Білоцерківський колегіум

Знання є сила, освіта - капітал.
Отто Вільман

Ukraine   English   Deutsch   France   Spain

9 серпня - Міжнародний день корінних народів світу

9 серпня - Міжнародний день корінних народів світу

Свято Міжнародний день корінних народів світу відзначається в першій декаді серпня. Виникло за ініціативою Генеральної Асамблеї ООН в 1994 році. Присвячене питанням збереження корінних народів на планеті, захисту їх прав, багатству культури і надбанню.

За оцінками ООН, корінні народи зараз складають близько 370 мільйонів осіб, що проживають в більш ніж 70 країнах.

У світі налічується не менше 5000 різних груп корінних народів, що представляють різні культури існуючого різноманіття нашої планети. Вони представляють більше 4000 різних мов з 6700 відомих, які, як вважається, існують сьогодні. Більшість мов корінних народів перебувають під загрозою зникнення.

Перше Міжнародне десятиріччя корінних народів світу, розпочате в 1995 році, допомогло більш чітко почути голос корінних народів в усьому світі та підвищити увагу до проблем корінних народів.

 

7 серпня 1944 року був запущений перший американський програмований комп'ютер «Марк I»

"Марк I" (Automatic Sequence Controlled Calculator - обчислювач, керований автоматичними послідовностями) - перший американський програмований комп'ютер. Розроблений і побудований в 1941 році за контрактом з IBM молодим гарвардським математиком Говардом Ейкен і ще чотирма інженерами цієї компанії на основі ідей англійця Чарльза Беббіджа.

Після успішного проходження перших тестів в лютому 1944 року комп'ютер був перенесений в Гарвардський університет і формально запущений там 7 серпня 1944 року.

За наполяганням президента IBM Томаса Дж. Уотсона, що вклав у створення "Марк I" 500 тисяч доларів своїй компанії, машина була укладена в корпус з скла і неіржавіючої сталі. Комп'ютер містив близько 765 000 деталей (електромеханічних реле, перемикачів і т. п.) досягав у довжину майже 17 м (машина займала в Гарвардському університеті площу в декілька десятків квадратних метрів), у висоту - більше 2,5 м і важив близько 4,5 тонн. Загальна протяжність сполучних проводів становила майже 800 км. Основні обчислювальні модулі синхронізувалися механічно за допомогою 15-метрового валу, що приводиться в рух електричним двигуном, потужністю в 5 л.с. (4 кВт).

Комп'ютер оперував 72 числами, що складаються з 23 десяткових розрядів, витрачаючи по 3 секунди на операції додавання і віднімання. Множення виконувалося протягом 6 секунд, поділ - 15,3 секунди, на операції обчислення логарифмів і виконання тригонометричних функцій вимагалося більше хвилини.

Фактично "Марк I" являв собою вдосконалений арифмометр, що заміняв працю приблизно 20 операторів зі звичайними ручними пристроями, однак через наявність можливості програмування деякі дослідники називають його першим реально працючим комп'ютером. Насправді, машина почала перемелювати свої розряди лише через два роки після того як у Німеччині німецький винахідник Конрад Цузе створив обчислювальну машину Z3. "Марк I" послідовно зчитував і виконував інструкції з перфорованої паперової стрічки. Комп'ютер не вмів виконувати умовні переходи, через що кожна програма являла собою досить довгий стрічковий рулон. Цикли (англ. loops - петлі) організовувалися за рахунок замикання початку і кінця прочитуваної стрічки (тобто дійсно за рахунок створення петель). Принцип поділу даних та інструкцій здобув популярність, як Гарвардська архітектура. Однак, головною відмінністю комп'ютера "Марк I" було те, що він був першою повністю автоматичною обчислювальною машиною, яка не вимагала якогось втручання людини в робочий процес.

 

На церемонії передачі комп'ютера Говард Ейкен не згадав про яку-небудь роль IBM у створенні машини. Томас Уотсон був розсерджений і незадоволений цим вчинком Ейкена, тому припинив їх далной співпрацю. Дана IBM назву "Automatic Sequence Controlled Calculator" Ейкен замінив на "Mark I", а компанія приступила до створення нового комп'ютера "SSEC" вже без участі Говарда Ейкена.

У свою чергу, Говард Ейкен також продовжив роботу над створенням нових обчислювальних машин. За "Марком I" послідував "Марк II", потім у вересні 1949 року "Марк III/ADEC", а в 1952 - "Марк IV"

7 серпня 1944 року був запущений перший американський програмований комп'ютер «Марк I»


 

Поради від психолога

Три секрети, як не відкладати справи на потім

Дванадцята ночі, завтра важлива контрольна, а Ти тільки починаєш готуватися? Настрій стає все гіршим, з’являється паніка, хочеться спати… Як же Тобі вдалося дотягти до останнього моменту? А головне — як уникати подібних ситуацій у майбутньому?

У житті кожного з нас постійно трапляються труднощі, які доводиться долати, і складні завдання, які необхідно вирішувати. Шлях до успіху — нелегкий. Тим більше, що на ньому нас підстерігають лінощі та страх.

Лінощі переконують: «Якщо Ти не хочеш читати цю книгу — не читай! Життя має бути приємним!». Страх має інший аргумент: «А раптом Твій твір не сподобається викладачу? То для чого взагалі починати?».

Ти слухаєш їх — і відкладаєш найважливіші завдання на потім. А в останню мить із жахом розумієш, що їх усе одно доведеться робити — із сумом, втомою і панікою. Прокрастинація (відкладання на потім) — величезна проблема сучасної молоді. Та є способи боротьби з нею.

Проковтни жабу

Важливо вміти планувати свій день ефективно і правильно. Планування розпочинається із визначення пріоритетів — найважливіших і найтерміновіших справ. Зажди, дай вгадаю — якраз їх і не хочеться робити. І замість того, щоб готуватися до контрольної, Ти прибираєш у кімнаті або навіть пишеш твір на післязавтра… А в цей час думка про контрольну неприємно нагадує про себе.

Наступного разу не відкладай неприємну справу на потім — вона все одно псуватиме Тобі настрій, аж поки Ти її не зробиш. «Проковтни жабу» одразу — і решту дня вже не потрібно буде хвилюватися! Підготуйся до контрольної — а потім зможеш гуляти, відпочивати або спокійно займатися тим, що приносить Тобі натхнення.

Правило 20 хвилин

Уяви ситуацію: Ти добре знаєш, що для того, аби гарно скласти іспит, потрібно прочитати важливу книгу. Читати потрібно щодня — аби встигнути закінчити. Але зараз так не хочеться! І ніяк не виходить налаштуватися…

Тут Тобі допоможе правило 20 хвилин. Якщо Ти зовсім-зовсім не хочеш щось робити, може, все ж вдасться трішечки потерпіти? Почитай тільки 20 хвилин — адже це небагато. Цей спосіб точно допоможе:

• За 20 хвилин Ти встигнеш опрацювати частину книги. Щодня потрошку — і маленькими кроками Ти наблизишся до мети!

• А в найкращому випадку — Ти «втягнешся», захопишся книгою, і читатимеш набагато довше, ніж планувалося.

Нагороди себе

Подолання труднощів і лінощів — справа, гідна винагороди! Тож перед тим, як сідати за написання довгого твору чи вивчення величезного вірша, подумай, чим потішиш себе, коли впораєшся з завданням. З’їси смачне тістечко чи подивишся улюблений серіал?

 

Поради від психолога

На цьому фото — жартівлива ілюстрація правила з винагородами: прочитуєш частину тексту — можеш з’їсти солодкого ведмедика!

Виконуючи завдання, Ти знатимеш: чим швидше впораєшся з ним — тим ближче Ти до смачного десерту чи улюбленого заняття! А це — непогана мотивація, чи не так? 

 

 

Школи мрії: 10 цікавих відмінностей освіти у різних країнах світу

Дізнавайтеся, як навчаються діти у зарубіжних школах.

Україна має амбіції реалізувати зміни в освітній сфері, підвищити престиж професії вчителя та вдосконалити методики начання. Тема освіти набуває все більшої популярності. Тим часом пропонуємо "зазирнути" шкіл у Франції, Фінляндії, Японії та Китаї, Норвегії, В'єтнамі та дізнатися, як навчаються тамтешні школярі.
ФРАНЦІЯ
1.  Окрім звичайних перерв учні мають ще й двогодинний обід, під час якого можуть сходити додому.
2. До кіно у Франції ставляться особливо, адже саме брати Люм’єри винайшли кінематограф. Тамтешня шкільна програма передбачає сценарії занять, основані на перегляді фільмів. Збельшого обирають стрічки, що знайомлять з культурою різних країн та мають виховні елементи.
ФІНЛЯНДІЯ
3. У фінських школах учні відповідальні за своє навчання та визначають, що для них корисніше. На уроках їм дозволяється займатися своїми справами. Якщо на уроці літератури всі переглядають фільм, але якомусь учневі не цікаво, він може читати книжку.
4. Учнів привчають до аналізування інформації та аргументованого висловловлювання своїх думок. Тому у школах діють так звані дебатні клуби.
5. Формат уроків літератури відрізняється від українського. Більшість навчального часу фіни приділяють обговоренню текстів і вмінню спілкуватися. Загалом навчання спрямоване не лише на здобуття знань, а й на вміння застосовувати їх на практиці. Наприклад, на уроках математики фінських дітей навчають вирахувати необхідну кількість шпалер для ремонту квартири, скласти домашній бюджет тощо.
6. Батьки можуть дізнатися оцінки своєї дитини з електронного класного журналу.
До слова, Фінляндія входить до п'ятірки лідерів PISA (програма міжнародного оцінювання учнів).
ЯПОНІЯ
7. У цій країні навчання починається починаються о 8:30 і тривають до вечора. Більшість дітей відвідують ще й додаткові навчальні заклади (дзюку). До того ж для японців цілком нормально присвячувати час навчанню неділями.
КИТАЙ
8. Ранок китайських школярів починається з руханки, після 3-го уроку вони виконують вправи для очей. Приблизно о 14:00 вони на них чекає активна руханка.
НОРВЕГІЯ
9. У цій країні до 8 класу не ставлять оцінок, аби школярі не відчували між собою конкуренції.
В'ЄТНАМ
10. Тут школярі обов'язково займаються йогою та роблять руханку.

 

28 липня – День хрещення Русі-України

     День хрещення Київської Русі-України – державна пам’ятна дата, що відзначається щорічно 28 липня – у день пам'яті святого рівноапостольного князя Володимира, відповідно до Указу Президента України Віктора Ющенка від 25 липня 2008 року № 668/2008 «Про День хрещення Київської Русі–України». Для нас цей день означає кілька принципових понять. Це – спадкоємність тисячолітньої історії України, нашої нації і держави. Це – неподільність українського народу і його єдність навколо ідеї сильної держави і віри. Це – соборність усіх українців і всіх українських земель навколо рідної державної і духовної столиці – Києва.

 

28 липня – День хрещення Русі-України

 

     Як відомо, хрещення Русі відбулося в 988 р. Князь Володимир поставив перед собою мету об’єднати землі, централізувати владу, і для того необхідна була зміна світогляду. Так як язичництво з його ідолами і жертвопринесеннями не зовсім підходило державним планам князя.
     Згідно з «Повістю минулних літ» ще до хрещення Володимир пройшов «випробування вірою». Так, волзькі болгари пропонували князю перейти в іслам. Потім гінці з Риму, послані Папою, кликали в свою віру, а хозарські євреї запрошували руського князя прийняти іудаїзм.

     Насправді ж, як підкреслює більшість істориків, за вибором Володимира стояли конкретні політичні та економічні чинники. По-перше, об’єднання земель вимагало відмови від «племінних богів» і запровадження релігії за принципом «одна держава, один князь, один Бог». По-друге, це відкривало шлях приєднання до європейської спільноти, яка сповідувала християнство. По-третє, як вважав Володимир, прилучення до християнської віри стане поштовхом для розвитку культури, освіти, виховання високої моралі, поліпшення матеріального добробуту. На цьому, зокрема, наголошує у своїх творах український вчений і церковний діяч Іван Огієнко. «Це був князь великого державного розуму, це був розумний та енергійний володар величезної могутньої держави, і вже тому йому постійно доводилося стикатися з представниками різних європейських тодішніх земель. Володимир наочно бачив культурну перевагу Заходу над культурою його держави, хоча б перевагу культури зовнішньої чи матеріальної; можливо, що й різні посли європейських держав, що шукали зближення з могутнім українським князем, самі не раз звертали увагу Володимира на цю вищість європейської культури. Руський князь бачив увесь блиск та пишноту грецьких царів, бачив їхню культуру, яка йому дуже імпонувала. Культурний розвиток власної держави, її добробут настирливо говорили Володимиру про те, що він мусить якнайбільше зблизитися із Заходом, з Європою, мусить пересадити в Україну цю європейську культуру. А найпершим ключем до всього цього було одне – християнство, зміна старої віри на нову, охрещення». Отже, Русь, прийнявши християнство, змогла наблизитися до надбань європейської культури, тим самим поглиблюючи і розвиваючи свою власну.

 

 

27 липня - 219 років з дня народження Олександра Дюми, французького письменника

27 липня 1802 року народився Олекса́ндр Дюма́-ба́тько - видатний французький письменник, драматург і журналіст. Один з найбільш популярних французьких авторів. Його книги перекладені більш ніж на 100 мов. Працював у багатьох жанрах: п’єси, романи, статті та книги про подорожі. Його роботи налічують 100 000 сторінок.

У 1847 році Дюма заснував в Парижі Історичний Театр. Дюма – автор двох найвідоміших романів французької літератури «Граф Монте-Крісто» і «Три мушкетери» (обидва написані в 1844-1845) . У нього є син, якого також звуть Олександр, і який теж побудував досить успішну літературну кар’єру.


 

Фестиваль святого Ліборія в місті Падерборн (Німеччина)

Свято присвячене св.Ліборію - покровителю міста, і проводиться в останніх числах липня. Святкові заходи починаються зі дзвонів кафедрального собору та урочистою ходою з мощами святого. Після завершення  офіційної церемонії  в центрі Падерборна відкриваються ярмарки, концерти і барвисті шоу. Завершуються заходи масштабним феєрверком.

Фестиваль святого Ліборія в місті Падерборн (Німеччина)


 

26 липня – 165 років від дня народження Джорджа Бернарда Шоу, англійського драматурга, прозаїка, лауреата Нобелівської премії

Видатний драматург захоплювався боксом і навіть виступав на змаганнях. Шоу виступав в середній вазі. Саме заняття боксом дали починаючому тоді письменникові багатий матеріал для написання роману про боксерів «Професія Кешел Байрона»“- Скільки ви хотіли б заробляти, щоб вважати себе щасливим? – запитали одного разу у Бернарда Шоу. Рівно стільки, скільки я заробляю на думку моїх сусідів, – відповів він. “
Драматург часто любив сам водити машину, забираючи кермо у особистого шофера.
На питання про те, які 5 книг ви б взяли з собою на безлюдний острів, драматург відповів, що взяв би 5 книг з чистими сторінками.
Письменник був вегетаріанцем і дожив до 94 років. У 70 років на питання «як ви себе почуваєте?» Він відповів: «Прекрасно, тільки мені докучають лікарі, стверджуючи, що я помру, якщо не буду їсти м’ясо». У 90 років на те ж питання він відповідав: «Прекрасно, більше мене ніхто не турбує: ті лікарі, які мене лякали, що я не зможу прожити без м’яса, вже померли».
Помер Шоу 2 листопада 1950 року. За його бажанням тіло його було спалено без всяких обрядів, а прах змішаний з прахом дружини і розсипаний в його улюбленому саду.
Б.Шоу  – єдина людина, удостоєна одночасно і Нобелівської премії з літератури і премії «Оскар» ( за сценарій фільму «Пігмаліон») . Він відмовився від грошової частини Нобелівської премії з літератури (проте прийняв медаль лауреата).



 

 
 

22 липня - 199 років від дня народження Грегора Йоганна Менделя

22 липня - 199 років від дня народження Грегора Йоганна Менделя

Грегор Йоганн Мендель — католицький священик і моравський біолог та ботанік, засновник сучасної генетики.

Відкрив закони спадковості, названими пізніше його ім'ям. Закони Менделя — одні із найважливіших у сучасній генетиці. Значущість робіт Менделя не було визнано аж до початку XX століття. Повторне відкриття законів Менделя на зламі століття спричинило початок бурхливого розвитку молодої генетичної науки.

Із 1856 року Мендель проводить дослідження на горосі у експериментальному монастирському садку. Монах цікавився також метеорологією та теорією еволюції.

Мендель помітив, що деякі рослини часом мають нетипові характеристики. Посадивши одне коло одного типову та нетипову рослину, дослідник хотів дізнатися, якими будуть нащадки? Метою експерименту було підтвердити чи спростувати погляди Ламарка відносно впливу оточуючого середовища на характеристики живих організмів. Мендель побачив, що ознаки передаються нащадкам незалежно від оточуючого середовища. Цей факт тоді був першою цеглиною у побудові майбутньої теорії спадковості.

Ці роботи були початком тих узагальнень, які нині відомі як Закони Менделя. «Експерименти із рослинними гібридами» — під такою назвою у 1866 році Мендель опублікував результати своєї роботи. Але інтерес до публікації був незначним. Лише на початку 20 століття, коли розвинули уявлення про гени, зрозуміли усю важливість висновків Менделя. Декілька вчених незалежно один від одного у цей час сформулювали ті ж висновки, що вже були представлені Менделем.

 

Опитування

Архів новин

Вересень 2021 (39)
Серпень 2021 (33)
Липень 2021 (33)
Червень 2021 (41)
Травень 2021 (45)
Квітень 2021 (50)
м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 149. тел. (04563) 6-03-90, (04563) 6-45-70 bckolegium{a}ukr.net

Схема проїзду
MakeUp © 2010 Арт-Студия Foto-Fact
Copyright © 2010 -    Білоцерківський колегіум