бойля з газами.

Крім того, він був відомим архітектором свого часу й головним землеміром Лондона після Великої пожежі 1666 року. Він збудував один із перших григоріанських телескопів, спостерігав за обертаннями Марсу та Юпітера і, спираючись на свої досліди викопних решток, був прихильником теорії біологічної еволюції. На основі досліджень заломлення світла, розробив хвильову теорію світла. Він був першим, хто припустив, що тіла розширюються при нагріванні й що повітря складається із дрібних частинок, які розділені порівняно великими відстанями.

Гук, безперечно, був надзвичайно працьовитою людиною, будучи одночасно куратором Королівського товариства, членом його ради, професором геометрії й головним землеміром Лондона.

 

 

15 липня 2006 року був запущений Twitter, який зараз став однією з найбільших платформ в світових соціальних мережах

Історія Twitter бере свій початок у 2006 році. Саме тоді творцеві Twitter Джеку Дорсі прийшла в голову ідея розробити онлайн-сервіс, який би дозволяв друзям швидко обмінюватися короткими повідомленнями. Перша реалізація цієї ідеї була здійснена 15  липня 2006 року. У той час новий web-сервіс носив назву twttr.com, оскільки доменне ім'я twitter.com вже було зайняте.

Спочатку Twitter не отримав широкого розповсюдження: його користувачами були тільки самі творці, а також члени їхніх сімей. Трохи пізніше користувацька аудиторія сервісу почала розширюватися, особливо коли в січні 2007 року був запущений перший twitter-клієнт для iPhone. А справжній бум популярності Twitter припав на березень 2007-го, тобто практично через рік після його виникнення.

У березні 2007 року в ході фестивалю South by Southwest всього за добу кількість «твітів» (повідомлень) у Twitter зросла втричі: з 20 тис. до 60 тис. Далі були MTV Music Awards і Apple WWDC 2007, що принесли світову популярність Twitter. Це поклало початок переможної ходи Twitter по всій планеті.

До 2008 року Twitter отримав аудиторію в 1,3 млн. користувачів, в 2009 році кількість користувачів Twitter складала вже 6 млн. чоловік. У 2010 році темпи зростання популярності соціальної мережі Twitter збільшилися просто неймовірно: 105 млн. користувачів станом на квітень. До останнього кварталу 2011 року Twitter увійшов уже більше ніж з двома сотнями мільйонів зареєстрованих користувачів, а на травень 2012 року ця цифра склала вже 580 млн. На даний момент у Twitter зареєстровано близько 25% інтернет-користувачів із США, майже 5% користувачів з Великобританії, приблизно 3,5% — з Росії, близько 6%— з Японії.

Чим пояснюється популярність Twitter у середовищі інтернет-користувачів? Перш за все, користувачам припала до душі ідея публікувати короткі, довжиною всього 140 символів, повідомлення. Це дозволило швидко і зручно використовувати сервіс з будь-яких пристроїв, у тому числі мобільних. З'явилися спеціальні twitter-клієнти для мобільних телефонів і КПК, за допомогою яких «твіттінг» став ще більш доступним.Чималу роль в історії успіху Twitter зіграло і те, що сервіс використовується знаменитостями. Світові зірки естради та кіно, відомі політичні та громадські діячі стали «твіттерянами» і регулярно публікують у своїх акаунтах різні нотатки. Так, наприклад, навіть американський президент Барак Обама є активним користувачем Twitter.

Сьогодні соціальні мережі в інтернеті, і Twitter в тому числі, є популярним місцем для ефективного просування різних бізнес-сайтів, тому успішна історія Twitter може стати і вашої успішної історією.

 

14 липня – 130 років від дня народження Олександра Волкова

Олександр Волков з’явився на світ у військовій фортеці міста Усть-Кам’яногірська Томської губернії (зараз Семипалатинська область), у сім’ї відставного фельдфебеля Мелентія Михайловича Волкова.

Вищу освіту Олександр отримав у Томському вчительському інституті, його спеціальністю була математика. Саме у Томську він  навчився грі у шахи і почав грати на скрипці. Ази столярної справи письменник також пізнав у Томську і роботу з деревом полюбив на все життя: із задоволенням стругав, майстрував меблі.

Цікаво, що все своє життя Олександр Волков, працюючи математиком, весь час захоплювався літературою, писав художні твори. Свій перший великий твір він написав у 12 років. Писав п’єси, які успішно ставилися на сцені театру.

Цікаво, що казка «Чарівник смарагдового міста» з’явилася на світ випадково.

Олександр Волков вивчав тоді англійську мову і для тренування перекладав англійську казку Френка Баума «Мудрець із країни Оз» для своїх дітей. Переклад виявився настільки вдалим, що Волков почав сам вигадувати нові історії цієї серії.



 

 
Назад Вперед

Опитування

Архів новин

Липень 2021 (25)
Червень 2021 (41)
Травень 2021 (45)
Квітень 2021 (50)
Березень 2021 (54)
Лютий 2021 (53)
м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149. тел. (04563) 6-03-90, (04563) 6-45-70 bckolegium{a}ukr.net

Схема проїзду
MakeUp © 2010 Арт-Студия Foto-Fact
Copyright © 2010 -    Білоцерківський колегіум